Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Pasientene til Esther hadde vel også merket tiltakene mot Esther. Det er vel ikke mulig å holde skjult at man ikke kan rekvirere legemidler når det Esther skrøt av var at hen ikke stilte andre spørsmål til pasienten som ville endre kjønnet sitt  enn hvilke medisiner de ville benytte. 

Esther sa også at hen kjempet for å fortsette som før og mente det ville være overgrep om hen lyttet til myndighetene. 

Endret av SVK
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SVK skrev (14 minutter siden):

Var det helsevesenet eller Esther som offentliggjorde at hen mistet legelisensen/mistet retten til å rekvirere legemidler? 

Nå synes jeg de burde offentliggjort begrensingene til Kjøs. Men med Esther er det vel mulig at det er hen som offentliggjorde tiltakene. Vedkommende kjempet hardt for å få omgjort vedtakene og det var rettssak. 

Eller om hen opphevet taushetsplikten. Må søke litt.

Skrevet

Hentet fra Aftenposten: 

– Slik jeg ser det, er Helsetilsynets konklusjon rimelig ut fra de feilene jeg har gjort. Jeg tar til meg kritikken og beklager igjen overfor de berørte, skriver Kjøs i en tekstmelding til Aftenposten.

Det kan virke som om han inntar en litt mer ydmyk holdning nå enn FS har gjort. Er spent på hvorvidt han vil få fortsette med podcaster og show framover. 

• Liker 6
Skrevet
Marguerite skrev (1 minutt siden):

Hentet fra Aftenposten: 

– Slik jeg ser det, er Helsetilsynets konklusjon rimelig ut fra de feilene jeg har gjort. Jeg tar til meg kritikken og beklager igjen overfor de berørte, skriver Kjøs i en tekstmelding til Aftenposten.

Det kan virke som om han inntar en litt mer ydmyk holdning nå enn FS har gjort. Er spent på hvorvidt han vil få fortsette med podcaster og show framover. 

Sikkert noe foredrag og podcaster og liknende a la: 

Alt pasientene har lært meg.

Hvordan jeg håndterte min egen krise

Ekteskapet - hvordan fungere videre etter krisen

Selvevaluering - hva er en god vei til selverkjennelse 

Beklagelser - hvordan si unnskyld på en virkningsfull måte

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet
Iia skrev (2 minutter siden):

Er fælt å le, men denne var genial 😆

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Iia skrev (På 28.11.2025 den 16.15):

Når en dør lukker seg så åpnes det jo alltid et vindu😆

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (På 28.11.2025 den 13.20):

Begrenset autorisasjon, ikke tittel. 
Kan bl.a. ikke jobbe selvstendig, må være ansatt i en virksomhet og må ha noen over seg (altså kan ikke være øverste leder/fagperson med overordnet faglig ansvar), og må jobbe under oppfølging og veiledning. Det er svært inngripende for en som er spesialist og har vært lenge i jobb 🙈 Er nesten som å være fersk fra skolen igjen mtp hvilken frihet du har i jobben og yrkeslivet. Så dette svir skikkelig for en som Peder Kjøs. Han blir i praksis satt under administrasjon. 

Det er for øvrig tilsvarende reaksjon som Espen Esther Pirelli Benestad fikk. 

Hvordan blir det da med alle de foredragene han holder? Da bruker han jo psykologtittelen? Tenker feks på disse foredragene han har med Ingeborg Senneste og alle uttalelsene han gjør til media, som han gjør da fordi han psykolog. 

• Nyttig 3
Skrevet
blvck skrev (2 timer siden):

Hvordan blir det da med alle de foredragene han holder? Da bruker han jo psykologtittelen? Tenker feks på disse foredragene han har med Ingeborg Senneste og alle uttalelsene han gjør til media, som han gjør da fordi han psykolog. 

Jeg tror han kan fortsette å holde foredrag. Han har ikke mistet autorisasjonen og kan derfor fortsatt kalle seg psykolog. Restriksjonene gjelder trolig heller klinisk arbeid. 

• Liker 3
Skrevet
fru Alving skrev (9 timer siden):

Når en dør lukker seg så åpnes det jo alltid et vindu😆

🤣

Skrevet
Iia skrev (5 minutter siden):

Jeg tror han kan fortsette å holde foredrag. Han har ikke mistet autorisasjonen og kan derfor fortsatt kalle seg psykolog. Restriksjonene gjelder trolig heller klinisk arbeid. 

Skulle det hatt nok effekt burde han heller kunnet bruke tittelen sin i forskning, skrivearbeid e.l.

Men om det blir slik du skriver (tror dessverre det samme), så vil han i realiteten ikke tape særlig på begrensningen, all den tid norsk media fremdeles synes å omfavne ham.

• Liker 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Skulle det hatt nok effekt burde han heller kunnet bruke tittelen sin i forskning, skrivearbeid e.l.

Men om det blir slik du skriver (tror dessverre det samme), så vil han i realiteten ikke tape særlig på begrensningen, all den tid norsk media fremdeles synes å omfavne ham.

Nei, det får neppe så stor effekt for ham. Men omdømmet hans er rimelig frynsete nå. Vet ikke om så mange vil komme til foredragene hans. Kanskje han heller skal satse på å skrive flere erotiske noveller? ;) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Iia skrev (Akkurat nå):

Nei, det får neppe så stor effekt for ham. Men omdømmet hans er rimelig frynsete nå. Vet ikke om så mange vil komme til foredragene hans. Kanskje han heller skal satse på å skrive flere erotiske noveller? ;) 

Huff, grøsser ved tanken...

Håper media slutter å gi ham jobber.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Iia skrev (1 time siden):

Takk for svar! Det er logisk ja, men med tanke på hvordan han driver sin virksomhet så kan han egentlig bare fortsette som før da? 

Skrevet
blvck skrev (8 timer siden):

Takk for svar! Det er logisk ja, men med tanke på hvordan han driver sin virksomhet så kan han egentlig bare fortsette som før da? 

Hva helsetilsynets reaksjon går ut på mer konkret, er ikke offentliggjort. Jeg vil tro begrensningen han har fått er ment å beskytte fremtidige pasienter, f eks ved at han ikke skal jobbe klinisk helt fritt. Da kan han ikke holde på som før i betydningen av å påføre pasienter skade ved sin sviktende dømmekraft i klinisk arbeid, slik helsetilsynet mener han har gjorde tidligere. Helsetilsynet har ikke ment at feilene han har gjort er så alvorlige at han skal miste autorisasjonen helt. Foredrag kunne han uansett holdt, han har sin ytringsfrihet.  

• Liker 2
Skrevet
Iia skrev (2 timer siden):

Hva helsetilsynets reaksjon går ut på mer konkret, er ikke offentliggjort. Jeg vil tro begrensningen han har fått er ment å beskytte fremtidige pasienter, f eks ved at han ikke skal jobbe klinisk helt fritt. Da kan han ikke holde på som før i betydningen av å påføre pasienter skade ved sin sviktende dømmekraft i klinisk arbeid, slik helsetilsynet mener han har gjorde tidligere. Helsetilsynet har ikke ment at feilene han har gjort er så alvorlige at han skal miste autorisasjonen helt. Foredrag kunne han uansett holdt, han har sin ytringsfrihet.  

Enig i at begrensningene skal beskytte fremtidige pasienter. 

nå har Peder i flere år sagt at han nesten ikke har pasienter lenger. Han foretrekker å bruke tid på å skrive og holde foredrag, og da blir det liten tid til pasientarbeid. Så egentlig endrer dette lite i praksis for ham, men ryktet hans er på bunnivå. Håper virkelig media vil slutte å bruke ham og at han ikke får solgt bøker eller billetter til foredrag. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvis dette hadde vært en annen enn Peder Kjøs, hadde nok Ingeborg Senneset vært på ballen med kronikker om rolleblanding og etisk ansvar. Money talks. 

• Liker 18
  • Nyttig 12
Skrevet
Arwen89 skrev (2 timer siden):

Hvis dette hadde vært en annen enn Peder Kjøs, hadde nok Ingeborg Senneset vært på ballen med kronikker om rolleblanding og etisk ansvar. Money talks. 

Oh yes… ikke et j… ord. Hverken med Skårderud eller Kjøs. Forbanna hykler

Skrevet
Arwen89 skrev (2 timer siden):

Den var on point 😬🫠

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

IS er veldig hyklerisk.

Nå er hun tydeligvis på ferie, får masse oppmerksomhet - og midt i ellers noenlunde greie reisebeskrivelser, så kommer hun plutselig med merkelig bilde av egen hånd og underarm i ekstrem proanapositur, holdende på en boks med drikke (?) for å vise frem sin siste tatovering "fuck cancer". Ironisk å vise dette med å tatovere seg i utlandet, tatovering som øker risikoen for visse kreftformer, og det er ekstra risiko å gjøre slikt ute. 

Og alt dette, mens hun hele tiden har vært fullstendig taus om alt det uakseptable både Finn Skårderud og Peder Kjøs har gjort. 

Men, kanskje ikke så rart, all den tid sykepleier Ingeborg Senneset selv stadig tjener på helsefarlig innhold og dermed er med på å påvirke og potensielt skade andre alvorlig, til og med verre, slik hun driver med sin proana.

Ingeborg Senneset har ingen troverdighet igjen. Skal hun begynne å reparere egen troverdighet må hun slutte med sin dårlig skjulte proana, og også ta et oppgjør med sitt samarbeid med både Finn Skårderud og Peder Kjøs og det de to har gjort. Men det tror jeg ikke hun kommer til å gjøre. For det ligger mer penger i å bare late som om det aldri har skjedd, dysse det ned, og heller forsøke å selge "frisk ferie" med bare litt, alvorlig proana...

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (På 2.12.2025 den 20.50):

IS er veldig hyklerisk.

Nå er hun tydeligvis på ferie, får masse oppmerksomhet - og midt i ellers noenlunde greie reisebeskrivelser, så kommer hun plutselig med merkelig bilde av egen hånd og underarm i ekstrem proanapositur, holdende på en boks med drikke (?) for å vise frem sin siste tatovering "fuck cancer". Ironisk å vise dette med å tatovere seg i utlandet, tatovering som øker risikoen for visse kreftformer, og det er ekstra risiko å gjøre slikt ute. 

Og alt dette, mens hun hele tiden har vært fullstendig taus om alt det uakseptable både Finn Skårderud og Peder Kjøs har gjort. 

Men, kanskje ikke så rart, all den tid sykepleier Ingeborg Senneset selv stadig tjener på helsefarlig innhold og dermed er med på å påvirke og potensielt skade andre alvorlig, til og med verre, slik hun driver med sin proana.

Ingeborg Senneset har ingen troverdighet igjen. Skal hun begynne å reparere egen troverdighet må hun slutte med sin dårlig skjulte proana, og også ta et oppgjør med sitt samarbeid med både Finn Skårderud og Peder Kjøs og det de to har gjort. Men det tror jeg ikke hun kommer til å gjøre. For det ligger mer penger i å bare late som om det aldri har skjedd, dysse det ned, og heller forsøke å selge "frisk ferie" med bare litt, alvorlig proana...

Da er det kommet ut mer detaljer. Han kan ikke jobbe selvstendig mer, som jeg skrev. Må være ansatt og jobbe underordnet, og ha veiledning. Skal få lagt inn link. 

Helsetilsynet mener det er fare for gjentakelse, at han på ingen måte fullt ut har forstått alt som er problematisk og hvor problematisk det er. At IS ikke tar avstand nå er helt hinsides mtp hvordan hun har gått ut i andre sammenhenger 
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nye-opplysninger-far-ikke-jobbe-alene-som-psykolog/18352629/

Endret av Ninaen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...