Gå til innhold

Peder kjøs

Kartoffel

Anbefalte innlegg

I går så jeg det var referert til et innlegg under Peder Kjøs' siste instagram-post, hvor en tidligere pasient (Tirill, som han også har gitt ut bok sammen med) hadde skrevet noe svært kritikkverdig i kommentarfeltet. Jeg spurte hva som sto, siden jeg ikke har instagram. Men nå er innlegget her på kg slettet 🤔 Må innrømme at jeg ble veldig nysgjerrig- noen som vet hva som sto/står?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kartoffel skrev (33 minutter siden):

I går så jeg det var referert til et innlegg under Peder Kjøs' siste instagram-post, hvor en tidligere pasient (Tirill, som han også har gitt ut bok sammen med) hadde skrevet noe svært kritikkverdig i kommentarfeltet. Jeg spurte hva som sto, siden jeg ikke har instagram. Men nå er innlegget her på kg slettet 🤔 Må innrømme at jeg ble veldig nysgjerrig- noen som vet hva som sto/står?

Dette du tenker på?

Hentet fra https://www.instagram.com/p/CjS2UU6j1IB/ som er Peder Kjøs sin instagram

pederkjos1.jpg.c48f3592daf910294711d43e4fbbca71.jpgpederkjos.jpg.e0f7515e0d0033b5761af73eac3a1545.jpg

• Liker 10
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (1 time siden):

Takk!! Nå ble jeg enda mer nysgjerrig på hva som har skjedd🙈

Jeg og 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren hennes tyder på at hun føler seg oversett i hver fall.

Jeg for min del er lei av hele typen og skulle ønske media fant noen andre som kunne uttale seg i de sakene han blir brukt. Men han er sikkert enkel å ty til for at han takker ja til åpningen av en kjøleskapsdør nærmest.

Han fremstår som en skikkelig fesen, "høy på seg selv" middelaldrende mann som endelig har fått innpass hos de "kule" og da må han melke det så mye som mulig.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes han virker som en kul og smart fyr med sine svakheter innenfor normalen. (Har ikke hørt om denne saken)

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicky B skrev (52 minutter siden):

Kommentaren hennes tyder på at hun føler seg oversett i hver fall.

Jeg for min del er lei av hele typen og skulle ønske media fant noen andre som kunne uttale seg i de sakene han blir brukt. Men han er sikkert enkel å ty til for at han takker ja til åpningen av en kjøleskapsdør nærmest.

Han fremstår som en skikkelig fesen, "høy på seg selv" middelaldrende mann som endelig har fått innpass hos de "kule" og da må han melke det så mye som mulig.

Enig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ham ikke seriøst siden han har show med ingeborg senneset. Han som fagperson (og venn) burde hjelpe henne til å sette bremser på eksponeringstrangen hennes, og ikke være en av dem som melker av hennes sykdom.

• Liker 31
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (2 timer siden):

Jeg tar ham ikke seriøst siden han har show med ingeborg senneset. Han som fagperson (og venn) burde hjelpe henne til å sette bremser på eksponeringstrangen hennes, og ikke være en av dem som melker av hennes sykdom.

Dette 👏

Han vil passe inn i den "kule", politisk korrekte gjengen og det vil Senneset også, så de passer godt sammen sånn sett. You scratch my back, I scratch yours 😌

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (2 timer siden):

Jeg ble skuffet av det. At de to driver med det. Litt mye av han i media. Men, har hørt på han «live» på jobb og sånn og liker ham veldig da og blir jobbinspirert. 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (6 timer siden):

Dette du tenker på?

Hentet fra https://www.instagram.com/p/CjS2UU6j1IB/ som er Peder Kjøs sin instagram

pederkjos1.jpg.c48f3592daf910294711d43e4fbbca71.jpgpederkjos.jpg.e0f7515e0d0033b5761af73eac3a1545.jpg

Ouch! 🤪

Jeg synes ikke Peder virker som en god psykolog. Den podcastserien hans "hos Peder" er mer som å høre en psykolog som nikker og anerkjenner alt fra pasientene sine. Uten noe mer.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lysestake skrev (1 time siden):

Dette 👏

Han vil passe inn i den "kule", politisk korrekte gjengen og det vil Senneset også, så de passer godt sammen sånn sett. You scratch my back, I scratch yours 😌

Ja, der er både trist og pinlig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel rimelig enkelt å tolke hva som har skjedd med den kommentaren?

Hun opplever han ikke har nytte/interesse av henne lengre.

Og det skuffer henne. 

Om hun er frisk nå og skriver dette til ham hadde det jo vært mer nyttig og ryddig med en kronikk for eksempel som problematiserer hans praksis i relasjon til hennes egen erfaring?

Den hadde kommet på trykk for å si det sånn. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (1 time siden):

Er vel rimelig enkelt å tolke hva som har skjedd med den kommentaren?

Hun opplever han ikke har nytte/interesse av henne lengre.

Og det skuffer henne. 

Om hun er frisk nå og skriver dette til ham hadde det jo vært mer nyttig og ryddig med en kronikk for eksempel som problematiserer hans praksis i relasjon til hennes egen erfaring?

Den hadde kommet på trykk for å si det sånn. 

Ja, samtidig skal ikke en psykolog tåle alt fra én pasient heller. Belastende jobb og når de settet grenser blir de upopulære.

Endret av totti_1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau

Nå er det en umulig jobb å gjøre alle fornøyde. Den beste legen har også misfornøyde pasienter. Den beste læreren klarer ikke å være perfekt lærer for det hver enkelt elev trenger. Det finnes ikke en perfekt mal som passer alle. 

Noen må man feks fortelle ting de ikke liker å høre (en god psykolog eller lege kan ikke bare jatte med pasienten), noen må man sende videre til andre fordi man selv ikke kan rett behandling, noen må man avslutte fordi de er friske nok og man har en laaaaaaang venteliste som presser på, noen må man avslutte midt i et løp fordi man slutter i jobben osv osv osv. Det er helt umulig å spekulere basert på en tilbakemelding fra en pasient. Det er helt irrelevant. 

Og jeg tror ikke en avis hadde trykket et debattinnlegg fra en enkelt pasient. Nettopp fordi alle psykologer vil ha misfornøyde pasienter, det er ikke til å unngå. Det er ikke noe som bør dras frem, med mindre det er graverende tilstander som kan bevises som feil i praksis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Moth-Ear-Earth

Det har vel med tiden blitt viktigere for han å være kjent enn å faktisk hjelpe de som virkelig trenger det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (5 minutter siden):

Ja, samtidig skal ikke en psykolog tåle alt fra én pasient heller. Belastende jobb og når de settet grenser blir de upopulære.

Ja, samme tenker jeg.

Posten er ikke slettet fra hans IG iallefall. 

Samtidig har han jo også hele veien fått kritikk for sine metoder (programmene altså). Så det er jo helt iorden å sette et kritisk lys mot, også at man blander kommersielle interesser inn i pasientrelasjon (hun var hans pasient slik jeg forstod det?)

Uansett så fremstår hun ikke helt frisk rett og slett når hun velger formulere seg sånn i et kommentarfelt. 

Og jeg forstår uansett det etiske problemet og at dette kan skjære seg totalt særlig for en i pasientrollen.

Det skjønner vel han og. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler det ikke om tiden etter at hun var pasient da? De skrev bok der de sendte e-post til hverandre for å bygge vennskap og så ble hun såret. Har ikke lest boka, så vet ikke hva som skjedde.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...