AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Har veldig lyst å ta en mastergrad, men har barn og mannen har veldig god jobb her vi bor og vi eier hus, så flytting blir vanskelig desverre. Har en bachlor i økonomi og administrasjon. Kan desverre ikke ta erfaringsbasert master fordi min jobb ikke er innen fagfeltet. Har sett på INN sine samlingsbaserte mastere, men det er 50% oppmøteplikt som betyr at jeg må reise med fly fra Finnmark til Oslo en gang hver måned. Dette vil koste meg 4000-5000 hver måned i kum flyreise, så vil overnatting komme i tillegg. Håper noen har noen andre mastere å tipse meg om, eventuelt om noen har skreddersydd seg master gjennom enkeltemner med mindre oppmøte eller i nærhet av Finnmark. Anonymkode: 2f4e2...0b4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 MBA på HK? Nettbasert, men koster penger. For min del er det verd å betale, fremfor å fly/overnatte etc Anonymkode: 3a0a7...bd9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): MBA på HK? Nettbasert, men koster penger. For min del er det verd å betale, fremfor å fly/overnatte etc Anonymkode: 3a0a7...bd9 https://www.kristiania.no/studier/nettstudier/master/master-of-business-administration/?gclid=EAIaIQobChMIgdm3jvTk-gIVi9nVCh3LXgDNEAAYASAAEgJpHfD_BwE Denne du gikk? Hvordan fungerte det for deg? Var det ingen oppmøte, kun til eksamen? Ser det står at eksamen ikke nødvendigvis foregår i Norge om det er få studenter 😅 Anonymkode: 2f4e2...0b4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): MBA på HK? Nettbasert, men koster penger. For min del er det verd å betale, fremfor å fly/overnatte etc Anonymkode: 3a0a7...bd9 Og hvordan betalte du det når du ikke får noe av lånekassen? Jobbet du ved siden av og betalte det ned slik? Anonymkode: 2f4e2...0b4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har veldig lyst å ta en mastergrad, men har barn og mannen har veldig god jobb her vi bor og vi eier hus, så flytting blir vanskelig desverre. Har en bachlor i økonomi og administrasjon. Kan desverre ikke ta erfaringsbasert master fordi min jobb ikke er innen fagfeltet. Har sett på INN sine samlingsbaserte mastere, men det er 50% oppmøteplikt som betyr at jeg må reise med fly fra Finnmark til Oslo en gang hver måned. Dette vil koste meg 4000-5000 hver måned i kum flyreise, så vil overnatting komme i tillegg. Håper noen har noen andre mastere å tipse meg om, eventuelt om noen har skreddersydd seg master gjennom enkeltemner med mindre oppmøte eller i nærhet av Finnmark. Anonymkode: 2f4e2...0b4 Bor i Finnmark og har tatt en master ved HINN, men annet fagområde. Tenk på at det er samlinger kun første året hvis du går deltid, siste året er du bare hjemme og jobber med masteren. Anonymkode: 42a5e...77b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor i Finnmark og har tatt en master ved HINN, men annet fagområde. Tenk på at det er samlinger kun første året hvis du går deltid, siste året er du bare hjemme og jobber med masteren. Anonymkode: 42a5e...77b Takk for svar! Hvilket studie gikk du da? Og hvor mye oppmøte var det første året? Anonymkode: 2f4e2...0b4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 Noen andre som har gått noe lignende og har noen erfaringer å dele? Anonymkode: 2f4e2...0b4
Gjest ti10 Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 Har du sett disse ved UIT? https://uit.no/utdanning/videreutdanning
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 ti10 skrev (2 timer siden): Har du sett disse ved UIT? https://uit.no/utdanning/videreutdanning Ja de har kun erfaringsbaserte mastergrader. Da må jeg være i relevant arbeid slik jeg har forstått det? Og jeg jobber ikke innen økonomi og administrasjon enda. Håpet å øke sannsynlighet for jobb ved å ta master, men blir vanskelig når jeg må ha jobb for komme inn på masteren 😅 Anonymkode: 2f4e2...0b4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 Majer skrev (2 timer siden): Mba uit? Krever 2 år i praksis for å kunne søke, eller to år med relevant arbeidserfaring som feks leder. Jeg har ikke det desverre. Ikke vil jeg få en slik stilling uten en relevant master heller 🙄 Anonymkode: 2f4e2...0b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå