hjärterdam Skrevet 2. november 2022 #241 Del Skrevet 2. november 2022 gunsteam skrev (På 29.10.2022 den 0.00): Lovverket er der ja og har vært så og si uendret siden 1993. Men de følger det ikke. Jeg vet at 70 prosent av fosterhjemsplasserte barn aldri er blitt snakket med av "barnevernet" før de er flyttet i fosterhjem. Jeg kjenner barnevernloven godt. Nå kom det endringer i 2018 som sier mye om samarbeid da. Selv ser jeg frem til ny lov til neste år, ut fra forarbeidene ser det bra ut for barna tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 2. november 2022 #242 Del Skrevet 2. november 2022 Anonio skrev (8 timer siden): Jeg går ut for at du er en av Fardals fans? Kan ikke du forklare litt om Runes egen BV-sak, hans 'donasjoner', hans "utdanning på UiO" (hvor han sikker snart blir saksøkt av UiO for å lyve om vitnemål)? Her er det snakk om å forhøye en straffedømt (bedrageri, fratatt eget barn, inne i meget lugubre miljøer) til en slags helgenrolle når fyren har motiver som er langt mer enn å 'hjelpe barna'. Jeg håper alle barnene som blir hengt ut på hans kanaler uten hjelp fra voksne saksøker Fardal så han kan ta bedrageri-pengene sine og forsvinne. Jeg er ikke fan av Fardal nei. Her er det snakk om å rette søkelys på "barnevernet" og den industrien som er der. Og jeg skjønner at det ikke er populært at noen tør å peke på det problemet. Ettersom du går ut fra at jeg skal være fan av Fardal, så bør vel jeg gå ut fra at du støtter korrupsjon og pengeindustri i "barnevernet"? Kan du forklare hvorfor korrupsjon og pengeindustri er bra for barn? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 2. november 2022 #243 Del Skrevet 2. november 2022 Miss.Hol skrev (19 timer siden): Hva med videoen hans? Han svarer for seg i en ny video han har postet link til på Facebook. Kanskje du skal se litt på den før du kommer med usaklige anklager om en sak du personlig ikke har kunnskap om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 2. november 2022 #244 Del Skrevet 2. november 2022 Skremmende: https://frifagbevegelse.no/nyheter/aktivist-rune-fardal-har-misbrukt-grasrotandelen-og-gitt-penger-til-seg-selv-6.158.833500.32027c18c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 2. november 2022 #245 Del Skrevet 2. november 2022 46 minutter siden, Velvia said: Skremmende: https://frifagbevegelse.no/nyheter/aktivist-rune-fardal-har-misbrukt-grasrotandelen-og-gitt-penger-til-seg-selv-6.158.833500.32027c18c7 En drittpakke-partner til, som serverer de samme løgnene som VG? Fikk Fardal noen gang grasrot-andel? Bevis? Han har forklart om disse påstandene i sine videoer opptil flere ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 2. november 2022 #246 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) 1 hour ago, slask said: En drittpakke-partner til, som serverer de samme løgnene som VG? Fikk Fardal noen gang grasrot-andel? Bevis? Han har forklart om disse påstandene i sine videoer opptil flere ganger. Jeg kjenner ikke akkurat denne saken mer enn det som står i teksten, men sammenstiller man hans egne uttalelser og opptreden på blant annet youtube og måten han prøver å fremstille seg selv som en fagperson så virker det hele lite troverdig. Blant annet på grunn av mangel på dannelse og språk en psykologstudent som han selv burde beherske. VG ville aldri publisert "Mannen i den hvite frakken er tidligere dømt for dokumentfalsk, ærekrenkelser, falsk anmeldelse, økonomiske lovbrudd og to ganger for bedrageri." om de risikerte å bli dømt for det i en norsk rettssal. https://www.vg.no/spesial/2022/barnevernmotstanderne/mannen-i-den-hvite-frakken/ Endret 2. november 2022 av Velvia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 2. november 2022 #247 Del Skrevet 2. november 2022 37 minutter siden, Velvia said: Jeg kjenner ikke akkurat denne saken mer enn det som står i teksten, men sammenstiller man hans egne uttalelser og opptreden på blant annet youtube og måten han prøver å fremstille seg selv som en fagperson så virker det hele lite troverdig. Blant annet på grunn av mangel på dannelse og språk en psykologstudent som han selv burde beherske. VG ville aldri publisert "Mannen i den hvite frakken er tidligere dømt for dokumentfalsk, ærekrenkelser, falsk anmeldelse, økonomiske lovbrudd og to ganger for bedrageri." om de risikerte å bli dømt for det i en norsk rettssal. https://www.vg.no/spesial/2022/barnevernmotstanderne/mannen-i-den-hvite-frakken/ Ser du på den lange rekke justismord i norsk rettshistorie så kan de selvfølgelig dømme Fardal uten snev av bevis. Det har de god erfaring med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 2. november 2022 #248 Del Skrevet 2. november 2022 gunsteam skrev (3 timer siden): Han svarer for seg i en ny video han har postet link til på Facebook. Kanskje du skal se litt på den før du kommer med usaklige anklager om en sak du personlig ikke har kunnskap om? Hvorfor er så mange i denne tråden opptatte av å forsvare en sjarlatan? 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 3. november 2022 #249 Del Skrevet 3. november 2022 3 hours ago, Skid_raw said: Hvorfor er så mange i denne tråden opptatte av å forsvare en sjarlatan? Om du bare kjenner saken fra VGs skitkastingskampanje vet du nok alt for lite. Mange har kjempet mot barnevernets monsterkrefter i årevis. Selv har jeg fulgt med delvis og litt til kanskje 6-10 år. Har man ikke sett mange det som er postet som "rop om hjelp" via sosiale medier vet man rett og slett alt for lite om Barnevernets stygge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 3. november 2022 #250 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) slask skrev (8 timer siden): Om du bare kjenner saken fra VGs skitkastingskampanje vet du nok alt for lite. Mange har kjempet mot barnevernets monsterkrefter i årevis. Selv har jeg fulgt med delvis og litt til kanskje 6-10 år. Har man ikke sett mange det som er postet som "rop om hjelp" via sosiale medier vet man rett og slett alt for lite om Barnevernets stygge sider. I de fleste tilfellene gjøre Barnevernet gode vurderinger når omsorgen fra barna blir tatt fra foreldrene. Det er ganske mange syke foreldre der ute som ofte sliter med rusproblemer og psykiatriske problemer av ulike grader. En del av disse foreldrene har ikke nok innsikt til å vurdere barnas beste. Hva sier du om en kvinne med Borderline personlighetsproblematikk som trenger barnet som en som tilfredsstiller hennes behov for omsorg? En slik person vil se på barnet som en forlengelse av seg selv og ikke klare å gi barnet det det trenger. Hva med foreldre som til stadighet ruser seg? Nei, Rune Fardal ser ikke det store bildet når han går inn som en Messias skikkelse og fører en kamp mot Barnevernet. Og ikke minst; er det ikke slik at datteren hans best vet hvordan faren hennes er? Hun har fortalt ganske mye om han i intervjuer. https://www.vg.no/spesial/2022/barnevernmotstanderne/mannen-i-den-hvite-frakken/ Endret 3. november 2022 av Skid_raw 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 3. november 2022 #251 Del Skrevet 3. november 2022 Mer av Barnevernets "flotte behandling" av barn og forelde. Merk: Gutten selv ville være hos mor. En 10 år gammel gutt skulle tas fra sin mor. Fem politibiler og sju politibetjenter aksjonerte i barnevernets lokaler. Gutten ble holdt, lagt i bakken og kjørt bort i cellebil. https://www.aftenbladet.no/magasin/i/BRBK0v/barnevernet-startet-politiaksjon-mot-10-aaring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 3. november 2022 #252 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) 16 hours ago, slask said: Ser du på den lange rekke justismord i norsk rettshistorie så kan de selvfølgelig dømme Fardal uten snev av bevis. Det har de god erfaring med. Nå er Fardal dømt flere ganger, med bevis. Hvorfor er du så opptatt av en fyr som setter barn foran kamera og presser frem informasjon som er langt over det man kan forvente av personvern? Han går jo så langt at han selv innrømmer at han har tråkket langt over streken flere ganger, spesielt med jenta i VG's artikkel-rekke. At det er problemer i barnevernet er helt klart, at du og andre tror Rune Fardal er løsningen grenser til latterlig. Han sier han er utdanning fra UiO, men UiO har aldri hatt han inne til utdanning. Han påroper seg utdanning som han ikke har for å lure folk som er i en desperat situasjon, med en blanding av hevn-ønsker mot BV fordi han selv har sin historie med dem, og for finansiell gevinst. BV kan ikke forsvare seg selv pga. taushetsplikt, derfor sitter Rune Fardal for det meste helt uimotsagt og sprer løgner og konspirasjonsteorier uten at det har fått konsekvenser, helt til nå. At en som holder på som han gjør reagerer når andre setter søkelyset på han sier vel alt. Nå er det vel ganske typisk at folk med personlighetslidelser av diverse slag påroper seg roller de egentlig ikke har kunnskapen til (les: psykologi). Det fungerer sikkert bra det, når folkene han 'hjelper' sliter med mye av det samme som han selv og er desperate ute av en annen verden. Som flere nå påpeker har Rune Fardals innblanding i deres saker gjort ting værre, folk har endt i fengsel for krenkelser mot mindreårige, at man deler personlig informasjon og sykdomshistorikk på barn man ikke har myndighetsroller ovenfor. Endret 3. november 2022 av Anonio 8 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 3. november 2022 #253 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) 1 hour ago, Anonio said: Nå er Fardal dømt flere ganger, med bevis. Hvorfor er du så opptatt av en fyr som setter barn foran kamera og presser frem informasjon som er langt over det man kan forvente av personvern? Han går jo så langt at han selv innrømmer at han har tråkket langt over streken flere ganger, spesielt med jenta i VG's artikkel-rekke. At det er problemer i barnevernet er helt klart, at du og andre tror Rune Fardal er løsningen grenser til latterlig. Han sier han er utdanning fra UiO, men UiO har aldri hatt han inne til utdanning. Han påroper seg utdanning som han ikke har for å lure folk som er i en desperat situasjon, med en blanding av hevn-ønsker mot BV fordi han selv har sin historie med dem, og for finansiell gevinst. BV kan ikke forsvare seg selv pga. taushetsplikt, derfor sitter Rune Fardal for det meste helt uimotsagt og sprer løgner og konspirasjonsteorier uten at det har fått konsekvenser, helt til nå. At en som holder på som han gjør reagerer når andre setter søkelyset på han sier vel alt. Nå er det vel ganske typisk at folk med personlighetslidelser av diverse slag påroper seg roller de egentlig ikke har kunnskapen til (les: psykologi). Det fungerer sikkert bra det, når folkene han 'hjelper' sliter med mye av det samme som han selv og er desperate ute av en annen verden. Som flere nå påpeker har Rune Fardals innblanding i deres saker gjort ting værre, folk har endt i fengsel for krenkelser mot mindreårige, at man deler personlig informasjon og sykdomshistorikk på barn man ikke har myndighetsroller ovenfor. Er det sånn at du vil avstå fra livreddende hjelp fordi den eneste som er på stedet og kan hjelpe er en med tidligere dom? Svarer du ja, tror jeg deg ikke. Han gjør en viktig jobb uansett hva barnevernets egne + VG forsøker å sverte ham med. Barnevernet og systemet forøvrig, altså de som fornekter problemene med BV forsøker å beskytte dette systemet som har mange svin på skauen. Barnevernet er offisielt til for å hjelpe barn, men når folk i årevis og i flere tiår har sett en helt annen og styggere side, så er troverdigheten sunket til lavere enn lav, akkurat som troverdigheten til statsapparatet forøvrig. Systemet er bygget opp med penger som korrumperende verktøy og det fungerer bare ikke som det er i dag. Endret 3. november 2022 av slask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Hol Skrevet 3. november 2022 #254 Del Skrevet 3. november 2022 gunsteam skrev (22 timer siden): Han svarer for seg i en ny video han har postet link til på Facebook. Kanskje du skal se litt på den før du kommer med usaklige anklager om en sak du personlig ikke har kunnskap om? Hva slags personlig kunnskap har du da? Det jeg ser når jeg ser videoen hans er at det bare er ord fra en dømt mann som kun tenker på seg selv. En som ikke har selvinnsikt, en som setter barn sist, og en som tjener penger på fortvilte mennesker. slask skrev (20 timer siden): En drittpakke-partner til, som serverer de samme løgnene som VG? Fikk Fardal noen gang grasrot-andel? Bevis? Han har forklart om disse påstandene i sine videoer opptil flere ganger. Hvorfor er det han sier sant, og det VG og andre sier ikke er sant? Hvorfor velger dere å tro på han? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 3. november 2022 #255 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) VG og andre som graver i dette og publiserer det, kan selvsagt ikke publisere uten å kunne stå inne for det, eller ha bevis som det så flott heter. Da vil de risikere søksmål og det som verre er. De har nok bare begynt.... Ny artikkel ute i dag. Advokatfirma som Rune Fardal har henvist "klienter" til har sponset hans virke.... Heia-gjengen vil nok kalle det gjenytelser mellom venner/bekjente, men dette skurrer jo. Firmaet Advokatconsult sponset Rune Fardal – og fikk klienter henvist fra ham – VG Endret 3. november 2022 av Fjugur 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 3. november 2022 #256 Del Skrevet 3. november 2022 2 hours ago, slask said: Er det sånn at du vil avstå fra livreddende hjelp fordi den eneste som er på stedet og kan hjelpe er en med tidligere dom? Svarer du ja, tror jeg deg ikke. Han gjør en viktig jobb uansett hva barnevernets egne + VG forsøker å sverte ham med. Barnevernet og systemet forøvrig, altså de som fornekter problemene med BV forsøker å beskytte dette systemet som har mange svin på skauen. Barnevernet er offisielt til for å hjelpe barn, men når folk i årevis og i flere tiår har sett en helt annen og styggere side, så er troverdigheten sunket til lavere enn lav, akkurat som troverdigheten til statsapparatet forøvrig. Systemet er bygget opp med penger som korrumperende verktøy og det fungerer bare ikke som det er i dag. Så du sammenligner er snever situasjon med førstehjelp med å hente ut unge på kamera for egen vinning? Kom igjen da, du kan bedre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 3. november 2022 #257 Del Skrevet 3. november 2022 21 minutter siden, Anonio said: Så du sammenligner er snever situasjon med førstehjelp med å hente ut unge på kamera for egen vinning? Kom igjen da, du kan bedre. Du har visst ikke forstått at barnevernet er en gedigen pengemaskin for enkelte, så vel store tunge investorer som små enkeltmannsforetak som har fått sugerør in BV-budsjettene. Jeg har postet linker til mer enn nok slike avisartikler bare i Fardal-trådene. Hundrevis av millioner og milliarder går til disse private selskapene. Akkurat som vergesakene, der kommunen (og deres sjefer kanskje?) gjør store penger, jo flere BV-ofre eller flere vergeklienter. Gidder ikke linke enda en gang. Bla noen dager tilbake i tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 3. november 2022 #258 Del Skrevet 3. november 2022 Skid_raw skrev (22 timer siden): Hvorfor er så mange i denne tråden opptatte av å forsvare en sjarlatan? Godt spørsmål 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 3. november 2022 #259 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) 3 hours ago, Orly said: Godt spørsmål Det sier seg selv at mange ikke anser ham som noen sjarlatan, men en som trengs. Mitt naturlige motspørsmål er - hvorfor ignorerer du og mange pengemaskinen BVs skitne sider? Endret 3. november 2022 av slask 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. november 2022 #260 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) 10 hours ago, slask said: Det sier seg selv at mange ikke anser ham som noen sjarlatan, men en som trengs. Mitt naturlige motspørsmål er - hvorfor ignorerer du og mange pengemaskinen BVs skitne sider? Hvorfor ignorerer du Fardals klare løgner, tidligere straffehistorikk og at han selv har hatt helt soleklare saker hos barnevernet? Ja det er masse problemer i barnevernet, men på lik linje er det enormt med problemer i Fardals virke og motiver. Det må selv du innse. Dette går bare en vei, og ender nok med enda flere dommer for bedrageri og deling av privat informasjon om mindreårige for Fardal. Jeg synes det er bra at hele Norge nå vet at svindel-dømte Rune ikke er en god person å kontakte når man har problemer med BV. Det finnes faktisk folk som ikke selger slange-olje som bistår folk i slike situasjoner uten å spre videoer, konspirasjoner og annet oppgulp i sosiale medier for egen vinning. Endret 4. november 2022 av Anonio 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå