Gjest Kattedama Skrevet 19. oktober 2022 #101 Del Skrevet 19. oktober 2022 (endret) Fjugur skrev (35 minutter siden): Politiet vurderer nå å åpne etterforskning https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xgg70B/vest-politidistrikt-vurderer-etterforskning-av-rune-fardal Jeg håper politet åpner etterforskning, det er grove overtramp han har gjort ovenfor de det gjelder. Bildekilde; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xgg70B/vest-politidistrikt-vurderer-etterforskning-av-rune-fardal Endret 19. oktober 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Hol Skrevet 19. oktober 2022 #102 Del Skrevet 19. oktober 2022 Fjugur skrev (38 minutter siden): Politiet vurderer nå å åpne etterforskning https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xgg70B/vest-politidistrikt-vurderer-etterforskning-av-rune-fardal Krysser fingrene for at de faktisk åpner en etterforskning, og at de får stoppet han. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 19. oktober 2022 #103 Del Skrevet 19. oktober 2022 1 hour ago, Miss.Hol said: Krysser fingrene for at de faktisk åpner en etterforskning, og at de får stoppet han. Han er blitt anmeldt en rekke ganger, men det ender med henleggelse etter henleggelse, fordi han kan dokumentere og kjenner rettighetene/lovverket. Med unntak av en sak for mange år siden som han selv forteller om der han sonet hjemme med fotlenke og gikk på jobb som vanlig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. oktober 2022 #104 Del Skrevet 19. oktober 2022 Fjugur skrev (2 timer siden): Politiet vurderer nå å åpne etterforskning https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xgg70B/vest-politidistrikt-vurderer-etterforskning-av-rune-fardal Så bra! Håper virkelig de gjør ddt 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 19. oktober 2022 #105 Del Skrevet 19. oktober 2022 "Martin var ikke et offer da og er ikke et offer nå" - sier Fardal. Dette er en retorikk som minner om den fra Staff som viste seg totalt ute av stand til å se at barn faktisk er barn, og at de ikke er samtykkekompetente. Jeg har kjent til denne mannen lenge fordi han er aktiv i miljøet her jeg bor, og har et nettverk her. Men dess mer jeg har lest de siste dagene, og sett på sidene hans dess mer rystet blir jeg. Han har videoer med "forelesninger" om psykologiske fenomener hvor han helt tydelig leser opp fra en fagbok hele videoen. Alt han sier i videoen er faglig korrekt, og egentlig ganske avansert. Han fremstår da som at dette de hans fagfelt, hans "egnen" teori eller i alle fall fsg osv når alt han tydelig gjør er å lese opp fra en bok. Og jeg lurer da - hvem ønsker å fremstille seg sånn. I hvit frakk, med falske forelesninger og tungtveiende psykologiske tema? Det er jo ikke annet enn en svindler som gjør det. Men til forskjell fra andre svindlere er jo de klar over hva de gjør de VET at de lurer den andre. I Fardals tilfelle tror jeg han selv tror på det han fremstiller om seg selv. Og å tro på seg selv så feilaktig på den måten og samtidig fremstille barn som aktive påvirkere og at de selv "ønsker" det når de er ekstremt sårbare barn - Det er ekstremt skummelt. Og ikke noe jeg har sett på denne måten siden Staff. Jeg er glad for at enda en historie har kommet frem, og håper det kommer flere. Og jeg er veldig glad for at dette kanskje kan resultere i at politiet ser på dette fra andre sider også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 19. oktober 2022 #106 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hoppetau skrev (10 minutter siden): "Martin var ikke et offer da og er ikke et offer nå" - sier Fardal. Dette er en retorikk som minner om den fra Staff som viste seg totalt ute av stand til å se at barn faktisk er barn, og at de ikke er samtykkekompetente. Jeg har kjent til denne mannen lenge fordi han er aktiv i miljøet her jeg bor, og har et nettverk her. Men dess mer jeg har lest de siste dagene, og sett på sidene hans dess mer rystet blir jeg. Han har videoer med "forelesninger" om psykologiske fenomener hvor han helt tydelig leser opp fra en fagbok hele videoen. Alt han sier i videoen er faglig korrekt, og egentlig ganske avansert. Han fremstår da som at dette de hans fagfelt, hans "egnen" teori eller i alle fall fsg osv når alt han tydelig gjør er å lese opp fra en bok. Og jeg lurer da - hvem ønsker å fremstille seg sånn. I hvit frakk, med falske forelesninger og tungtveiende psykologiske tema? Det er jo ikke annet enn en svindler som gjør det. Men til forskjell fra andre svindlere er jo de klar over hva de gjør de VET at de lurer den andre. I Fardals tilfelle tror jeg han selv tror på det han fremstiller om seg selv. Og å tro på seg selv så feilaktig på den måten og samtidig fremstille barn som aktive påvirkere og at de selv "ønsker" det når de er ekstremt sårbare barn - Det er ekstremt skummelt. Og ikke noe jeg har sett på denne måten siden Staff. Jeg er glad for at enda en historie har kommet frem, og håper det kommer flere. Og jeg er veldig glad for at dette kanskje kan resultere i at politiet ser på dette fra andre sider også. Ikke for å fjerndiagnostisere noen, men likner ikke alt det du har skrevet nettopp på kjennetegnene på en narsissist? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 19. oktober 2022 #107 Del Skrevet 19. oktober 2022 Skid_raw skrev (Akkurat nå): Ikke for å fjerndiagnostisere noen, men likner ikke alt det du har skrevet nettopp på kjennetegnene på en narsissist? Hehe, nei man skal jo ikke fjerndiagnostisere *kremt*. Men det er ikke annet enn veldig påfallende og på grensen til komisk at hans eget påståtte "spesialfelt" er narsissisme. Staff var jo åpen om sin oppvekst, og det var uten tvil den som påvirket hans egne holdninger som voksen. Jeg lurer da veldig på hva Fardals oppvekst er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 19. oktober 2022 #108 Del Skrevet 19. oktober 2022 (endret) Hoppetau skrev (31 minutter siden): Hehe, nei man skal jo ikke fjerndiagnostisere *kremt*. Men det er ikke annet enn veldig påfallende og på grensen til komisk at hans eget påståtte "spesialfelt" er narsissisme. Staff var jo åpen om sin oppvekst, og det var uten tvil den som påvirket hans egne holdninger som voksen. Jeg lurer da veldig på hva Fardals oppvekst er... Det er det jeg også mener 😄 Hvis det er av interesse kan du se nærmere på Lance Armstrong og sirkuset han startet da det ble oppdaget at han dopet seg (dvs. truslene han kom med mot journalister osv). Eller Kanye West og hans oppvekst. For ikke å snakke om Madonna og hennes behandling av både venner og elskere. Endret 19. oktober 2022 av Skid_raw 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 19. oktober 2022 #109 Del Skrevet 19. oktober 2022 slask skrev (1 time siden): Han er blitt anmeldt en rekke ganger, men det ender med henleggelse etter henleggelse, fordi han kan dokumentere og kjenner rettighetene/lovverket. Med unntak av en sak for mange år siden som han selv forteller om der han sonet hjemme med fotlenke og gikk på jobb som vanlig... Bortsett fra de to gangene med fengselsstraff mener du? Og den gangen han ble dømt for ærekrenkelser og måtte betale oppreisning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 19. oktober 2022 #110 Del Skrevet 19. oktober 2022 3 minutter siden, lamorte said: Bortsett fra de to gangene med fengselsstraff mener du? Og den gangen han ble dømt for ærekrenkelser og måtte betale oppreisning? Nei, jeg mener ikke det, men det kan selvfølgelig hende noe har gått meg hus forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 19. oktober 2022 #111 Del Skrevet 19. oktober 2022 slask skrev (1 minutt siden): Nei, jeg mener ikke det, men det kan selvfølgelig hende noe har gått meg hus forbi. Åpenbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 19. oktober 2022 #112 Del Skrevet 19. oktober 2022 Skid_raw skrev (På 16.10.2022 den 23.42): Jeg ønsker ikke å henge ut Fardal på noe som helst vis, men det er viktig å stille seg kritisk til det han han sier og skriver. Han skriver ikke med undring, men heller som en som kan alt. Og det er farlig å la slike mennesker ytre seg uten at deres ytringer blir diskutert. Her klarte han å trekke inn narsissisme og psykopati i et innlegg som handlet om noe helt annet. Psykologen/forfatteren gav han et grundig svar i kommentarfeltet. https://www.webpsykologen.no/artikler/selvstendighet-avhengighet/ Denne gikk meg hus forbi blandt mange andre innlegg. Dette er jo et veldig godt eksempel på hvordan han tilsynelatende kan fremstå som en med utdannelse i noen sammenhenger mens det her skinner igjennom i kommentaren hans at han på ingen måte har noen som helst forståelse av fagfeltet han uttaler seg om. Du er god som sier du ikke ønsker å henge ut, men å være kritisk. Jeg er nok mer kynisk og helt åpen for at det for at det tendensiøse og på grensen til latterlige hentes frem (så lenge det ellers er overvekt av god og sakelig kritikk). Jeg er selv kritisk til mye av hvordan barnevernet driftes, etter å ha jobbet tett opp i mot dem i mange år. Ikke fordi de er dårlige mennesker (!) men fordi de fra statlig hold drives med for lite ressurser, for lite komepetanse, for mange nyutdannede med for lite veiledning og med for liten intern faglig bredde. Det er ikke barnevernet som skal ha kritikk, det er måten staten har valgt å prioritere og drifte tjenesten som er krtikkverdig. MEN Fardal og hans tilhengere gjør det vanskelig å være kritisk til barnevernet. Man ikke ønsker å gi blod på tann til mennesker som Fardal, som driver en slik kamp på et helt feilaktig, og en svært polariserende måte. Desverre ødelegges en god debatt av debattanter som gladligen kaster barn under bussen og som bare skaper frykt og hat. Det er skjelden jeg er positiv til VG, men denne gangen har de gjort en veldig god jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19. oktober 2022 #113 Del Skrevet 19. oktober 2022 Morsomt akademisk språk mentaliseringsevne 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 20. oktober 2022 #114 Del Skrevet 20. oktober 2022 Maskinfører skrev (7 timer siden): Morsomt akademisk språk mentaliseringsevne Herregud 🥵 er det virkelig mulig? «whaaat liksom..» ……….. «tankespinn» «whaaaat liksom…..» ……. «Tankespinn «kynisk» . Om igjen og om igjen…….. Lurer på hva Fardal og hans folk egentlig vil? Hva er de ute etter? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 20. oktober 2022 #115 Del Skrevet 20. oktober 2022 24 minutter siden, Vintermåne said: Herregud 🥵 er det virkelig mulig? «whaaat liksom..» ……….. «tankespinn» «whaaaat liksom…..» ……. «Tankespinn «kynisk» . Om igjen og om igjen…….. Lurer på hva Fardal og hans folk egentlig vil? Hva er de ute etter? Få stoppet de syke BV-sakene som ikke har livets rett. Så enkelt er det, men dessverre en stor jobb. Hans neste video (postet i går) forklarer "Martin"-saken som de prøver å sette opp mot ham. Hør selv hva slags fyr de bruker for å sverte Fardal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. oktober 2022 #116 Del Skrevet 20. oktober 2022 slask skrev (19 minutter siden): Få stoppet de syke BV-sakene som ikke har livets rett. Så enkelt er det, men dessverre en stor jobb. Hans neste video (postet i går) forklarer "Martin"-saken som de prøver å sette opp mot ham. Hør selv hva slags fyr de bruker for å sverte Fardal. Vis meg EN sak der Rune Fardal har stoppet "en syk BV-sak som ikke har livets rett". Det eneste han gjør er å poste private og utleverende samtaler med foreldre som ikke skjønner selv at dem ikke er i stand til å ta vare på barna sine. Han setter foreldre som er i en sårbar posisjon i krig mot en instans som prøver å hjelpe dem. Barnevernet tar ikke barn fra deres biologiske foreldre uten grunn. Han utnytter sårbare mennesker i livskrise. Ved å heie frem og hjernevaske foreldre som har mistet foreldreretten setter ham dem mot barnevernet og raner dem for muligheten til et godt samarbeid med instansen. Ved at han er "enig med foreldrene" mister foreldrene gangsyn og vil ikke forbedre seg som foreldre. Tvert i mot. Det han gjør mot "Martin" nå er rett og slett stygt. Han var 14 år med store rusproblemer da Fardal "intervjuet" ham, og nå kaster Fardal ham under bussen for å redde sitt eget skinn. Han er en kvakksalver. 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 20. oktober 2022 #117 Del Skrevet 20. oktober 2022 Fardal velger altså å nok en gang å legge ansvaret på andre enn seg selv. Ikke så overraskende når man vet at mange av hans støttespillere og han selv trer raskt inn i offerrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 20. oktober 2022 #118 Del Skrevet 20. oktober 2022 fotballjenta skrev (1 time siden): Vis meg EN sak der Rune Fardal har stoppet "en syk BV-sak som ikke har livets rett". Det eneste han gjør er å poste private og utleverende samtaler med foreldre som ikke skjønner selv at dem ikke er i stand til å ta vare på barna sine. Han setter foreldre som er i en sårbar posisjon i krig mot en instans som prøver å hjelpe dem. Barnevernet tar ikke barn fra deres biologiske foreldre uten grunn. Han utnytter sårbare mennesker i livskrise. Ved å heie frem og hjernevaske foreldre som har mistet foreldreretten setter ham dem mot barnevernet og raner dem for muligheten til et godt samarbeid med instansen. Ved at han er "enig med foreldrene" mister foreldrene gangsyn og vil ikke forbedre seg som foreldre. Tvert i mot. Det han gjør mot "Martin" nå er rett og slett stygt. Han var 14 år med store rusproblemer da Fardal "intervjuet" ham, og nå kaster Fardal ham under bussen for å redde sitt eget skinn. Han er en kvakksalver. Helt korrekt beskrevet. Når foreldre som har fått en bekymringsmelding og blitt innkalt til et første møte med barnevernet, og kommer inn i fb-gruppa der Fardal og hans disipler er, og de spør: «hva bør vi gjøre nå»? Da får de råd om å ta opp lydopptak av alt, nekte å samarbeide ( for alt vil brukes mot dem tilbake) osv. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 20. oktober 2022 #119 Del Skrevet 20. oktober 2022 fotballjenta skrev (1 time siden): Vis meg EN sak der Rune Fardal har stoppet "en syk BV-sak som ikke har livets rett". Det eneste han gjør er å poste private og utleverende samtaler med foreldre som ikke skjønner selv at dem ikke er i stand til å ta vare på barna sine. Han setter foreldre som er i en sårbar posisjon i krig mot en instans som prøver å hjelpe dem. Barnevernet tar ikke barn fra deres biologiske foreldre uten grunn. Han utnytter sårbare mennesker i livskrise. Ved å heie frem og hjernevaske foreldre som har mistet foreldreretten setter ham dem mot barnevernet og raner dem for muligheten til et godt samarbeid med instansen. Ved at han er "enig med foreldrene" mister foreldrene gangsyn og vil ikke forbedre seg som foreldre. Tvert i mot. Det han gjør mot "Martin" nå er rett og slett stygt. Han var 14 år med store rusproblemer da Fardal "intervjuet" ham, og nå kaster Fardal ham under bussen for å redde sitt eget skinn. Han er en kvakksalver. Nettopp🙌 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 20. oktober 2022 #120 Del Skrevet 20. oktober 2022 Maskinfører skrev (16 timer siden): Morsomt akademisk språk mentaliseringsevne Denne videoen du viser er en ganske stor kontrast til denne her. I din kritiserer han "de som har lest mye" vs "oss vanlige" mens han i videoen jeg linker til ønsker å fremstå som en høyst belært, rolig, dannet psykiater. En mann med mange sider dette her. https://youtu.be/kVPs2RAXYZE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå