Gå til innhold

Er vel lov å bruke så mye av fritiden sin på jobb så mye som man anser som nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Miss91 skrev (4 minutter siden):

Hvis du har en særlig uavhengig og ledende stilling styrer man arbeidstiden selv. Hvis ikke følger man oppsatt arbeidstid. 

Nei. Det er ingen som reagerer på at du jobber gratis utover oppsatt arbeidstid, så lenge man ikke blir et ekstremtilfellene hvor det begynner å gå ut over en selv eller alminnelig arbeidstid og arbeidsinnsats. Om det er særlig smart å arbeide seg i hjel på dugnad, er noe annet.

Anonymkode: cd7f7...aef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs på hva du jobber som. 

Anonymkode: fa02a...35f

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, Reign said:

Tenk å være så dum med så mye utdannelse!

Er sikkert litt dumhet. Men det handler nok også om at 1) mange i akademika har også jobben som hobby og 2) mange unge i akademia har midlertidige stillinger og jobber ekstra i håp om at det skal i gi dem permanente stillinger.

Anonymkode: d3cc9...148

• Nyttig 1
Skrevet

Skriver aldri ekstra timer jeg jobber da jeg uansett har lønn som inkluderer overtid. Når det er sagt skriver jeg som regel ikke timer jeg er borte heller.

Anonymkode: 849a0...472

• Liker 1
Skrevet
Reign skrev (3 timer siden):

Tenk å være så dum med så mye utdannelse!

Det er da ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom antall studiepoeng og smarthet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skriver aldri ekstra timer jeg jobber da jeg uansett har lønn som inkluderer overtid. Når det er sagt skriver jeg som regel ikke timer jeg er borte heller.

Hvorfor er det alltid noen mennesker som skal dele hvordan de gjør det løser problemstillinger som overhodet ikke er sammenlignbare med det trådstarter spør om.

Du skjønner vel at ts problemstilling ikke gjelder din case, siden du (1) har innbakt overtid i lønn, og (2) du balansere evt overtid med å ta fri fra jobb uten å rapportere det.

• Nyttig 1
Skrevet
Miss91 skrev (3 timer siden):

Hvis du har en særlig uavhengig og ledende stilling styrer man arbeidstiden selv. Hvis ikke følger man oppsatt arbeidstid. 

Da har man også en lønn og/eller bonusordning som tilsvarer at det forventes at man jobber så mye som behøves.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan du ha overtid inkludert i lønnen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...