Gå til innhold

Har du stjålet på butikken som barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det at små barn (barnehage og småskole) stjeler på butikken? 

Anonymkode: a504f...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg. Ble tatt, og gjorde det aldri igjen. Var rundt 10 år.

Anonymkode: d3db8...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en gang en godteri fra smågodt hylla

mamma oppdaget det og jeg måtte gå tilbake med 50 øre. Drit flaut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Ble tatt av butikkdetektiv etter å ha nasket veldig mange ganger. Tror ikke jeg stjal noe etter det.

Anonymkode: 97895...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som barn, men som ungdom. Først sammen med en «kul gjeng» jeg ble litt kjent med på videregående. De gikk hver dag inn på en butikk og plukket ut av smågodthylla. Jeg ville jo ikke være noe mindre kul. Ble ikke tatt. 

Etter det begynte jeg å naske på en kiosk. Puttet på lomma sånne tyggiser til 2kr stykket. Tok hele never. Skjønner ikke at jeg turte. Sluttet av meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. var en pøbel. men sluttet når jeg ble 15 som var den kriminelle lavalder. fengsel eller bøter fristet ikke..

ble tatt en gang hjemme. og måtte gå i butikken å si unnskyld og levere det tilbake.

ble senere tatt i 2 forskjellige butikker. 2 forskjellige ganger. men jeg var i barnevernet. og dette var noe vi alle på hjemmet gjorde.

Endret av Ænema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg stjal et gult, surt godteri fra smågodthylla uten å betale. Angret med en gang men turte ikke gå tilbake. Glemmer det aldri. Jeg bare tok den rett fra skuffen og i munnen. Huff. 

Anonymkode: 36c9b...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg stjal en gang en genser fra en butikk. Skyldfølelse fortsatt. Ble ikke tatt. Brukte den ikke etterpå. Det er min kriminelle karriere. Var 14 år dengang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja! Stjal en tyggis til 50 øre i min barndom. Hadde fryktelig dårlig samvittighet og tyggisen smakte ikkje godt. Blei ikkje tatt og har aldri stråler fleire ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg gjorde det flere ganger som barn mens jeg gikk på barneskolen.  Men det var mest av nødvendighet egentlig.  Stjal frukt ganske ofte, rundstykker og sånne små melk. Men jeg kjøpte som ofte en pakke tyggis for å virke mindre mistenksom, for penger jeg pantet flaker jeg fant for.

Sånn er var det å vokse opp i en familie på 8 med dårlig økonomi.  Vi hadde lite penger, og når vi barn ikke levde opp til foreldres forventninger kunne det fort gå 2-3 dager uten annet enn en tørr brødskive morgen og kveld.

Anonymkode: d8397...9c2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...