Gå til innhold

Peder kjøs

Kartoffel

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske imponert over hvor mye folk i denne tråden vet om Peder Kjøs som person, om vedkommende som kritiserte ham og forholdet dems imellom.

Det er godt mulig han har gjort noe kritikkverdig. Jeg ville vært overrasket om han ikke har det da ingen er perfekt. Men jeg forstår ikke denne gravende spekulasjonen i andres motiver og følelsesliv. Ikke bare har vi ikke noe med det, det vil heller aldri bli annet enn våre spekulasjoner basert på våre egne fordommer og antagelser.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fotosyntesen skrev (1 minutt siden):

Du reduserer ham til en kåting som kunne tjene en slant og samtidig (muligens) heve sin status blant sine profesjonskamerater. Huff så deprimerende.

Jeg er redd du har rett også.

Du glemte «score kjendispoeng og få mer skjermtid» ellers veldig godt sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (2 minutter siden):

Jeg er ganske imponert over hvor mye folk i denne tråden vet om Peder Kjøs som person, om vedkommende som kritiserte ham og forholdet dems imellom.

Det er godt mulig han har gjort noe kritikkverdig. Jeg ville vært overrasket om han ikke har det da ingen er perfekt. Men jeg forstår ikke denne gravende spekulasjonen i andres motiver og følelsesliv. Ikke bare har vi ikke noe med det, det vil heller aldri bli annet enn våre spekulasjoner basert på våre egne fordommer og antagelser.

Han er en offentlig person med opptil flere podkast++++

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Du glemte «score kjendispoeng og få mer skjermtid» ellers veldig godt sagt.

Jeg har ikke fulgt så mye med ham i mediene. Jeg trodde kanskje akademisk prestisje blant sine "likemenn" var viktigere for en sånn type. Men selv akademikere påvirkes av se og bli sett samfunnet vårt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare hva som er skrevet i bokanmeldelser og ved å høre på podcasten. Det er ting de begge har vært med på å offentliggjøre. Er ikke enig i at det er spekulasjoner her. 

når det gjelder Kjøs som fagperson tenker jeg det er viktig å få frem om han har handlet uetisk eller ikke handlet iht anbefalinger og faglige råd som behandler da han har en sterk stemme i media og blir sett på som en faglig autoritet. Jeg mener ikke at noen skal være feilfrie, men om han åpent hadde innrømmet at det ikke fungerte eller at det kunne vært gjort annerledes hadde jeg respektert det mer enn denne stillheten. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotosyntesen skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke fulgt så mye med ham i mediene. Jeg trodde kanskje akademisk prestisje blant sine "likemenn" var viktigere for en sånn type. Men selv akademikere påvirkes av se og bli sett samfunnet vårt.

Han har vært veldig mye i media/NRK både på skjerm og radio/podkast.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Entern said:

Han er en offentlig person med opptil flere podkast++++

Jeg mistenker at jeg begynner å bli for gammel for forum, i hvert fall for Rampelys, fordi jeg ser ikke relevansen. Dvs, det at han er en offisiell person gjør fortsatt ikke at vi vet noe mer og gjør fortsatt ikke at det blir noe annet enn spekulasjoner basert på våre fordommer og antagelser.

Jeg har aldri forstått det at noen er en offentlig person fungerer som forsvar for å grave i deres privatliv og spekulere i deres følelsesliv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenker at jeg begynner å bli for gammel for forum, i hvert fall for Rampelys, fordi jeg ser ikke relevansen. Dvs, det at han er en offisiell person gjør fortsatt ikke at vi vet noe mer og gjør fortsatt ikke at det blir noe annet enn spekulasjoner basert på våre fordommer og antagelser.

Jeg har aldri forstått det at noen er en offentlig person fungerer som forsvar for å grave i deres privatliv og spekulere i deres følelsesliv. 

Det er ikke det vi gjør. Det er Kjøs selv som har lagd underholdning av jobben sin.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotosyntesen skrev (8 minutter siden):

Du reduserer ham til en kåting som kunne tjene en slant og samtidig (muligens) heve sin status blant sine profesjonskamerater. Huff så deprimerende.

Jeg er redd du har rett også.

🤣😂🫣 Kanskje litt….

Bare at de begge og særlig han var så marinert i sin egen opphøyde fortreffelighet at begreper som FORNUFT og GRENSESETTING  bare sklei forbi som en sleip slimål.

Noen ganger tar faktisk pikken over hjernen totalt, og det ser man jo et glimrende resultat av her.

Jeg mener KOM AN. Ville denne boka oppstått med Gerda 68 år eller Per Kåre 32? Tror ikke det. 

Hun ble betatt, han ble betatt, han sklei noe så jævlig i salaten på alle plan. 

Når det er sagt er det sikkert ikke dødsfett for henne - om hun er syk - å lese denne tråden her. Men poenget er ikke å latterliggjøre henne, bare mer at…..

PEDER KJØS HVA FAEN TENKTE DU MED OPPI KNOTTEN 🧐 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JennieB said:

Jeg vet bare hva som er skrevet i bokanmeldelser og ved å høre på podcasten. Det er ting de begge har vært med på å offentliggjøre. Er ikke enig i at det er spekulasjoner her. 

Så du mener at utsagn som "score kjendispoeng og få mer skjermtid", " fremstår som en skikkelig fesen, "høy på seg selv" middelaldrende mann som endelig har fått innpass hos de "kule" og da må han melke det så mye som mulig.", "Han elsker kjendistilværelsen og å være på skjerm og radio." og "Og så VEDDER jeg ei øl eller fem på at en vakker, slank og sikkert spennende kvinne som henne heller ikke var et minus for han. " ikke er spekulasjoner?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

🤣😂🫣 Kanskje litt….

Bare at de begge og særlig han var så marinert i sin egen opphøyde fortreffelighet at begreper som FORNUFT og GRENSESETTING  bare sklei forbi som en sleip slimål.

Noen ganger tar faktisk pikken over hjernen totalt, og det ser man jo et glimrende resultat av her.

Jeg mener KOM AN. Ville denne boka oppstått med Gerda 68 år eller Per Kåre 32? Tror ikke det. 

Hun ble betatt, han ble betatt, han sklei noe så jævlig i salaten på alle plan. 

Når det er sagt er det sikkert ikke dødsfett for henne - om hun er syk - å lese denne tråden her. Men poenget er ikke å latterliggjøre henne, bare mer at…..

PEDER KJØS HVA FAEN TENKTE DU MED OPPI KNOTTEN 🧐 

Enig👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (1 minutt siden):

Så du mener at utsagn som "score kjendispoeng og få mer skjermtid", " fremstår som en skikkelig fesen, "høy på seg selv" middelaldrende mann som endelig har fått innpass hos de "kule" og da må han melke det så mye som mulig.", "Han elsker kjendistilværelsen og å være på skjerm og radio." og "Og så VEDDER jeg ei øl eller fem på at en vakker, slank og sikkert spennende kvinne som henne heller ikke var et minus for han. " ikke er spekulasjoner?

Egentlig ikke, nei, det er basert på observasjoner…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tabris skrev (11 minutter siden):

Litt spekulasjon er det jo, men ganske mye blir jo sagt bare i omtale av boka.

Trenger faktisk ikke spekulere særlig for å skjønne den. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om å gå inn i privatlivet, men å kommentere hans profesjonelle virksomhet. Podcasten var offentlig og del av jobben hans samme var brevvekslingen og boka. Det har fått faglig kritikk, bl.a. Gjenomført fagtidsskriftet psykologisk. Som offentlig fagperson må det være åpent for å diskutere hans faglige tilnærming og delen av praksisen som han selv har gjort offentlig.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JennieB said:

Det handler ikke om å gå inn i privatlivet, men å kommentere hans profesjonelle virksomhet. Podcasten var offentlig og del av jobben hans samme var brevvekslingen og boka. Det har fått faglig kritikk, bl.a. Gjenomført fagtidsskriftet psykologisk. Som offentlig fagperson må det være åpent for å diskutere hans faglige tilnærming og delen av praksisen som han selv har gjort offentlig.

Støtter absolutt at han får faglig kritikk hvis det er berettiget. 

Se ellers mitt innlegg over for hva som er "faglig kritikk" her i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke skrevet noe av det du viser eksempler på.  Jeg har kommentert det han selv har sagt i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤷‍♀️ Det er en løs antakelse fra min side ja.

Hverken han eller jeg er blinde

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir siste innlegg fra meg her. Jeg blir bare dårlig av hele konseptet Rampelys her på forumet og hvordan det legger opp til sladring og hetsing av enkeltmennesker. Det at de er offentlige forsvarer visst hva som helst, både for de som skriver og for moderatorer. Så da tar jeg kveld.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, ikke fått med meg den brevvekslinga før nå, men det lukter katastrofe av opplegget. 

Og ansvaret ligger på KJøs.

Endret av parmanoia
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...