Miss.Hol Skrevet 26. oktober 2022 #181 Del Skrevet 26. oktober 2022 gunsteam skrev (3 timer siden): Jeg trodde at brukerne her på Kvinneguiden var klar over at ingen er feilfrie. Rune Fardal har også innrømmet sine feil. Samtidig må vi ta med oss at Rune Fardal har hjulpet barn mot Barnevernet. Det mange ikke er klar er at det skjer mer vold og overgrep innenfor "barneverns"industrien enn det skjer hjemme i biologisk familie. Vi er vel ikke for at barn skal utsettes for vold og overgrep? Jeg vet at Rune Fardal har hjulpet foreldre som har utsatt sine barn for omsorgssvikt og jeg kjenner til spesifikke tilfeller av det. Noe Fardal selv har erkjent og innrømmet sine feil på. Nå kommer sikkert flere av dere til å anklage Fardal for det og det andre fordi at jeg nevnte den biten. Da bør man gå i seg selv og tenke over hva som er til det beste for barna og holde seg for god til å anklage andre. Husk på at det er barna vi skal ta vare på. Ikke "barnevernet". Du sier at Fardal har hjulpet barn, har du noen kilder på det? Det jeg mer vil ha kilder på er at det er mer overgrep og vold innenfor bv, enn barn som blir utsatt for slikt av sine nærmeste? Til slutt. Jeg klarer bare ikke å se at han jobber for barnas beste. Slik jeg oppfatter det, så handler det mer om å verne foreldre, og mest om å ramme bv. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 26. oktober 2022 #182 Del Skrevet 26. oktober 2022 Miss.Hol skrev (37 minutter siden): Til slutt. Jeg klarer bare ikke å se at han jobber for barnas beste. Slik jeg oppfatter det, så handler det mer om å verne foreldre, og mest om å ramme bv. Ja det handler nok mest om å ramne bv, foreldrene som han later som han hjelper er bare et middel for å nå målet, og å fremheve seg selv 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 26. oktober 2022 #183 Del Skrevet 26. oktober 2022 50 minutter siden, Miss.Hol said: Du sier at Fardal har hjulpet barn, har du noen kilder på det? Det jeg mer vil ha kilder på er at det er mer overgrep og vold innenfor bv, enn barn som blir utsatt for slikt av sine nærmeste? Til slutt. Jeg klarer bare ikke å se at han jobber for barnas beste. Slik jeg oppfatter det, så handler det mer om å verne foreldre, og mest om å ramme bv. Tror du han lager 50 youtube-sendinger om fiktive saker og mennesker? Han forteller i videoene detaljerte opplysninger om rettsaker, møter med BV, advokater osv (ikke nødvendigvis avslørende info naturligvis). Tror du han dikter opp dette om familier som er fiktive? Hvis det er en skog av foreldre som ønsker Fardals hjelp så er det av en grunn. Det å komme i barnevernets søkelys kan være katastrofalt for barn og foreldre, for mange i det systemet tjener penger på å "delta" i spillet. Selvfølgelig skal man ikke se bort fra at det kan være foreldre som har svin på skauen - altså mishandlet/misbrukt barn og sånn sett trenger barnet beskyttelse mot foreldre/steforeldre. Tror dere Fardal vil ta oppdrag der han beskytter foreldre han skjønner selv har skyld? Jeg vet ikke det, men de haugevis med tilfeller der foreldre har lagt ut saken, enten via egen blogg eller sosiale medier og etter hver kommet i kontakt med Fardal eller folk som kjenner ham, har vist at det foregår mange stygge overgrep fra BV sin side. Dette verken bør eller skal skjules for offentligheten og disse foreldrene har omtrent ingen steder å gå når de har BV-systemet mot seg. Advokater, sakkyndige og andre som jobber for BV blir automatisk lojale mot systemet pga sin egen inntekt fra disse. Ingen hadde hatt noe å kritisere barnevernet for om de så at det fungerte bra. De som har opplevd noe annet er veldig mange. Mange saker gjennom f.eks. siste 20-30 år, som kommer for en dag først når sosiale medier ble mulig å dele info gjennom. De store barnevernsbudsjettene og en haug som driver tjenester for og igjennom BV gjør dette til barnehandelsmarked, som har vært beskyttet av såkalt personvern, med praktisk talt null innsyn for andre enn involverte. Denne saken blir ikke rettferdig med VGs massive trøkk uten at de intervjuer en haug av de han har hjulpet. Holder ikke å bruke 2-3 stk som hans egen familie som han har vært i krangel med i egen sak for veldig mange år siden. Jeg skal ikke støtte Fardal i absolutt alt, men sånne om han trengs i stor grad. Det skulle vært 20 som ham, som hjalp på denne måten, for å være en motvekt mot det overkjørende organet med all verdens penger. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anele Skrevet 26. oktober 2022 #184 Del Skrevet 26. oktober 2022 slask skrev (På 18.10.2022 den 14.04): "Utlevere/privatliv" er standardsvaret BV og offentlige overkjøringskontorer dekker seg bak når de ikke vil at noen skal ha innsyn i sakene de bedriver galskap i. Fardal har en lang liste med saker han har fått ordnet opp i eller fått avdekket maktmisbruk fra BV og myndighetene. Dette ut fra alle publiseringsvidoene han sender i etterkant når han har reist land og strand for å bidra. BV burde ikke beskyttes, men avsløres, for det er fortsatt mye spinnvilt som skjer, og slutten på den visa ser ikke ut til å være rett rundt hjørnet. Theasaken har jeg ikke satt meg inn i, men har skjønt det gjelder Bowen, som er en varsler av statlig kriminell virksomhet. En frittalende fyr, bevares, men han og kollegaen har varslet om en statsbedrift som på papiret hadde langt flere ansatte enn i virkeligheten (dette vet disse, fordi de jobbet der selv). Hvor er det blitt av alle varslerne? Jo, de dysses ned, tystes ned fordi statskriminalitet handler om så store penger at da er det bare å kneble eller få vekk de brysomme ærlige varslerne. De som vil klarer nok å finne ut hva den saken handler om. Bowen og kollega har skrevet masse om den i mange år. Det er uheldig å være så blendet av egen agenda at du ikke setter deg inn i hva du uttaler deg om. Har du lest dommen i saken du refererer til? Er du kjent med at sakkyndig i saken ble tilkjent erstatning på grunn av årevis med trakassering fra far til Thea? Jeg kjenner til vedkommende, og han er ikke et offer for en varslingssak som har utviklet seg til et komplott fra offentlige myndigheter mot hans person, slik han selv mener. Mannen er direkte farlig, og aller mest mot sin egen familie. Han får alt til å bli en konspirasjonsteori og vrir om helt hverdagslige hendelser til å være angrep og terror mot seg. Vi er langt forbi vanlige tinnfoliehatt-tendenser, og far til Thea burde vært innlagt for lengst. Du går i akkurat samme felle som mannen du beskytter, og forsvarer foreldrene uten å ha satt deg inn i saken. Har du sett intervjuet Fardal hadde med Thea sine foreldre? På tross av at far til Thea er dømt for alvorlig, gjentagende vold mot henne og har utøvd psykisk og emosjonell mishandling over flere år, så sitter Fardal i videoen og bekrefter far til Thea sitt narrativ. Det nevnes ikke et ord om grov vold og mishandling, men at de mistet omsorgsretten på grunn av at de satt grenser for datteren som hun ikke likte. Foreldrene til Thea forteller at de har vært kjærlige og omsorgsfulle foreldre som måtte grensesette en rebelsk tenåring, og Fardal nikker og bekrefter det de sier. Fardal brukte foreldrene til Thea og intervjuet for å styrke sitt narrativ om at barnevernet tar omsorgen for barn uten grunnlag. Da intervjuet ble publisert fikk også Fardal relativt kraftig kritikk fra sine egne tilhengere, fordi Theasaken er så alvorlig at selv flere innbitte barnevernsmotstandere tok avstand fra Fardal. Til tross for dette, så ventet Fardal med å fjerne videoen til VG tok kontakt. Litt av en mann å glorifisere. 17 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 26. oktober 2022 #185 Del Skrevet 26. oktober 2022 gunsteam skrev (7 timer siden): Leste du innlegget jeg skrev? Er barn utsatt for manipulasjon om de sier fra til voksne at de er utsatt for vold og overgrep når de er under "barnevernets" omsorg? Ikke glem at omsorgssvikt er omsorgssvikt uansett hvor man blir utsatt for det. Barna har behov for å bli reddet fra en slik situasjon selv om det skulle ramme innad i biologisk familie eller under "barnevernets" omsorg. Og jeg kjenner til at barn har fått assistanse fra Rune Fardal i slike saker. Det kaller jeg omsorg. Og som du og andre sier, ansatte i "barnevernet" kan gjøre feil. Kan det da tenkes i dine øyne at Rune Fardal kan gjøre feil? Jeg tror du er farget av en egen agenda, han har ikke hjulpet barna - han har fremmet sin egen sak, sin kamp, sitt formål ved bruk av barna og deres historie, påvirket foreldrene slik at barnas rettssikkerhet er svekket og han fortsetter gjøre det med sine støttespillere i ryggen fordi de også tenker mer på seg og sitt enn på barna de velger bruke som våpen. Så jo det kan absolutt tenkes i mine øyne at han gjrø feil på feil på feil - om han var så opptatt av barnas beste ville han aldri publisert alle de sakene og all den informasjonen om barna, aldri bidratt til at barna ble hetset og utsatt for så mye vondt og aldri trukket p åskuldrene av det og sagt "jeg gjorde en feil" for så å fortsette på samme måte videre. slask skrev (2 timer siden): Tror du han lager 50 youtube-sendinger om fiktive saker og mennesker? Han forteller i videoene detaljerte opplysninger om rettsaker, møter med BV, advokater osv (ikke nødvendigvis avslørende info naturligvis). Tror du han dikter opp dette om familier som er fiktive? Jeg orker ikke svare på alt du skriver men dette er jo kjernen i saken; han publiserer detaljer som går på barnas rettssikkerhet løs, han påvirker foreldrene til å åpent legge ut sensitiv informasjon i den tro at de hjelper egen sak uten tanke for at de skader barna - en slik mann er kalkulert og fokusert på en ting; sin egen agenda. Og ja, mye av det de publiserer er oppdiktet og fiktivt - det har belysningen av sakene bevist, de barna som nå er voksne og andre voksne som har fått "hjelp" men våknet og innsett - alle sier denne mannen er farlig, det er kun de som ikke evner se sin egen rolle og sitt eget ansvar, ikke evner ta innover seg at barna deres sitt ve og vel er viktigst som fortsetter samarbeide med en slik person og fortsetter drite i at de drar ungene sine gjennom en hel masse dritt i all offentlighet - det skremmer meg at man kan forsvare ett slikt utspekulert og kalkulert menneske som så tydelig har tunellsyn når selv de som har vært nær han nå står frem og sier "han er farlig" 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 26. oktober 2022 #186 Del Skrevet 26. oktober 2022 Carrot skrev (9 minutter siden): Jeg tror du er farget av en egen agenda, han har ikke hjulpet barna - han har fremmet sin egen sak, sin kamp, sitt formål ved bruk av barna og deres historie, påvirket foreldrene slik at barnas rettssikkerhet er svekket og han fortsetter gjøre det med sine støttespillere i ryggen fordi de også tenker mer på seg og sitt enn på barna de velger bruke som våpen. Så jo det kan absolutt tenkes i mine øyne at han gjrø feil på feil på feil - om han var så opptatt av barnas beste ville han aldri publisert alle de sakene og all den informasjonen om barna, aldri bidratt til at barna ble hetset og utsatt for så mye vondt og aldri trukket p åskuldrene av det og sagt "jeg gjorde en feil" for så å fortsette på samme måte videre. J Rune Fardal har stilt opp på møter med "barnevernet" med mange barn. Han har kunnskap om barns rettigheter som han krever at "barnevernet" skal følge. Du bør og tenke over at når "barnevernet" gjør lovbrudd i sakene som fører til at barn må utsettes for vold og overgrep under deres omsorg så blir det offentliggjort. På den annen side, er ikke det bra at "barnevernets" lovbrudd blir offentliggjort og hva konsekvensene av lovbrudd er? Eller ønsker du at det skal foregå i stillhet så barn skal måtte lide uten at det får konsekvenser? Det er dette Rune Fardal vil til livs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 26. oktober 2022 #187 Del Skrevet 26. oktober 2022 gunsteam skrev (1 time siden): Rune Fardal har stilt opp på møter med "barnevernet" med mange barn. Han har kunnskap om barns rettigheter som han krever at "barnevernet" skal følge. Du bør og tenke over at når "barnevernet" gjør lovbrudd i sakene som fører til at barn må utsettes for vold og overgrep under deres omsorg så blir det offentliggjort. På den annen side, er ikke det bra at "barnevernets" lovbrudd blir offentliggjort og hva konsekvensene av lovbrudd er? Eller ønsker du at det skal foregå i stillhet så barn skal måtte lide uten at det får konsekvenser? Det er dette Rune Fardal vil til livs. Det han "vil til livs" som du sier er at noen ser de barna som foreldrene svikter fordi han som forelder ikke aksepterer at noen mener han ikke er egnet.. Det er å ha en agenda for egen del, og denne kampen er så viktig for han at han bruker andre foreldre i lignende situasjon og deres barn som stråmenn for seg og sin kamp. Det hjelper ikke hvordan du pakker det inn. Barnevernet som apparat er kanskje ikke perfekt i alle saker, men de menneskene som jobber der gjør den beste jobben de kan ut fra de ressursene de har for de barna som trenger dem i de aller fleste sakene de jobber med. Og så er det en og annen sak som kunne vært bedre - det betyr ikke at mennesker som Fardal gjør en god jobb. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunsteam Skrevet 26. oktober 2022 #188 Del Skrevet 26. oktober 2022 Carrot skrev (1 time siden): Det han "vil til livs" som du sier er at noen ser de barna som foreldrene svikter fordi han som forelder ikke aksepterer at noen mener han ikke er egnet.. Det er å ha en agenda for egen del, og denne kampen er så viktig for han at han bruker andre foreldre i lignende situasjon og deres barn som stråmenn for seg og sin kamp. Det hjelper ikke hvordan du pakker det inn. Barnevernet som apparat er kanskje ikke perfekt i alle saker, men de menneskene som jobber der gjør den beste jobben de kan ut fra de ressursene de har for de barna som trenger dem i de aller fleste sakene de jobber med. Og så er det en og annen sak som kunne vært bedre - det betyr ikke at mennesker som Fardal gjør en god jobb. Jeg ser at du desverre ikke har barnas beste som fokus her. Det er veldig synd. Det som skjer er at konfliktene med systemet blir mellom foreldrene og "barnevernet", og da blir barna statistene i sine egne liv. Men jeg skjønner at når jeg sier det til deg, så er det døve ører som ikke ønsker å ta det innover. Det er akkurat dette Rune Fardal og andre som har og har hatt problemer med "barnevernet" vil til livs. Jeg ser at du ikke har kunnskapen og erfaringen vedrørende temaet og problematikken. Og det aksepterer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 26. oktober 2022 #189 Del Skrevet 26. oktober 2022 gunsteam skrev (13 minutter siden): Jeg ser at du desverre ikke har barnas beste som fokus her. Det er veldig synd. Det som skjer er at konfliktene med systemet blir mellom foreldrene og "barnevernet", og da blir barna statistene i sine egne liv. Men jeg skjønner at når jeg sier det til deg, så er det døve ører som ikke ønsker å ta det innover. Det er akkurat dette Rune Fardal og andre som har og har hatt problemer med "barnevernet" vil til livs. Jeg ser at du ikke har kunnskapen og erfaringen vedrørende temaet og problematikken. Og det aksepterer jeg. Rune Fardal gjør barna til statister i hans saker, sammen med foreldrene som samtykker i at barnas personvern ikke skal tas hensyn til. Samme gjelder å ikke dele privatliv og taushetsbelagt informasjon om barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Hol Skrevet 26. oktober 2022 #190 Del Skrevet 26. oktober 2022 gunsteam skrev (1 time siden): Jeg ser at du desverre ikke har barnas beste som fokus her. Det er veldig synd. Det som skjer er at konfliktene med systemet blir mellom foreldrene og "barnevernet", og da blir barna statistene i sine egne liv. Men jeg skjønner at når jeg sier det til deg, så er det døve ører som ikke ønsker å ta det innover. Det er akkurat dette Rune Fardal og andre som har og har hatt problemer med "barnevernet" vil til livs. Jeg ser at du ikke har kunnskapen og erfaringen vedrørende temaet og problematikken. Og det aksepterer jeg. Hvordan er ikke dette barnas beste? Hva mener du er barnas beste? Og hvordan kan du forsvare en mann som forsvarer grov vold mot barn, og som selv har mistet samværsrett til sitt eget barn (nå voksen)? Har du lest hva datteren Hanne sier? Eller historien til "Thea"? Eller "Martin"? Hvordan har det han har gjort mot dem vært "barnas beste"? 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 27. oktober 2022 #191 Del Skrevet 27. oktober 2022 gunsteam skrev (9 timer siden): Rune Fardal har stilt opp på møter med "barnevernet" med mange barn. Han har kunnskap om barns rettigheter som han krever at "barnevernet" skal følge. Du bør og tenke over at når "barnevernet" gjør lovbrudd i sakene som fører til at barn må utsettes for vold og overgrep under deres omsorg så blir det offentliggjort. På den annen side, er ikke det bra at "barnevernets" lovbrudd blir offentliggjort og hva konsekvensene av lovbrudd er? Eller ønsker du at det skal foregå i stillhet så barn skal måtte lide uten at det får konsekvenser? Det er dette Rune Fardal vil til livs. Jeg tenker at barnevernets lovbrudd bør offentliggjøres i likhet med at ingen, inkludert Rune Fardal bør jobbe med barnevern om det du driver med ikke tåler å bli etterforsket. jeg synes det er rart at enkelte reagerer på å bli kontrollert om man jobber med barn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. oktober 2022 #192 Del Skrevet 27. oktober 2022 slask skrev (På 24.10.2022 den 19.46): Synes det er interessant at flere mener at - selvfølgelig må vi godta at det gjøres feil i barnevernet, men Fardal som den lille private hjelperen, skal ikke tillates å ha feil i fortiden sin. Personlig tror jeg at Fardal har kunne tjene noen penger på dette innimellom, det er min spekulasjon, men jeg tror ikke at de han hjelper forlanger at han skal jobbe helt gratis, kun mot dekning av reise, opphold og mat. Hvem hadde giddet å hjelpe folk helt på kr 0,- ? Ser dere ikke at VG ønsker å lage en sverteartikkel/kampanje, mens barnevernets mange sorte hull ikke skal graves i? Det er jo tross alt et multimilliard-foretak hvor selv media har laget artikler om alle hundrevis av millionene (og faktisk milliarder) går til fortjeneste hos investorer og utenlandske selskaper der profitt er hovedoppgaven deres. At media har skrevet om dette før er vel og bra, men det må følges opp, for det er fortsatt sånn at store selskaper håver inn på barn som lider, foreldre som blir ofre og diverse varianter. For ikke å snakke om Ole Martin Heill med luksusbiler og svømmebasseng tidligere BV leder i Tønsberg skjønner godt at Fardal ønsker kjøregodtgjørelse og diett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 27. oktober 2022 #193 Del Skrevet 27. oktober 2022 Noen nevnte Dennis Bowen her i tråden. Leste ikke hva det gjaldt. Vet bare at 22/6-2018 ble han dømt til fengsel i Larvik tingrett for mishandling i nære relasjoner og bruk/oppbevaring av hasj og amfetamin. Denne mannen har Fardal forsvart og gitt taletid på Family Channelen sin. Det er nemlig bare «en stor konspirasjon mot ham fra myndighetene og det er begått justismord her.» Spiller ingen rolle om noen har fått et godt råd her og der av Fardal. Han forsvarer kriminelle som mishandler barn. Punktum. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 27. oktober 2022 #194 Del Skrevet 27. oktober 2022 gunsteam skrev (10 timer siden): Jeg ser at du desverre ikke har barnas beste som fokus her. Det er veldig synd. Det som skjer er at konfliktene med systemet blir mellom foreldrene og "barnevernet", og da blir barna statistene i sine egne liv. Men jeg skjønner at når jeg sier det til deg, så er det døve ører som ikke ønsker å ta det innover. Det er akkurat dette Rune Fardal og andre som har og har hatt problemer med "barnevernet" vil til livs. Jeg ser at du ikke har kunnskapen og erfaringen vedrørende temaet og problematikken. Og det aksepterer jeg. Du må seriøst sjekke synet ditt hvis DET er slik du leser det jeg skriver.. Barna er aldri statister fra barnevernets side, foreldrene er - derfor søker de hjelp hos slike som Fardal, farlige mennesker med en egen agenda. Dersom foreldrene hadde barnas interesser i fokus og kun det vilel dette aldri vært et tema. - angående min kunnskap så vet du overhode ikke noe om meg, min oppvekst, hva jeg har eller ikke har kjennskap til av problematikken men du fremstår i svarene dine som en på foreldresiden som ikke har gjort jobben sin godt nok som omsorgsperson for egne barn og derfor har såre følelser å forsvare. Det hra du helt rett i at jeg ikke har for jeg ser først og fremst hele barnet og dets behov for beskyttelse, ikke foreldrene og deres behov for å fortsette som før.. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 27. oktober 2022 #195 Del Skrevet 27. oktober 2022 2 hours ago, Zenhouse said: Noen nevnte Dennis Bowen her i tråden. Leste ikke hva det gjaldt. Vet bare at 22/6-2018 ble han dømt til fengsel i Larvik tingrett for mishandling i nære relasjoner og bruk/oppbevaring av hasj og amfetamin. Denne mannen har Fardal forsvart og gitt taletid på Family Channelen sin. Det er nemlig bare «en stor konspirasjon mot ham fra myndighetene og det er begått justismord her.» Spiller ingen rolle om noen har fått et godt råd her og der av Fardal. Han forsvarer kriminelle som mishandler barn. Punktum. Dennis-saken kan nok ikke nevnes uten at varslersaken nevnes, men dessverre er saken tabu. Det at han og kollega varslet om stor svindel i en statsfinansiert arbeidsmarkedsbedrift der de selv jobbet, årsaken til det de ble utsatt for. De som er gamle nok til å huske Juklerødsaken vet at han hele tiden hadde rett, men ble utsatt for maktmisbruk med psykiatri-anstalt som verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 27. oktober 2022 #196 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) 5 hours ago, Helene1982 said: Jeg tenker at barnevernets lovbrudd bør offentliggjøres i likhet med at ingen, inkludert Rune Fardal bør jobbe med barnevern om det du driver med ikke tåler å bli etterforsket. jeg synes det er rart at enkelte reagerer på å bli kontrollert om man jobber med barn. Nå jobber ikke Fardal "med barnevern", men han går inn i saker der folk har problemer pga barnevernet. (det kan selvfølgelig kategoriseres som ekte barnevern). Det er en gammel innarbeidet oppfatning at har man kommet i barnevernets søkelys, så har man gjort noe. Selvsagt liksom. Og sånn burde det være, men det er blitt kjent at mange saker er basert på alt fra ingenting til, til bagateller som resulterer i en ødelagt familie som ikke gjorde noen ting galt. Det er derfor Fardal fokuserer på uretten gjort av barnevernet. Endret 27. oktober 2022 av slask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 27. oktober 2022 #197 Del Skrevet 27. oktober 2022 12 hours ago, Lill said: Rune Fardal gjør barna til statister i hans saker, sammen med foreldrene som samtykker i at barnas personvern ikke skal tas hensyn til. Samme gjelder å ikke dele privatliv og taushetsbelagt informasjon om barna. Ikke gjør evt. lekkasje av "privatliv og taushetsbelagte info" til en større sak enn misbrukte barn, om det er misbruk av foreldre eller misbruk/feilbehandling av barnevernet. Det siste burde være skikkelig fy-fy, men er jo selve årsaken til at hjelpere faktisk trengs mot en etat som ikke fungerer som folk tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. oktober 2022 #198 Del Skrevet 27. oktober 2022 slask skrev (15 minutter siden): Dennis-saken kan nok ikke nevnes uten at varslersaken nevnes, men dessverre er saken tabu. Det at han og kollega varslet om stor svindel i en statsfinansiert arbeidsmarkedsbedrift der de selv jobbet, årsaken til det de ble utsatt for. De som er gamle nok til å huske Juklerødsaken vet at han hele tiden hadde rett, men ble utsatt for maktmisbruk med psykiatri-anstalt som verktøy. Tviler på at Bowen endte med å denge datteren sin rundt flere ganger fordi han ble utsatt for maktmisbruk. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 27. oktober 2022 #199 Del Skrevet 27. oktober 2022 slask skrev (10 minutter siden): Ikke gjør evt. lekkasje av "privatliv og taushetsbelagte info" til en større sak enn misbrukte barn, om det er misbruk av foreldre eller misbruk/feilbehandling av barnevernet. Det siste burde være skikkelig fy-fy, men er jo selve årsaken til at hjelpere faktisk trengs mot en etat som ikke fungerer som folk tror. Du aner åpenbart ikke hva folk tror eller vet om etaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 27. oktober 2022 #200 Del Skrevet 27. oktober 2022 Rune Fardal takler ikke at de mange kritikerne stikker hodet frem. Til nå har ikke EN av dem han angivelig har hjulpet, stått frem. Ikke EN. Verken i vgnett eller i hans egne kommentarfelt. Det er jo litt underlig, er det ikke? 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå