Gjest Kattedama Skrevet 16. oktober 2022 #1 Del Skrevet 16. oktober 2022 Sett i lys av at denne mannen deler sensitiv informasjon om andres ikke samtykke kompetente barn, bør ikke dette få konsekvenser for både Rune Fardal og de foreldrene han representerer? https://www.vg.no/spesial/2022/barnevernmotstanderne/barnevernmotstanderne/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. oktober 2022 #2 Del Skrevet 16. oktober 2022 Her står det mer om Rune Fardal sine meritter; https://www.vg.no/spesial/2022/barnevernmotstanderne/mannen-i-den-hvite-frakken/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende123 Skrevet 16. oktober 2022 #3 Del Skrevet 16. oktober 2022 Det får vi virkelig håpe! Dette var rystende lesning. Jeg kan ikke fatte at man kan få holde på slik som Fardal og co helt uten konsekvenser. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. oktober 2022 #4 Del Skrevet 16. oktober 2022 Kommer nok aldri til å få noen konsekvenser, han har en en del fans dessverre og selv ikke dette åpner øynene deres. Skummel mann! 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 16. oktober 2022 #5 Del Skrevet 16. oktober 2022 Rune Fardal er farlig 18 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 16. oktober 2022 #6 Del Skrevet 16. oktober 2022 Det er virkelig skremmende når han faktisk sier at også psykopatforeldre har rettigheter uten å tenke noe på barna. Men i dette miljøet har jeg sett personer si at til og med seksuelle overgrep mot barn er bedre enn fosterhjem. Skal ikke si hvem son sa det men... 24 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koktreke Skrevet 16. oktober 2022 #7 Del Skrevet 16. oktober 2022 Virker ikke som det er barnets beste som er førende her akkurat, men en høy posisjon som "ekspert" og penger inn. Sykt at pengene han samler inn til "organisasjonen" går rett på brukskontoen til denne mannen. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 16. oktober 2022 #8 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Topsi skrev (7 minutter siden): Det er virkelig skremmende når han faktisk sier at også psykopatforeldre har rettigheter uten å tenke noe på barna. Men i dette miljøet har jeg sett personer si at til og med seksuelle overgrep mot barn er bedre enn fosterhjem. Skal ikke si hvem son sa det men... Dette er foreldre og mennesker som har svært lav selvinnsikt, lite forståelse for mennesker og situasjoner rundt seg - med andre ord, resurssvake mennesker uten kunnskap. Og denne mannen er en narsissist uten like - karismatisk, bruker «store ord» og løfter seg selv for enhver grunn. Han har heller ikke forståelse eller empati for barna, bare les VG+ artikkelen om datteren hans. Han minner meg veldig om moren min, og jeg er bare takknemlig for at hun ble fratatt foreldre-og omsorgsretten for meg før Facebook kom. Har sett noen YT-videoer på kanalen hans, og er man et oppegående menneske med iboende ressurser. Så forstår man jo at mye som blir sagt ikke henger på greip. Trist at desperate foreldre får dette samlingspunktet. Er nok en del saker som aldri skulle skjedd, men tviler sterkt på at det er noen av disse folka - de virker like tafatte som konspirasjonsteoretikere. Endret 16. oktober 2022 av kraftwerk 26 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. oktober 2022 #9 Del Skrevet 16. oktober 2022 Slik jeg leser informasjonen har Rune Fardal også vært en del av denne saken? https://www.aftenposten.no/kultur/i/vQrR4j/mor-doemt-for-aa-ha-krenket-datteren-paa-sosiale-medier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 16. oktober 2022 #10 Del Skrevet 16. oktober 2022 Lill skrev (5 minutter siden): Slik jeg leser informasjonen har Rune Fardal også vært en del av denne saken? https://www.aftenposten.no/kultur/i/vQrR4j/mor-doemt-for-aa-ha-krenket-datteren-paa-sosiale-medier Ja, det mener jeg at han var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. oktober 2022 #11 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Det er åpenbart at i enkelte av sakene han har « representert « foreldre, har ikke barnets beste vært retningsgivende. Han er altså med på å dele persons sensitiv av mindreårige og i tillegg deler han løgner foreldrene forteller som på sikt skader barna som allerede er tatt ut av disse dysfunksjonelle hjemmene. Han og foreldrene til barna fortsetter omsorgssvikten videre på sosiale medier. Uten at dette anses som å være kriminelt? Endret 16. oktober 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 16. oktober 2022 #12 Del Skrevet 16. oktober 2022 kraftwerk skrev (26 minutter siden): Dette er foreldre og mennesker som har svært lav selvinnsikt, lite forståelse for mennesker og situasjoner rundt seg - med andre ord, resurssvake mennesker uten kunnskap. Og denne mannen er en narsissist uten like - karismatisk, bruker «store ord» og løfter seg selv for enhver grunn. Han har heller ikke forståelse eller empati for barna, bare les VG+ artikkelen om datteren hans. Han minner meg veldig om moren min, og jeg er bare takknemlig for at hun ble fratatt foreldre-og omsorgsretten for meg før Facebook kom. Har sett noen YT-videoer på kanalen hans, og er man et oppegående menneske med iboende ressurser. Så forstår man jo at mye som blir sagt ikke henger på greip. Trist at desperate foreldre får dette samlingspunktet. Er nok en del saker som aldri skulle skjedd, men tviler sterkt på at det er noen av disse folka - de virker like tafatte som konspirasjonsteoretikere. Jeg er enig i det du skriver. Han påstår også han utdanner seg innen psykologi på UIO, men har aldri vært student der ifølge VG, eller var det Faktisk.no Det er mye som skurrer ned denne mannen.... 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 16. oktober 2022 #13 Del Skrevet 16. oktober 2022 Lill skrev (4 minutter siden): Det er åpenbart at i enkelte av sakene han har « representert « foreldre, har ikke barnets beste vært retningsgivende. Han er altså med på å dele persons sensitiv av mindreårige og i tillegg deler han løgner foreldrene fortell som på sikt skader barna som allerede er tatt ut av disse dysfunksjonelle hjemmene. Han og foreldrene til barna fortsetter omsorgssvikten videre på sosiale medier. Uten at dette anses som å være kriminelt? Sant. Han, som påstått leder av en organisasjon (som forøvrig ikke er registrert) som har SoMe som sin største formidlingskanal bør ha som førstepri - å faktasjekke alt, og andrepri - følge loven og medias vær varsom plakat. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. oktober 2022 #14 Del Skrevet 16. oktober 2022 Lill skrev (3 timer siden): Sett i lys av at denne mannen deler sensitiv informasjon om andres ikke samtykke kompetente barn, bør ikke dette få konsekvenser for både Rune Fardal og de foreldrene han representerer? https://www.vg.no/spesial/2022/barnevernmotstanderne/barnevernmotstanderne/ Det merkelig at han fikk holde på med så lenge uten at advokater ble blandet inn og hans virksomhet ble prøvd for retten. Ikke minst med tanke på feilfremstilling hvor skyldige foreldre renvaskes og Barnevernet får ufortjent kritikk. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitstrietapet Skrevet 16. oktober 2022 #15 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Hvorfor ble de forrige trådene fjernet? Dette er da en mer offentlig mann enn nok? Etter litt googling har han en youTube kanal med 27.500 følgere, han ser ut til å drive et enkeltmannsforetak slik at man kan leie hans tjenester, som også ser ut til å være hovedtemaer for youtube kanalen, så hvorfor kan ikke denne påvirkerens gjøren og laden diskuteres fritt? Endret 16. oktober 2022 av Hvitstrietapet 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 16. oktober 2022 #16 Del Skrevet 16. oktober 2022 Lill skrev (2 timer siden): Slik jeg leser informasjonen har Rune Fardal også vært en del av denne saken? https://www.aftenposten.no/kultur/i/vQrR4j/mor-doemt-for-aa-ha-krenket-datteren-paa-sosiale-medier Han lot moren fortelle sin historie i en video på kanalen sin, mener jeg det sto i VG 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 16. oktober 2022 #17 Del Skrevet 16. oktober 2022 Jeg vil gjerne få lest den andre av VGs artikler, men den er jo bak betalingsmur. Den første artikkelen avsluttet med at journalistene konfronterer Fardal med en barnevernssak han har omtalt til sine følgere uten at han har fortalt at det er hans egen sak, og da får journalistene en tydelig reaksjon fra ham: Quote Nå, etter flere timer i et møterom, snakker Fardal for første gang høyt. – Det var dette jeg fryktet, men jeg stilte med åpne kort. Det begynte bra. Så kommer gjerne punchline til slutt. Stemmen hans dirrer: – Og nå har dere åpnet Pandoras eske. Og i innledningen til andre artikkel står det blant annet: Quote Fardals datter, Hanne Fardal (23), advarer nå folk mot å søke hjelp hos hennes far: – Han er ikke den han utgir seg for å være. (VGs uthevinger) En gjenganger i tidligere ytringer fra Fardal, er anklager om at andre projiserer sine narsissistiske/psykopatiske trekk over på Fardal: eks-kona, advokaten hennes, psykolog, dommer. Alle rotter seg sammen for å "ta" ham. En annen gjenganger er forsvaret av foreldre: f.eks. "Også psykopatforeldre har rettigheter." Bare den setningen forteller mye om hvem han prioriterer. Mens det barna utsettes for i virksomheten hans, bagatelliseres med utsagn som "De er ikke av porselen heller." Ingenting av det han presenterer, gir noe inntrykk av seriøsitet eller troverdighet selv om han tydeligvis ønsker å framstå slik, med hvit frakk, alvorlig mine og "studerer psykologi". Han framstår som fullstendig ute av stand til å innse at det han holder på med, ytterligere skader de mest sårbare av alle: mishandlede og misbrukte barn. Han skulle vært fratatt kamera og nettilgang, og satt i fengsel. For det er ingen tvil om at han har gjort stor skade. 23 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 16. oktober 2022 #18 Del Skrevet 16. oktober 2022 Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Som alltid blir tråder som tilhører aktuelle, men som er postet av anonymbruker fjernet da de ikke kan flyttes. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 16. oktober 2022 #19 Del Skrevet 16. oktober 2022 Jeg blir litt forvirret av ham. Følger ikke med på hva han driver ned, men har merket meg hvem han er og at han får nye kritikk. Jeg støtte på ham for noen år siden, ikke i forbindelse med barnevernssaker (har ikke barn heller) men i forhold til tekster han har skrevet om narsissisme. Og jeg må helt ærlig si at han skriver ganske greit om akkurat emnet. Jeg opplevde mye selv og har derfor lest og undersøkt rundt narsissisme i mange år nå, og når jeg nå leser hans tekster så har han faktisk en ganske mye forståelse, det er ikke bare pjatt han kommer med i allefall. Men så er det disse ryktene om at han ikke opptrer korrekt selv da, som gjør at jeg begynner å virkelig lure. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. oktober 2022 #20 Del Skrevet 16. oktober 2022 Skremmende å lese kommentarfelt av de som støtter han, stakkars Thea ! 7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå