Gå til innhold

Handleturen ble kort


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skulle liksom kjøpe med vinterkåpe i dag. Hadde bestemt meg for å gå fra butikk til butikk og virkelig kose meg. Dumme meg startet på H&M. Jeg prøvde flere kåper med samme resultat: Jeg fikk ikke kneppet noen av dem ordentelig igjen, enda jeg prøvde den største størrelsen, størrelse 46! Jeg ble skikkelig deppa og gikk hjem igjen. Faen, jeg er da ikke så diger?! Jeg er stor, men ikke feit og jeg veier godt under 100 kg. Det var over brystene kåpene ikke passet, men selv om jeg bruker bh-str D har jeg da ikke unormalt store pupper? Faen ta H&M! (Jeg håper virkelig de er små i størrelsene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skjønner deg godt, det er ikke morsomt å oppleve slikt.

Jeg er samme størrelse som deg i bysten, og har kåper og jakker i str. 42/44. Det er ikke noe stort problem å finne, men jeg må i noe mer "voksne" butikker enn H&M.

Og går du i en egen kåpe/yttertøybutikk er du garantert hjelp. Men prisen er jo dessverre gjerne 5-10 ganger så høy som på H&M da... :cry:

Har du forsøkt Lindex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&M størrelsene er sinnsykt små! Det er noe alle vet! Klærne er heller ikke sydd for damer med "fyldig frontparti".

Hvis det er noen trøst, kan jeg informere om at jeg må ha størrelse 44 hos H&M hvis jeg skal klare å kneppe igjen en jakke. Da sitter den stramt over "bysten" mens resten av den henger som en sekk. Trenger vel ikke å si at jeg aldri kjøper jakker/kåper på H&M! Går jeg derimot i en annen butikk sitter str. 40 som smurt!

:kul: Drit i H&M, slutt å depp og kom deg i en annen butikk hvor de har klær for damer!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av! Jeg bruker også D-cup (70D for å være presis) men er ikke spesielt stor ellers. Og jeg har også merket at enkelte modeller er laget for de litt mindre brystfagre jentene, og det betyr at vi andre får litt problemer med å kneppe igjen. Men det er da bare enkelte modeller som er sånn. Det er altså ikke deg det er noe galt med, det er de teite klærne!! :ler:

Men til alle som er av vårt kaliber: Unngå for all del å kjøpe noe som du kun med nød og neppe får kneppet igjen. Knepping som "spriker" er noe av det styggeste som finnes. Da er det bedre å lete litt til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanligvis størrelse 38 i alt, men nå går ikke det, må ha jakker som gir litt rom til en voksende mage.

Og jammen har jeg ikke funnet noe enda :roll: Har lett i flere uker, men ingen av de rimelige kleskjedene har noe som ikke er innsvinget i livet :ler:

Kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også langt under 100 kilo, men sliter likevel med å finne klær som kan kneppes igjen foran uten at folk i nærheten må søke dekning for knapper som kan komme susende når som helst.

I tillegg er jeg liten ca 160cm, så hvis jeg skal i litt mer "damete" butikker så sliter jeg med at jeg ofte "drukner" i plagget ellers.

Tror jeg holder meg til teorien om at de fleste designere er homofile og dermed liker best smale guttekropper :cry:

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dameklær er ikke laget for folk med pupper. Jeg har også det og er langt under 100 kilo - er vel proporsjonert - dvs jeg går ut og inn på de riktige stedene og alt er i forhold til hverandre - men alt spriker foran.

Har gitt opp bluser for lenge siden jeg - bortsett fra en linbluse som holder seg kjempegodt fra gamle Adelsten (!) som er innsvinget og ikke spriker foran. Har godt helt over til topper og gensere etc.

Cardiganer syr jeg sammen foran.

Jakker og kåper går stort sett greit altså - men jeg skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Forsøk butikken "Adele" på Hambros plass tvers ovenfor Oslo Tinghus, de har alle mulige kåper opp til str. 56. så der finner du garantert noe. Jeg kjøpte en slik langhårete gråsvart kåpe der i fjor str. 44 og jeg så ett enormt utvalg av kåper opp til str. 56. Du må ned i butikkens kjeller for å se alle kåpene.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håpløst å finne ei kåpe hos H & M, jeg gav opp det for noen uker siden. Enda har jeg et normalt brystparti og klarte heller ikke å kneppe igjen i fronten. Det i str.40. Jeg fant da heller ut at jeg skulle gå i en skikkelig fin butikk med god utvalg i kåper og jakker.

Fant drømmekåpa mi i str.38, og enda hadde jeg skikkelig plass til puppene og magen min!! :sjarmor: Kåpa var dyr, langt dyrere enn H & M, Lindex og Cubus! Men da betalte jeg heller litt ekstra, og kan ha kåpe i noen år!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjøper en litt dyrere kåpe, så kan man jo trøste seg med at kåpemoten ikke skifter så fort at man ikke kan bruke den samme i flere år!

Fikk faktisk en kjempedyr kåpe (Klassisk frakksnitt) av min mor i '94 (Tror jeg det var....) og den er faktisk like fin ennå!

Leo

(Forsøker å trøste litt.... :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AARRRGGG!! :evil:

Kjenner godt til problemet mine damer..

Utrolig egentlig!

Hva positivt får butikkene utav at vi kvinner blir deprimerte av å handle?!!

Disse størrelseforandringene de har gjort er jo heeelt på jordet.

Jeg synes ikke det er noe morsomt å måtte kjøpe XL, 44 og oppover i alt..

Det gjør noe med oss mentalt. Vi får dårligere selvbilde, spiseforstyrreleser og diverse :blunke:

Skal det liksom få oss til å kjøpe flere klær?!! Jommen sa jeg smør!!

Likte bedre å handle før jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ! :evil: Klesstørrelsene er blitt mye mindre, spesielt i billigbutikkene! Er ganske normal, litt lubben, men ikke tjukk, og med ganske normale pupper - måtte opp i størrelse 46/48 da jeg skulle kjøpe kåpe hos KappAhl :( Det henger ikke på greip! Det er ikke morsomt å handle klær når man må opp i "størrelse hest" for å finne noe som passer! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som har utviklet komplekser for mine små pupper...Jeg kan jo trøste meg med klær, jeg da...

Hehe, jeg og.. ta oss en tur og shoppe eller? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problemer med kåper (har en gammel, arvet en jeg), men andre ting som skjorter og topper. Fant er rååååschtilig innsvinget skjorte i en eller annen butikk for en stund siden. Jeg SKULLE ha den skjorta. Gikk glad og fornøyd inn i prøverommet med størrelse 40 (bruker som regel det). Men skjorta sprikte og var skikkelig trang over brystet.

Så gikk jeg ut og spurte ekspeditøren om jeg kunne få prøve skjorta i en større størrelse. Men nei da.. de hadde ikke den skjorta i større størrelse. Den ble ikke laget større enn 40. Faktisk tror jeg ikke at NOE i den butikken fantes i 42.

Har opplevd lignende flere ganger, men aldri at de ikke lager klær i litt større størrelser. Og når klærne i tillegg er laget kun for de med A eller B-cup blir jeg temmelig oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så godt å lese at det finnes flere som sliter med å finne klær. For meg er det bukser som er blitt vanskelig. Jeg er absolutt ikke tjukk, men har jo litt rumpe da. Og det bør man jo ikke ha hvis man skal ha en litt kul bukse. Det har faktisk hendt at jeg har gått ut av prøverom helt på gråten når jeg har prøvd bukse etter bukse og ingen passer.

Etterhvert har jeg lært meg noen triks: Ta med to bukser i prøverommet. Den størrelsen jeg tror passer og størrelsen større. Jeg prøver den største først. Hvis den passer, så er jo alt greit. Og hvis den ikke passer, blir humøret mitt strålende.

Hvis man prøver dem i motsatt rekkefølge er det så vanvittig deprimerende.

Men alt er ikke helsvart, da. I dag kjøpte jeg meg faktisk ny bukse. Og det var den eneste jeg prøvde. Måtte riktignok opp i str. 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etterhvert har jeg lært meg noen triks: Ta med to bukser i prøverommet. Den størrelsen jeg tror passer og størrelsen større. Jeg prøver den største først. Hvis den passer, så er jo alt greit. Og hvis den ikke passer, blir humøret mitt strålende.

Men når man ikke får på seg størrelsen større enn den man tror passer er det skikkelig nedtur :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...