Kathrina Skrevet 18. oktober 2022 #61 Del Skrevet 18. oktober 2022 Sikkert en bra fyr men må innrømme at jeg nesten gikk i kjelleren etter et innlegg han hadde i en avis om det å være enslig. Det var stusselige folk som hadde mislykkes her i verden jfr ham. Det var i hvertfall det etterlatte inntrykket. Følte nesten jeg trengte psykolog etter å ha lest det- velger nok ikke PK 🙃 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. oktober 2022 #62 Del Skrevet 18. oktober 2022 Kathrina skrev (12 minutter siden): Sikkert en bra fyr men må innrømme at jeg nesten gikk i kjelleren etter et innlegg han hadde i en avis om det å være enslig. Det var stusselige folk som hadde mislykkes her i verden jfr ham. Det var i hvertfall det etterlatte inntrykket. Følte nesten jeg trengte psykolog etter å ha lest det- velger nok ikke PK 🙃 Jepp, det der husker jeg og. Pluss at han har stemplet folk han er politisk uenig med som psykisk syke. Bl.a. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 19. oktober 2022 #63 Del Skrevet 19. oktober 2022 Entern skrev (13 timer siden): Jepp, det der husker jeg og. Pluss at han har stemplet folk han er politisk uenig med som psykisk syke. Bl.a. Har han? 😅 Hvordan da konkret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 19. oktober 2022 #64 Del Skrevet 19. oktober 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Har han? 😅 Hvordan da konkret? På podkasten med Ramona Kåss Furuseth og han legen, da jeg fortsatt hørte på den, dvs. i koronatiden en gang😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 19. oktober 2022 #65 Del Skrevet 19. oktober 2022 Entern skrev (9 minutter siden): På podkasten med Ramona Kåss Furuseth og han legen, da jeg fortsatt hørte på den, dvs. i koronatiden en gang😅 Jeg er frekk i nebbet selv om folk som stemmer Demokratene og tildels FrP selv, så her kan ikke jeg slamre med dørene 😂😇 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 21. oktober 2022 #66 Del Skrevet 21. oktober 2022 JennieB skrev (På 17.10.2022 den 21.40): Dette sier noe om boka og hvordan relasjonen etter terapien var. https://www.aftenposten.no/kultur/i/9v0QXM/peder-kjoes-forsoek-paa-aa-bli-venn-med-en-tidligere-pasient-er-blitt-bok-en-direkte-utfordring-av-etikken-vaar-sier-psykolog jeg må innrømme at jeg stusser over at han som fagperson gikk med på å forsøke å få en vennskapsrelasjon etter behandling. Det kan godt hende det er ok, men det blir da ekstra viktig med grenser og forventingsavklaring. Kanskje det ikke ble gjort godt nok her? Nå ble jeg skuffet. Slikt er faktisk aldri ok. Relasjon i etterkant. Ikke år etterpå heller i min bok. Mye fokus på dette i utdannelsen da jeg studerte til psykolog. Hvor grensen går osv. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. oktober 2022 #67 Del Skrevet 21. oktober 2022 Frøkenfryden skrev (1 time siden): Nå ble jeg skuffet. Slikt er faktisk aldri ok. Relasjon i etterkant. Ikke år etterpå heller i min bok. Mye fokus på dette i utdannelsen da jeg studerte til psykolog. Hvor grensen går osv. Det var direkte uansvarlig og uetisk av Kjøs. At det går an.. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 21. oktober 2022 #68 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): Det var direkte uansvarlig og uetisk av Kjøs. At det går an.. ja det er overraskende. Og jeg er skuffet. Jeg kan ikke en gang si hei til pasienter på butikken liksom, hvis ikke de hilser. Det er strengt og bør være det. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. oktober 2022 #69 Del Skrevet 21. oktober 2022 Frøkenfryden skrev (8 minutter siden): ja det er overraskende. Og jeg er skuffet. Jeg kan ikke en gang si hei til pasienter på butikken liksom, hvis ikke de hilser. Det er strengt og bør være det. Nettopp. Mens Kjøs går inn for å etablere et vennskap med sin pasient. Jeg er ingen psykolog, men kan en del om maktforholdet mellom pasienten og behandler. Det sier seg vel selv at det er uansvarlig å gå i fra behandler - pasient relasjon til vennskap. At han ikke så det selv er ganske så alarmerende og uprofesjonelt. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. oktober 2022 #70 Del Skrevet 21. oktober 2022 lysestake skrev (På 16.10.2022 den 21.17): Dette 👏 Han vil passe inn i den "kule", politisk korrekte gjengen og det vil Senneset også, så de passer godt sammen sånn sett. You scratch my back, I scratch yours 😌 Politisk korrekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. oktober 2022 #71 Del Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Skrottefar skrev (På 16.10.2022 den 14.29): Dette du tenker på? Hentet fra https://www.instagram.com/p/CjS2UU6j1IB/ som er Peder Kjøs sin instagram Ser ut som en stalker? Edit: Eller dette: https://radio.nrk.no/serie/hos-peder/KMTE81002117 Har ikke fått hørt på den. Endret 21. oktober 2022 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. oktober 2022 #72 Del Skrevet 21. oktober 2022 jabx skrev (3 minutter siden): Ser ut som en stalker? Han prøvde å etablere et vennskap med en tidligere pasient, https://www.aftenposten.no/kultur/i/9v0QXM/peder-kjoes-forsoek-paa-aa-bli-venn-med-en-tidligere-pasient-er-blitt-bok-en-direkte-utfordring-av-etikken-vaar-sier-psykolog 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 21. oktober 2022 #73 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnnePåLande skrev (3 minutter siden): Nettopp. Mens Kjøs går inn for å etablere et vennskap med sin pasient. Jeg er ingen psykolog, men kan en del om maktforholdet mellom pasienten og behandler. Det sier seg vel selv at det er uansvarlig å gå i fra behandler - pasient relasjon til vennskap. At han ikke så det selv er ganske så alarmerende og uprofesjonelt. Ja nettopp. Det er et maktforhold. Og et skjevt forhold. Som aldri kan balanseres ut og ikke bør det. Og man må også alltid huske på at ting kan skje. Man kan som psykolog havne som vitne i rettsaker om kriminelle ting, barnefordeling osv. etterpå. Da er det veldig klokt å ha vært ryddig og profesjonell. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 21. oktober 2022 #74 Del Skrevet 21. oktober 2022 Frøkenfryden skrev (5 minutter siden): Ja nettopp. Det er et maktforhold. Og et skjevt forhold. Som aldri kan balanseres ut og ikke bør det. Og man må også alltid huske på at ting kan skje. Man kan som psykolog havne som vitne i rettsaker om kriminelle ting, barnefordeling osv. etterpå. Da er det veldig klokt å ha vært ryddig og profesjonell. At han ville blande kortene på denne måten er særdeles spesielt. Det er ikke akkurat tommen opp for omdømmet. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 21. oktober 2022 #75 Del Skrevet 21. oktober 2022 Jeg har sansen for fyren, jeg. Virker som en jovial og kul type. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 21. oktober 2022 #76 Del Skrevet 21. oktober 2022 Embla Othea skrev (2 minutter siden): Jeg har sansen for fyren, jeg. Virker som en jovial og kul type. Det syns jeg også han fremviser, altså bra sider. Men nå er det snakk om profesjonalitet og rolleforståelse. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. oktober 2022 #77 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnnePåLande skrev (23 minutter siden): Han prøvde å etablere et vennskap med en tidligere pasient, https://www.aftenposten.no/kultur/i/9v0QXM/peder-kjoes-forsoek-paa-aa-bli-venn-med-en-tidligere-pasient-er-blitt-bok-en-direkte-utfordring-av-etikken-vaar-sier-psykolog Betalingsmur 😐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathrina Skrevet 21. oktober 2022 #78 Del Skrevet 21. oktober 2022 Embla Othea skrev (10 minutter siden): Jeg har sansen for fyren, jeg. Virker som en jovial og kul type. Helt enig - sikkert veldig hyggelig og grei/ kul, men han har stor påvirkningskraft og meningene hans (og også andres) bør man kunne se kritisk på. Det er ikke nødvendigvis bare gode/ sunne tanker slike mennesker har- kan i værste fall være direkte ødeleggende for noen.... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 22. oktober 2022 #79 Del Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har lest boka og hørt podkasten. Det er veldig problematisk å bli venn med terapeuten, og det kommer også frem i boka. Anbefaler den til alle som er litt interessert i psykologi eller kanskje selv har gått til psykolog, det er veldig interessant å lese utviklingen der. Har også lest noen ganske hårreisende saker fra Helsetilsynet, hvor psykologer har kontaktet pasienter etter endt behandling, og hatt seksuelle tilnærmelser, forhold og lignende. Det er så skremmende at sånne mennesker er psykologer, for det er jo skikkelig sårbare folk det ser snakk om. Jeg betviler sterkt at pasientene faktisk blir forelsket i mennesket bak psykologen, det er vel heller at de får omsorg og blir sett av en annen person, og det er jo direkte skadelig når de forstår at de har blitt utnyttet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. oktober 2022 #80 Del Skrevet 22. oktober 2022 Embla Othea skrev (På 21.10.2022 den 16.54): Jeg har sansen for fyren, jeg. Virker som en jovial og kul type. Ja, DET synes jeg og. Hadde garantert likt ham på en haug måter. Og sikkert en veldig dyktig psykolog man lett får tillit til. Litt av problemet her er at han nok er en type som er lett å «overtolke» signalene til om man liker ham - rett og slett fordi han har en veldig behagelig utstråling og tross alt er litt søt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå