Ichiko Skrevet 16. oktober 2022 #21 Del Skrevet 16. oktober 2022 41 minutter siden, Colargol said: Jeg blir litt forvirret av ham. Følger ikke med på hva han driver ned, men har merket meg hvem han er og at han får nye kritikk. Jeg støtte på ham for noen år siden, ikke i forbindelse med barnevernssaker (har ikke barn heller) men i forhold til tekster han har skrevet om narsissisme. Og jeg må helt ærlig si at han skriver ganske greit om akkurat emnet. Jeg opplevde mye selv og har derfor lest og undersøkt rundt narsissisme i mange år nå, og når jeg nå leser hans tekster så har han faktisk en ganske mye forståelse, det er ikke bare pjatt han kommer med i allefall. Men så er det disse ryktene om at han ikke opptrer korrekt selv da, som gjør at jeg begynner å virkelig lure. Jeg har et annet inntrykk enn deg av tekstene hans om narsissisme: Noen faktaopplysninger som hvem som helst kan finne i faglitteratur og kopiere, men han kommer ikke med noe originalt eller klokt selv. Måten han skriver på, bærer tydelig preg av en som kan ha lest en del om emnet, men som selv ikke har profesjonell innsikt, erfaring eller saklighet; spesielt ikke når han er så rask til å stemple motstandere som narsissister, og beskriver barnevernet som narsissisme satt i system. Kritikken mot ham er mer enn bare rykter: flere mennesker står fram og forteller om sine erfaringer med ham, og VG-saken viser at det også er grunnlag for kritikk. 22 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 16. oktober 2022 #22 Del Skrevet 16. oktober 2022 På godt norsk kalles denne typen gruppe sekt, med Fardal som sektleder med en cv som ikke finnes. UiO bør også saksøke han. 12 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 16. oktober 2022 #23 Del Skrevet 16. oktober 2022 Iia skrev (4 timer siden): Han lot moren fortelle sin historie i en video på kanalen sin, mener jeg det sto i VG Stakkars barn. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 16. oktober 2022 #24 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Colargol skrev (På 16.10.2022 den 18.21): Jeg blir litt forvirret av ham. Følger ikke med på hva han driver ned, men har merket meg hvem han er og at han får nye kritikk. Jeg støtte på ham for noen år siden, ikke i forbindelse med barnevernssaker (har ikke barn heller) men i forhold til tekster han har skrevet om narsissisme. Og jeg må helt ærlig si at han skriver ganske greit om akkurat emnet. Jeg opplevde mye selv og har derfor lest og undersøkt rundt narsissisme i mange år nå, og når jeg nå leser hans tekster så har han faktisk en ganske mye forståelse, det er ikke bare pjatt han kommer med i allefall. Men så er det disse ryktene om at han ikke opptrer korrekt selv da, som gjør at jeg begynner å virkelig lure. Det er ikke vanskelig å skrive om ting når informasjonen er et tastetrykk unna på Google. Men narsissisme er en diagnose som er vanskelig å stille og derfor trenger man mye informasjon om en person. Grensen mot antisosial personlighetsforstyrrelse er der, men også her må man ha mye informasjon om en person. Det er en grunn til at slike diagnoser stilles av fagpersoner med en utdannelse i psykologi. For det må man ha universitetsutdannelse og være norskautorisert psykolog/psykiater. Hva vet vi om Fardals bakgrunn? Det jeg vet ut ifra det som står på nettet er at han fort blir en del av konspiranorge, det vil si den subgruppen i samfunnet som tror på konspirasjonsteorier og de finnes på mange ulike fora. Blant annet Nyhetsspeilet, Document.no osv. Jeg gjorde et raskt søk på Google med følgende søkeord: rune fardal narsissisme. Den første artikkelen som dukket på er denne: https://www.academia.edu/4132346/Narsissisme_koden_er_knekt Det som slår meg etter å ha lest de første par sidene er hvor mye rot det er i oppgaven. Han veksler raskt mellom en psykodynamisk fremstilling for så å gå over til en kognitiv tilnærming godt krydret med informasjon fra nevropsykologi. Så gjør han et skille mellom normale og unormale. Slike ord bruker man ikke i akademiske tekster. Les for eks. denne setningen: "Og normale som forstyrrede, bruker ulike psykologiskeforsvarsmekanismer i beskyttelsen av dette Selvet. Normale bruker i hovedsak et modent forsvar, forstyrrede bruker et primitivt forsvar, motden ubehagelige affekt vi opplever når selvfølelsen trues." Han har trolig oversatt direkte fra engelsk til norsk. Det er mye bedre (både etisk og moralsk) å bruke ord som "narsissistisk sårbarhet" for den har vi alle, men en person med narsissistisk personlighetsstruktur vil raskere kjenne på skam og opplevd devaluering av seg selv. Han sjonglerer med begreper og uttrykk uten at de forklares, utdypes og tematiseres. Han skriver ikke at narsisissme varierer i grader og at en viss narsissisme er nødvendig for å utvikle en god selvfølelse. Det er når det blir for mye av den at problemene oppstår. Han skriver videre: "Blant terapeuter er begrepet lite brukt, faktisk er det mange som i mangel av kunnskap om denne typen personligheter benekter at slike finnes! Dette er en påstand han ikke har belegg for å si noe om og i tillegg mangler han kilder. I psykisk helsevern blir de aller fleste intervjuet i SCID-5-PF (det finnes flere tester, blant annet MMPI-2) og pasienten kan faktisk benekte å ha personlighetstrekkene. Begrepet er i aller høyeste grad i bruk innenfor psykodymanisk orienterte terapier. Terapeuter får som kjent sjelden narsissister til behandling. I de tilfeller de har hatt disse til behandling er erfaringene gjennomgående at dette er personligheter det er lite å gjøre med. Deres personlighets struktur er ofte så komplekse og fastlåst at det kreves betydelig innsikt for bare forholde seg til dem." Han har rett siden en person med narsissisme sjeldent kommer til behandling fordi han/hun har begynt å tenke negativt. Som oftest kommer de fordi i følge dem har andre behandlet de dårlig. Som oftest er det depresjonsplager de blir henvist for av fastlegen. Den siste setningen er dog helt korrekt. Denne oppgaven er full av påstander som han ikke viser til kilder for. Han diskuterer ikke begrepene og trekker ikke inn relevante teorier for å forklare begrepene fra ulike vinkler. Han skriver på et lekmann språk og hele oppgaven bærer et teknisk preg. Endret 18. oktober 2022 av Skid_raw 18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 16. oktober 2022 #25 Del Skrevet 16. oktober 2022 Når han sier "selv psykopatforeldre har rettigheter" glemmer han samtidig at barn også har lovfestet rett til en barndom uten vold og overgrep. 19 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 16. oktober 2022 #26 Del Skrevet 16. oktober 2022 Jeg ønsker ikke å henge ut Fardal på noe som helst vis, men det er viktig å stille seg kritisk til det han han sier og skriver. Han skriver ikke med undring, men heller som en som kan alt. Og det er farlig å la slike mennesker ytre seg uten at deres ytringer blir diskutert. Her klarte han å trekke inn narsissisme og psykopati i et innlegg som handlet om noe helt annet. Psykologen/forfatteren gav han et grundig svar i kommentarfeltet. https://www.webpsykologen.no/artikler/selvstendighet-avhengighet/ 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 16. oktober 2022 #27 Del Skrevet 16. oktober 2022 https://radikalportal.no/2017/12/21/en-trussel-mot-rettssikkerheten/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 17. oktober 2022 #28 Del Skrevet 17. oktober 2022 Her glemmer brukerne at saken er flerdelt. Jeg forsvarer ikke at barn blir utlevert om sitt privatliv. Samtidig må vi ikke glemme at også barn og ungdom har kontaktet Fardal for å få hjelp mot Barnevernet. Han har bistått barn og ungdom i møter med saksbehandlere for at de skal få den hjelpen de har krav på. Menneskerettigheter og krav på et godt liv er noe alle har krav på. Det er ikke bare ord. Det er ingen saker som er like. Jeg vet også at Fardal har bistått en torpedo for at han skulle få igjen omsorgen for en liten datter. Og det virker som Fardal har lært av sine feil, og han sier jo selv at han tenker seg mer om nå får han bistår noen i saker. Jeg tror at debattantene her bør tenker over at en sak ikke er ensidig, men har flere sider enn hva de tenker at bør belyses. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 17. oktober 2022 #29 Del Skrevet 17. oktober 2022 gunsteam skrev (4 minutter siden): Her glemmer brukerne at saken er flerdelt. Jeg forsvarer ikke at barn blir utlevert om sitt privatliv. Samtidig må vi ikke glemme at også barn og ungdom har kontaktet Fardal for å få hjelp mot Barnevernet. Han har bistått barn og ungdom i møter med saksbehandlere for at de skal få den hjelpen de har krav på. Menneskerettigheter og krav på et godt liv er noe alle har krav på. Det er ikke bare ord. Det er ingen saker som er like. Jeg vet også at Fardal har bistått en torpedo for at han skulle få igjen omsorgen for en liten datter. Og det virker som Fardal har lært av sine feil, og han sier jo selv at han tenker seg mer om nå får han bistår noen i saker. Jeg tror at debattantene her bør tenker over at en sak ikke er ensidig, men har flere sider enn hva de tenker at bør belyses. Litt usikker på hva du mener her. Rune Fardal gir seg ut for å være noe han ikke er og i tillegg bruker han uetiske metoder for å fremme sakene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 17. oktober 2022 #30 Del Skrevet 17. oktober 2022 Som jeg skrev i den andre tråden syns jeg det er horribelt hvordan han har kunnet utlevere svært sårbare barn uten å bli straffeforfulgt og det slik at barna har kunne bli identifisert og har opplevd ekstreme ubehag ved det og en opplevelse av å ikke bli trodd. Til sammenligning fikk han som outet straffedømte overgripere og pedofile både fengselsstraff og store bøter. Så hvorfor har han kunne gjøre det samme og da mot uskyldige barn uten noen som helst konsekvens? Det er noe helt grunnleggende feil når overgripere har større rettssikkerhet enn barn. Når man får strengere straff ved å oute en dømt overgriper enn man gjør ved å forgripe seg på et barn er det noe som er galt med rettssystemet. Viktig artikkel og viktig tema å sette fokus på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 17. oktober 2022 #31 Del Skrevet 17. oktober 2022 Jeg må si at jeg undrer meg stort over hvordan Fardal har fått holde på i alle år. Jeg synes det hadde vært interessant å høre fra de barna som har vært utsatt for denne behandlingen. Det må jo skape en veldig redsel og utrygghet når personlig informasjon og bilder deles så ukritisk. Så leste jeg i tråden her at det er noen barn som har tatt kontakt med Fardal fordi de vil tilbake til sine biologiske foreldre. Det har jeg aldri hørt om før, men jeg tenker at det er lurt at begge sider av denne saken belyses. Det er jo tydelig at han er en lurendreier, som påberoper seg kompetanse han tydelig ikke har. Alle trådene om barnevernet blir jo etterhvert slettet. Jeg, som aldri har hatt kontakt med barnevernet, synes det er interessant å lese de meningene og sakene som kommer frem i slike tråder. Enkelte tidligere "barnevernsbarn" påpeker jo at foreldrene er hyppig inne på diverse anti-barnevernsider hvor navn og bilder av dem som barn publiseres. Gjenganger der er at de som barn var utsatt for til dels grove overgrep, som foreldrene den dag i dag benekter. Noen har til og med opplevd at fremmede snakker til dem på gaten eller oppsøker dem på skolen, og noen har blitt forsøkt kidnappet av biologiske foreldre fra skole eller SFO. Jeg klarer bare ikke å forstå en slik mangel på selvinnsikt. Samtidig ønsker jeg debatt om Fardal og barnevernet velkommen. I media leser vi jo bare om foreldre som føler seg forulempet. Vi hører aldri fra barna eller barnevernet. Det er kun her inne at barna får uttrykke seg i og med at de her er ganske anonym. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. oktober 2022 #32 Del Skrevet 17. oktober 2022 Som jeg skrev i den andre tråden; det som var så bra med innlegget i VG var at det var fokus på barna og deres (manglende) rettigheter/rettssikkerhet. I disse diskusjonene er det så og si alltid fokus på de voksne. Jeg jobber selv med familier og innen alle etater er det fortsatt alt for stort fokus på foreldrevernet kontra barnevernet mener jeg. Fardal er jo absolutt en som opprettholder dette med sine metoder. Jeg fatter ikke hvordan han får lov til å holde på slik uten konsekvenser. Samtidig er det også viktig å påpeke at det er mye som skulle vært annerledes mtp barnevernet, men da også med utgangspunkt hva som er viktig for barnet først og fremst og ivaretakelse av deres personvern og rettssikkerhet. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. oktober 2022 #33 Del Skrevet 17. oktober 2022 Tvillingsjel skrev (13 timer siden): Når han sier "selv psykopatforeldre har rettigheter" glemmer han samtidig at barn også har lovfestet rett til en barndom uten vold og overgrep. Jepp, ganske gjennomgående i det han og de rundt han står for; foreldrenes rettigheter er viktigere enn barnas. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 17. oktober 2022 #34 Del Skrevet 17. oktober 2022 Fardal har en personlig vendetta mot barneverntjenesten etter sin egen barnevernssak (Kvam-saken). Han drives av sin egen hevnlyst og har således ingen tanke for hvordan han eksponerer sårbare barn og foreldre i sitt virke. Faren i den saken som er omtalt i VG nylig er både rusmisbruker og alvorlig psykisk syk. Han har utøvd vold og ekstrem kontroll mot kone og barn, og gjør det fremdeles mot sin kone. Det var uten tvil helt riktig å fjerne barna hans fra hans terrorregime! 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 17. oktober 2022 #35 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) Veldig bra at Kjersti Troppe sto ut i dag, håper bare hun setter hjulene i spinn. For denne saken til Vg og faktisk.no har belyst en del hull i barnevernsystemet som burde bli endret. Deriblant oppfølgning av foreldre mm. Jeg står for det jeg skrev i forrige tråden, og her, men tenker samtidig at det å bli fratatt et nyfødt barn - barn generelt. Må nok være helt uvirkelig, uavhengig situasjon og person. Så tettere oppfølgning med disse foreldrene, og faktisk arbeid mot tilbakeføring - burde ligge i grunn. I de fleste overraskelsessaker blir aldri tilbakeføring til hjemmet praktisert, selv om dette står i retningslinjene. Personlig kjenner jeg to par som har barn i forsterhjem, og her er det fosterhjemmene på begge sider som prøver å sabotere tilbakeføring (og jeg tror ikke det er uvanlig i slike saker). Ene paret fikk tilbake datteren sin, men syntes dette er forferdelig mot de foreldrene som faktisk er oppegående og klare for å få barnet hjem, når selvfølgelig det også er noe barnet selv ønsker. Skulle vært mye strengere rundt fosterhjem, men det er en annen sak… Endret 17. oktober 2022 av kraftwerk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrøet Skrevet 17. oktober 2022 #36 Del Skrevet 17. oktober 2022 kraftwerk skrev (15 minutter siden): Skulle vært mye strengere rundt fosterhjem, men det er en annen sak… Dette har du jo helt rett i. Det var jo en baby i fosterhjem som døde. Begge fosterforeldrene nekter vold mot barnet, og der ble vel saken henlagt. Jeg forstår bare ikke hvordan slike situasjoner kan oppstå. Hvilke kriterier har de for å godkjenne fosterhjem? I enkelte tilfeller kan det fremstå som at de har sånn mangel på fosterhjem at de godkjenner hvem som helst. Nå har jo ikke jeg noen kunnskap om dette, og nevner bare hvordan det fremstår i media. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellulven Skrevet 17. oktober 2022 #37 Del Skrevet 17. oktober 2022 Det jeg synes er skremmende her i verden er hvordan samfunnet vårt og de fleste her i tråden og VG etc virker som de skal forsvare ALT barnevernet gjør, at barnevernet alltid har rett og gjør aldri feil. Hvordan folk angriper de som faktisk SER galskapen i mange barnevernssaker og som faktisk tørr å være offentlig og si ifra om de tingene som faktisk skjer i norsk barnevern, slik som Rune og mange andre tørr å gjøre. Jeg har fulgt Rune Fardal i mange år og jeg må si at jeg syns han gjør en super jobb når det gjelder å avdekke lovbrudd og grove feil barnevernet har gjort mot enkelte familier og barn. Riktig nok kan han gjøre feil han også da han er et menneske som alle oss andre. Ingen er selvsagt feilfri, men jeg synes det er supert det finnes mennesker som tørr å stå opp for alle de som eventuelt har blitt feilvurdert og familier som på urettmessig grunnlag har blitt fratatt barna sine. Folk konkluderer med i hytt og pine at denne Fardal er farlig bare pga han er «barnevernsmotstander» som mange kaller han. Han har foresten selv sagt i enkelte videoer at han er enig i at vi må ha et barnevern, men vi må ha et barnevern som fungerer og vi må avdekke lovbrudd og overgrep som eventuelt blir begått. Vi kan ikke bare la enkelte ansatte i barnevernet, som ikke gjør jobben sin, begå overgrep mot barn, bare slippe unna og alikavell skal alle være på barnevernet sin side, alltid. Det er dette både Rune Fardal, jeg, og mange andre synes er skremmende. Hvordan vi bare skal godta og leve på et rosa sky der barnevernet er til å stole på 100% og de er guds gave til jorden, alle mann. Ikke misforstå meg, vi trenger et barnevern. Men vi trenger også folk som engasjerer seg i eventuelle lovbrudd og overgrep som blir begått i denne etaten og stiller disse menneskene som utfører disse overgrepene til ansvar. De må forstå at selvom de har tatt en utdannelse og jobber innenfor en offentlig etat, så kan de ikke bare gjøre som de vil uten at det får konsekvenser.. Hvor mange barnevern i Norge er det ikke som har ansatte som begår overgrep og vold i hytt og pine? Disse må ut av etaten og siktes for de grove lovbrudd de har begått. Vi må ha barnevernsansatte som faktisk bryr seg om barna og barnets beste. Er selvsagt mange som gjør en super jobb! Men det er dessverre en del som også misbruker makten sin og gjør grusomme ting mot de som er sårbar og er i en sårbar situasjon. Rune har vært med og hindret barn i å bli fratatt i enkelte saker der det er dårlige unnskyldninger for å frata et barn fra familien. Vi trenger folk som han som faktisk engasjerer seg i lovbrudd der det ikke skal foregå lovbrudd. Enkelt og greit. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 17. oktober 2022 #38 Del Skrevet 17. oktober 2022 Fjellulven skrev (8 minutter siden): Det jeg synes er skremmende her i verden er hvordan samfunnet vårt og de fleste her i tråden og VG etc virker som de skal forsvare ALT barnevernet gjør, at barnevernet alltid har rett og gjør aldri feil. Hvordan folk angriper de som faktisk SER galskapen i mange barnevernssaker og som faktisk tørr å være offentlig og si ifra om de tingene som faktisk skjer i norsk barnevern, slik som Rune og mange andre tørr å gjøre. Jeg har fulgt Rune Fardal i mange år og jeg må si at jeg syns han gjør en super jobb når det gjelder å avdekke lovbrudd og grove feil barnevernet har gjort mot enkelte familier og barn. Riktig nok kan han gjøre feil han også da han er et menneske som alle oss andre. Ingen er selvsagt feilfri, men jeg synes det er supert det finnes mennesker som tørr å stå opp for alle de som eventuelt har blitt feilvurdert og familier som på urettmessig grunnlag har blitt fratatt barna sine. Folk konkluderer med i hytt og pine at denne Fardal er farlig bare pga han er «barnevernsmotstander» som mange kaller han. Han har foresten selv sagt i enkelte videoer at han er enig i at vi må ha et barnevern, men vi må ha et barnevern som fungerer og vi må avdekke lovbrudd og overgrep som eventuelt blir begått. Vi kan ikke bare la enkelte ansatte i barnevernet, som ikke gjør jobben sin, begå overgrep mot barn, bare slippe unna og alikavell skal alle være på barnevernet sin side, alltid. Det er dette både Rune Fardal, jeg, og mange andre synes er skremmende. Hvordan vi bare skal godta og leve på et rosa sky der barnevernet er til å stole på 100% og de er guds gave til jorden, alle mann. Ikke misforstå meg, vi trenger et barnevern. Men vi trenger også folk som engasjerer seg i eventuelle lovbrudd og overgrep som blir begått i denne etaten og stiller disse menneskene som utfører disse overgrepene til ansvar. De må forstå at selvom de har tatt en utdannelse og jobber innenfor en offentlig etat, så kan de ikke bare gjøre som de vil uten at det får konsekvenser.. Hvor mange barnevern i Norge er det ikke som har ansatte som begår overgrep og vold i hytt og pine? Disse må ut av etaten og siktes for de grove lovbrudd de har begått. Vi må ha barnevernsansatte som faktisk bryr seg om barna og barnets beste. Er selvsagt mange som gjør en super jobb! Men det er dessverre en del som også misbruker makten sin og gjør grusomme ting mot de som er sårbar og er i en sårbar situasjon. Rune har vært med og hindret barn i å bli fratatt i enkelte saker der det er dårlige unnskyldninger for å frata et barn fra familien. Vi trenger folk som han som faktisk engasjerer seg i lovbrudd der det ikke skal foregå lovbrudd. Enkelt og greit. Det er klart vi trenger et fungerende barnevern, og at folk sier i fra når det skjer lovbrudd. Men man bekjemper ikke lovbrudd og svakheter i barnevernet gjennom å utføre egne lovbrudd, vise manglende moral, bruke uetiske metoder og være ekstremister. At Rune Fardal drives av bitterhet mot barnevernet er et rødt flagg i seg selv. Det vil mangle noen nyanser der som er viktig for å agere objektivt. Må si at det er ganske drøyt å påstå at barnvernet ansetter folk med voldsdommer. Mulig at det har hendt men det er ikke normen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 17. oktober 2022 #39 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) Som jeg skrev i den slettede tråden så kan jeg virkelig ikke skjønne at dette er innenfor barnekonvensjonen artikkel 16, «Alle barn har rett til eit privatliv.» Edit: link https://www.reddbarna.no/vart-arbeid/barns-rettigheter/barnekonvensjonen-i-kortversjon/ Endret 17. oktober 2022 av n_97 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 17. oktober 2022 #40 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) 2 hours ago, Fjellulven said: Det jeg synes er skremmende her i verden er hvordan samfunnet vårt og de fleste her i tråden og VG etc virker som de skal forsvare ALT barnevernet gjør, at barnevernet alltid har rett og gjør aldri feil. Jeg kan ikke se at VG-artikkelen eller noen her i tråden hevder barnevernet alltid gjør rett, eller at de aldri gjør feil. Tvert om ser jeg flere ta til orde for at foreldre som har opplevd omsorgsovertakelse i barnevernets regi, må bedre ivaretas og dét på en seriøs og ordentlig måte. Vår kritikk retter seg mot personen Fardal og måten han opererer på, og hvilke negative konsekvenser dette har hatt for flere berørte mennesker. Selv er jeg godt klar over flere saker der det er begått feil av barnevernet, og dét er svært viktig å få ryddet opp i. Samtidig er jeg like klar over saker der barnevernet har reddet barns helse og liv. Men typer som Fardal har fullt fokus på at foreldrene er uskyldige uansett, til tross for at barna kan fortelle noe annet. Deres beretninger avfeies med påstander om at de er "hjernevasket av barnevernets løgner" og barnevernsansattes "projisering av egen narsissisme" på de foreldrene de vil ødelegge for. Det er liksom utenkelig at barna snakker sant. På denne måten bidrar Fardal til å gjøre vondt verre for de virkelig uskyldige - barna. Endret 17. oktober 2022 av Ichiko 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå