Gå til innhold

Rune Fardal og hans kamp mot barnevernet

Gjest Kattedama

Anbefalte innlegg

slask skrev (1 time siden):

Det er nok mye sleivkjeft på FB-siden (hva nå den heter igjen), men det er mange ganger berettiget kjeft, når en har sett de syke feilene Barnevernet har gjort.
Det betyr ikke at alt som blir sagt på sånne grupper støttes av alle andre medlemmene. Du vil heller ikke beskylde alle som går opp hovedgata (Karl Johan f.eks.) for alle stygge kommentarer fra et par idioter heller.

De er livsfarlige. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjarmerende type dette. Klassisk svindler: https://frifagbevegelse.no/nyheter/aktivist-rune-fardal-har-misbrukt-grasrotandelen-og-gitt-penger-til-seg-selv-6.158.833500.32027c18c7

https://www.dagbladet.no/nyheter/rune-58-har-jobbet-mot-barnevernet-i-over-ti-ar---det-er-fem-til-seks-hovedmiljoer-i-norge-vi-motes-ganske-ofte/67366999

Fardal er straffedømt tre ganger. Han ble dømt til fengsel i 2004 og i 2016, sist for ulike økonomiske forbrytelser samt for dokumentforfalskning. I 2019 ble han dømt for ærekrenkelser mot en psykolog.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnnePåLande said:

Han er en svindler som er dømt i retten. Fardal er en løgner som lyver om utdanningen sin også. For en klovn.

Den Europeiske Menneskerettsdomstolen, bare siden september 2018, har dømt Norge i 15 barnevernssaker. Flere er i køen. Det er en tung prosess å dra saker så langt/høyt som EMD, og ingen gjør det bare for moro skyld, men fordi det er alvorlige saker.
Det er tydelig at Norge systematisk bryter menneskerettighetene i barnevernssaker.

At Fardal har en dom for mange år siden som er oppgjort er vel ikke noe man kan klandre ham for å dag?
At han lyver om utdanning har jeg ikke fått med meg, og at noen tror han er psykolog er deres problem.
Det går ikke an å sammenligne Rune Fardal som hjelper for Barneverns-ofre med systematiske menneskerettighetsbryteren Norge/Barnevernet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slask skrev (21 minutter siden):

Den Europeiske Menneskerettsdomstolen, bare siden september 2018, har dømt Norge i 15 barnevernssaker. Flere er i køen. Det er en tung prosess å dra saker så langt/høyt som EMD, og ingen gjør det bare for moro skyld, men fordi det er alvorlige saker.
Det er tydelig at Norge systematisk bryter menneskerettighetene i barnevernssaker.

At Fardal har en dom for mange år siden som er oppgjort er vel ikke noe man kan klandre ham for å dag?
At han lyver om utdanning har jeg ikke fått med meg, og at noen tror han er psykolog er deres problem.
Det går ikke an å sammenligne Rune Fardal som hjelper for Barneverns-ofre med systematiske menneskerettighetsbryteren Norge/Barnevernet.

Han er kriminell! Idiotisk å forsvare en klovn.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnnePåLande said:

Han er kriminell! Idiotisk å forsvare en klovn.

Mye mer idiotisk å bruke så mye tid på dette og samtidig ignorere alle BV-feilene som er nettopp hva Fardal jobber med.

Hadde ikke Barnevernet vært en maktmisbruker som ødelegger familier, ville det ikke vært behov for Fardal. Da ville det ikke vært familier som trengte hans hjelp. Prøv å se det største problemet.
Vi har NAV, Mattilsynet, Barnevernet som er kjente maktmisbrukende organer som står bak en rekke råtne forhold mot mennesker.  Akkurat som alle justismordene hvor uskyldige er dømt og fengslet i opptil 20 år før det avsløres at "oida, det var visst feil". Mange av disse sakene er etterforsket og avslørt av folk som kan sammenlignes med Fardal.

Så rydd opp i svinestien til den store stygge ulven Barnevernet først, så kan vi studere feilene hos Fardal.
Problemet er at det vil kreve 10 stk Fardal'er som må jobbe på heltid for å komme noen vei. Men nei, helst skal feilene dysses ned som tradisjonen er med statlig kritikk.

Du/dere pisser på alle barnevernsofrene ved å bagatellisere dette.

Endret av slask
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slask skrev (Akkurat nå):

Mye mer idiotisk å bruke så mye tid på dette og samtidig ignorere alle BV-feilene som er nettopp hva Fardal jobber med.

Hadde ikke Barnevernet vært en maktmisbruker som ødelegger familier, ville det ikke vært behov for Fardal. Da ville det ikke vært familier som trengte hans hjelp. Prøv å se det største problemet.
Vi har NAV, Mattilsynet, Barnevernet som er kjente maktmisbrukende organer som står bak en rekke råtne forhold mot mennesker.  Akkurat som alle justismordene hvor uskyldige er dømt og fengslet i opptil 20 år før det avsløres at "oida, det var visst feil". Mange av disse sakene er etterforsket og avslørt av folk som kan sammenlignes med Fardal.

Så rydd opp i svinestien til den store stygge ulven Barnevernet først, så kan vi studere feilene hos Fardal.
Problemet er at det vil kreve 10 stk Fardal'er som må jobbe på heltid for å komme noen vei. Men nei, helst skal feilene dysses ned som tradisjonen er med statlig kritikk.

Datteren til Fardal advarer mot sin kriminelle far:https://www.vg.no/spesial/2022/barnevernmotstanderne/mannen-i-den-hvite-frakken/

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slask skrev (30 minutter siden):

Holder du på fremdeles? 

Det forundrer meg at du får lov å skrive side opp og side ned, hele 17 sider, om vås knyttet til en farlig, straffedømt bedrager uten selvinnsikt og uten adekvat utdanning. Jeg priser meg lykkelig for barnevernet, især på bakgrunn av dine kommentarer. 

Endret av Bing1
.
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slask skrev (29 minutter siden):

Nå er vel de fleste enig i at bv ikke er 100%, men det er jo ikke det denne tråden opprinnelig handlet om. Jeg ser ikke at det er noen som forsvarer bv? Så når det gjelder hele den ranten din om bv er det som å sparke opp åpne dører, det har ikke noe poeng her. 

Og snakk om å "pisse" på ofre! På alle disse sidene har du kun snakket ned bv og viser blind støtte til Fardal, og samtidig "pisser" på hans ofre, som bla er hans egen datter. Du bryr deg ikke om at han er en dømt bedrager som bruker og utnytter sårbare barn og familier for å putte penger i egen lomme. 

Det er ikke Fardals jobb å rydde opp i bv og jeg klarer bare ikke å forstå at det finnes folk som støtter han. Jeg har ikke sett noen som faktisk har fått hjelp av han. Man skulle jo tro at de folkene hadde fortalt sine historier som en motvekt til alt annet som kommer ut?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, slask said:

Problemet til Fardal er at han har null troverdighet utenfor kretsene til desperate og syke mennesker. Det har han sørget for helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Velvia said:

Problemet til Fardal er at han har null troverdighet utenfor kretsene til desperate og syke mennesker. Det har han sørget for helt selv.

Å kalle barnevernsofre for desperate og syke kaller jeg å pisse på dem.
Når Norge/Barnevernet er blitt dømt i menneskerettighetsdomstolen 15 ganger siden 2018, vitner det ikke akkurat om bagatellmessige problemer. Synes du justismord er flotte saker også?

Det er ikke Fardals jobb å rydde opp i bv og jeg klarer bare ikke å forstå at det finnes folk som støtter han. Jeg har ikke sett noen som faktisk har fått hjelp av han. Man skulle jo tro at de folkene hadde fortalt sine historier som en motvekt til alt annet som kommer ut?

Det er ikke din jobb å kritisere barnevernsofre eller de som velges ut til å hjelpe dem. Det er deres private anliggende.
Mange barnevernsofre har fortalt sine historier via sosiale medier i årevis, jeg har selv fått med meg mange av disse gjennom bortimot 8-10 år. Stygge tilfeller av maktmisbruk.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slask skrev (16 minutter siden):

Når Norge/Barnevernet er blitt dømt i menneskerettighetsdomstolen 15 ganger siden 2018, vitner det ikke akkurat om bagatellmessige problemer. Synes du justismord er flotte saker også?

Det er ikke din jobb å kritisere barnevernsofre eller de som velges ut til å hjelpe dem. Det er deres private anliggende.
Mange barnevernsofre har fortalt sine historier via sosiale medier i årevis, jeg har selv fått med meg mange av disse gjennom bortimot 8-10 år. Stygge tilfeller av maktmisbruk.

Hva du leser om i sosiale medier, er noe helt annet enn det som faktisk skjedde. Ingen foreldre som er blitt fratatt omsorgen for barna sine innrømmer den virkelige grunnen. De finner på noe/utelater store deler av historien, for å få støtte og medfølelse fra andre. På sett og vis er det en forståelig reaksjon, men det handler også om at mange av disse foreldrene selv har vokst opp under elendige forhold, og dermed ikke er i stand til å ivareta egne barn. De kan ha psykiske problemer, traumer fra oppveksten som har ført til nevrologiske endringer i hjernen, lavere grad av empati og manglende intuitiv omsorgsatferd. Mange har selv vokst opp med ulike former for vold, som de viderefører. Mangt og mye går i arv fra en generasjon til den neste, så man skal være overlykkelig over at vi i Norge har en etat som ivaretar og beskytter barn, og samtidig bryter/minsker generasjonsoverføringen. 

Det er ikke uten grunn at Norge er ett av verdens beste land å bo i for barn. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunsteam skrev (På 9.11.2022 den 12.32):

Jeg skjønner at du ikke liker at dette blir poengtert. Nå har jeg sitert fra artikkelen at  at forskerne bak rapporten sier at barna ikke blir snakket med. Det er Nemd lederen som lyver og sier at barna blir snakket med. Dette er dokumentert. Hadde det ikke vært bra å snakke med barna og tidligere barnevernsbarn om hvordan de blir behandlet? Og igjen, ettersom dette er en tråd som omhandler Rune Fardal og hans arbeid, så bør det fremgå at dette er noe han vil til livs. Konfliktene i disse sakene er at dette blir til en krig mellom foreldrene og "barnevernet". Mens barna blir til statister i egen sak. De blir ikke hørt og ikke snakket med. Lovverket er allerede på plass. Men det blir ikke fulgt av "barnevernet" eller Fylkesnemda. Kanskje på tide å ta tak i dette? 

Du poengterer ikke noe som helst, @gunsteam

Det du driver med, er å gjenta deg selv, og dermed også avsløre at du hverken besitter noe særlig med intellekt eller refleksjon. 
Vet du ikke forskjell på en artikkel og en forskningsartikkel?

Lovverket er på plass. Offentlige etater er i følge forvaltningsloven påbudt å følge lovverket. Barn blir snakket med- så langt det går. Ikke alle barn vil si sin mening. Barna skal ikke tvinges til å snakke. Det vises forståelse for at barna er i en vanskelig situasjon-i skvis mellom egen sikkerhet og lojalitet/frykt mot foreldrene.

Forøvrig  vil jeg igjen minne om at artikkelen er flere år gammel, og forskningen enda eldre (jeg vet ikke tidsrommet den ble utført). 

Det HAR skjedd forbedringer siden da. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slask skrev (På 9.11.2022 den 11.39):

Ang. profilbildet mitt (Nei til Agenda 2030 (21).
Jeg er i mot korrupsjon, maktmisbruk, svindel og bedrag, og dermed konspirasjoner.
Når du skriver konspirasjonsmiljøer er det nok bare den vanlige feilbruken av ordet.
Konspiratører som bedriver konspirasjon er de virkelige kriminelle, ikke de som påpeker at det skjer.

Agenda 21/2030 må være verdens største konspirasjon, verdens største svindel- og bedragoperasjon mot befolkninger i hundrevis av land. Klart jeg er i mot sånt.
Ikke ment å avspore tråden, men du sleivet utenom så jeg må kommentere.

Men du kunne ikke svare på det andre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gunsteam skrev (19 timer siden):

Det Rune Fardal gjør er å presse på at "barnevernet" skal følge opp lovverket om at barna skal bli snakket med og bli hørt. Rune Fardal peker på det samme problemet som jeg peker på. I disse sakene blir det som regel slik at det blir konflikt mellom "barnevernet" og foreldrene. Noe som har den følgen at barna blir statister i egen sak og får ikke sagt noe som helst om hva de selv ønsker. Ofte er det sånn at barna kunne tenke seg å bo hos biologisk familie eller hos venner av familie og slippe å bli flyttet til en fremmed plass. Biologisk familie trenger ikke å bety at de ønsker å bo hos foreldre, men hos onkel, tante eller besteforeldre for eksempel. Venner av familie kan og være et alternativ. Man blir gjerne knyttet til hjemplassen sin. Så slipper man å reise fra venner og vante fritidsaktiviteter. Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lettere for barna? Her har "barnevernet" mye å lære om kommunikasjon. Lovverket om å snakke med barna og la de bli hørt er på plass og har vært det i mange år. Da burde det ikke være vanskelig å ta den samtalen når det er lovpålagt. 

Tror du ikke det blir gjort?

Selvfølgelig ser man til nærmiljøet i en eventuell omsorgsovertakelse. 
Men, det er faktisk ikke alltid til det beste at barna blir boende i samme miljø, det avhenger av flere faktorer. 

Et eksempel: jente på tretten år har blitt seksuelt misbrukt av far, og slått av mor. Far benekter å ha gjort noe galt, og mener at datteren lyver fordi hun er slem. Mor tror på far, og legger datteren for hat. (Mor vokste opp med omsorgssvikt, og har selv blitt misbrukt og slått. Hun var et lett offer for sin mann).
Fars foreldre tror også på fars historie, og vil ikke ha noe med jenta å gjøre. 
Mors søster er alkoholiker, og ikke i stand til å ivareta en gullfisk engang. 
Ryktet om at jenta sprer usannheter om faren sin, sprer seg til nærmiljøet. Folk snakker. For far er en sjarmerende og hyggelig mann, og ingen ser for seg at en slik flott fyr kan være i stand til noe slikt noe (udiagnostisert narsissist). Samtidig begynner jenta selv å tro på løgnene, også fordi faren manipulerer henne både før, under og etter overgrepet. 
Jenta begynner å tro at noe er galt med henne. Hun er slem og et dårlig menneske. Hun fortjener at mor slår henne. Jenta begynner å kutte seg selv med en barberkniv, og etterhvert også sulte seg. Venner tar avstand…karakterene går nedover…

Hva tenker du bør gjøres her? 
Ser du hvordan problemene akkumulerer? Ser du at i et slikt tilfelle ville det beste for jenta være å flytte til et nytt miljø, i et fosterhjem som kan tilby ekstra omsorg? Gjerne utdannet helsefaglig og med kunnskap om traumebevisst omsorg? Som kan stå i det, selv når det er tøft? Som forstår at jenta trenger tid for å stole på både seg selv og andre igjen? Som støtter opp om henne de vanskelige dagene, følger henne til psykolog, har kontakt med skole og bvtj, og passer på å anerkjenne og validere følelsene hennes, slik at hun kan helbredes fra innsiden og ut. 
På den måten får jenta en sjanse i livet, en sjanse til å leve et godt liv, og med nye, sunne relasjoner å ha med seg på veien. Optimalt sett. Men selvfølgelig, dessverre er det mangel på fosterhjem, og institusjon er vel som regel nest best. Men bedre enn å gå til grunne hos sin biologiske familie. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunsteam skrev (5 timer siden):

Det holder ikke som argumentasjon ettersom du vet at du lyver når du beskylder meg urettmessig for å omskrive hva som står der. Forskerne bak rapporten sier at barna ikke blir snakket med, mens Nemd lederen sier at barna blir snakket med. Hvordan skal jeg kunne ta deg på alvor når du kommer med løgner om meg og anklager meg urettmessig her? Er det virkelig så vanskelig for deg å rydde opp i løgnene dine? 

Bevis det da. Link meg rapporten.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, slask said:

Pisser på dem?....nei, tvert i mot så er det en tragedie. En karakter som Fardal er egentlig ikke til hjelp for dem på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
slask skrev (3 timer siden):

Kritisere barnevernsofre? 

Selvsagt har jeg en mening om slike folk som han, det er jo utrolig viktig at slike ting, og folk, kommer frem i lyset! 

Jeg har også sett historier på bla some, stygge tilfeller av mishandling, overgrep, neglekt osv av foreldre, men akkurat det betyr jo ingenting for det er jo ikke nødvendigvis sannheten? Man bør være noe kritisk til hva man ser og hører på nett.

Jeg lurer jo på hvor mange han faktisk har hjulpet. Og jeg undrer meg jo også om hvor dere som støtter han stiller dere til at han selv ble fratatt barnet sitt - og hennes historie? At han bruker penger som ikke er hans? At han ukritisk deler videoer om/av barn og bryter all personvern? At han støtter foreldre som mishandler barna sine? Osv. Men dette er ting dere glatt hopper over🤷‍♀️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bing1 skrev (4 timer siden):

Holder du på fremdeles? 

Det forundrer meg at du får lov å skrive side opp og side ned, hele 17 sider, om vås knyttet til en farlig, straffedømt bedrager uten selvinnsikt og uten adekvat utdanning. Jeg priser meg lykkelig for barnevernet, især på bakgrunn av dine kommentarer. 

Det forundrer meg også , burde ikke fått lov

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 minutter siden):

Men hun lyver bare i følge motstanderne til bv..🙄

Ah, ja. Alle lyver utenom mannen selv som er straffedømt tre ganger. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...