AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg er 42 år. Overskriften hentyder til porselenshuden som er så populær å sminke seg til nå. De siste årene har jeg vært hos hudpleielinjen på en vgs for å ta ansikts behandlinger, og de unge jentene som behandlet meg var sminket sånn at man ikke så en eneste pore. De kommenterte et par ganger at jeg hadde grove porer, noe jeg aldri har tenkt over. Noen måneder senere var jeg hos en hudpleier i en hudpleiesalong som er godt voksen (50+), og hun kommenterte hvor fin huden min var. Jeg spurte om jeg hadde grove porer, og hun sa at mine porer var helt normale slik de skal se ut, og ikke noe hun tenkte over. I går var jeg også til en hudpleiesalong og denne hudpleieren var kanskje rundt 35-40 år og kommenterte ikke noe ang porer. Hvorfor har de unge dette forvridde synet på at porer er fy fy og alt skal dekkes til? Anonymkode: f82e4...5ca 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Skjønnhetsidealet er at man skal se ut som en dukke. Helt forferdelig. Jeg savner den tiden da mennesket i seg selv faktisk ble ansett for å være vakkert. Anonymkode: 87476...359 10
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Ja det er forferdelig og forferdelig trist. Nå vokser man opp med retusjering og filtere over alt og får et inntrykk av at porer ikke er normalt, og dermed prøver de alt for å skjule egne porer Anonymkode: 90e4c...ace 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg synes ikke porer er noe fint, så bruker tilpasset hudpleie, og sminke. Koser meg uansett med rutinene mine, en kaffekopp og en podcast. Er 40+. Om andre ikke vil fikse så er det helt ok. Hvorfor er det alltid de som ikke gjør noe som føler for å hive rundt med ord om hvor "trist" dette er? Jeg tenker det må være opp til den enkelte. Anonymkode: 940fe...16b 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 Ts her Hvis man har store porer flere steder i ansiktet som er skjemmende, forstår jeg godt at man ønsker å dekke de, men når man har helt normal hud med litt vanlige porer her og der, så er det litt unødvendig synes jeg. De unge som vokser opp i dag og har jo ikke porer i det hele tatt. Anonymkode: f82e4...5ca 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ts her Hvis man har store porer flere steder i ansiktet som er skjemmende, forstår jeg godt at man ønsker å dekke de, men når man har helt normal hud med litt vanlige porer her og der, så er det litt unødvendig synes jeg. De unge som vokser opp i dag og har jo ikke porer i det hele tatt. Anonymkode: f82e4...5ca Men du gjør vel noe for å heve eget utseende litt du og? Og du står jo fritt til om du gidder å dekke dine porer? Anonymkode: 940fe...16b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men du gjør vel noe for å heve eget utseende litt du og? Og du står jo fritt til om du gidder å dekke dine porer? Anonymkode: 940fe...16b Det jeg reagerer på er at hudpleie elever påpeker at normal hud med litt synlige porer, er "grove porer", mens voksne hudpleiere ikke klassifiserer huden som grov. Ts Anonymkode: f82e4...5ca 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg reagerer på er at hudpleie elever påpeker at normal hud med litt synlige porer, er "grove porer", mens voksne hudpleiere ikke klassifiserer huden som grov. Ts Anonymkode: f82e4...5ca Jeg klarte å si klossete ting i min jobb også da jeg var ny. Og klarer det sikkert fortsatt. Ikke vær så nærtagende Du har jo nå fått bekreftet flere ganger at de mer erfarne ikke mener det samme, så bare la det ligge. Anonymkode: 940fe...16b 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #9 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klarte å si klossete ting i min jobb også da jeg var ny. Og klarer det sikkert fortsatt. Ikke vær så nærtagende Du har jo nå fått bekreftet flere ganger at de mer erfarne ikke mener det samme, så bare la det ligge. Anonymkode: 940fe...16b Det har ikke noe med mine porer å gjøre, men at de unge synes porer er stygt og må dekkes, men de som er mer voksne tenker annerledes, da de er oppvokst og utdannet i en litt annen tid. Ts Anonymkode: f82e4...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har ikke noe med mine porer å gjøre, men at de unge synes porer er stygt og må dekkes, men de som er mer voksne tenker annerledes, da de er oppvokst og utdannet i en litt annen tid. Ts Anonymkode: f82e4...5ca Jeg er 45. Teknikker med produkter og settingpudder lærte jeg meg alt i tenårene. Så dette er ikke noe nytt Anonymkode: 940fe...16b
Brunello Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 (endret) Som mann kan jeg i alle fall forsikre om at vi i min bekjentskapskrets aldri har bemerket at en dame hadde masse porer i ansiktet. Vi har imidlertid bemerket ganske mange ganger at det ser ut som om noen har lagt på sminken med sparkel (selvsagt ikke positivt). De fleste menn jeg kjennet liker nøytralt sminkede kvinner. Endret 16. oktober 2022 av Brunello 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 Brunello skrev (4 minutter siden): Som mann kan jeg i alle fall forsikre om at vi i min bekjentskapskrets aldri har bemerket at en dame hadde masse porer i ansiktet. Vi har imidlertid bemerket ganske mange ganger at det ser ut som om noen har lagt på sminken med sparkel (selvsagt ikke positivt). De fleste menn jeg kjennet liker nøytralt sminkede kvinner. Alt med måte ja. Enda verre når dette «sparkelet» drysser også 🙈 Anonymkode: 46886...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #13 Skrevet 16. oktober 2022 Porer osv ser jo ikke spesielt pent ut. Man må jo ikke nødvendigvis bruke tykke lag med sminke, men man dekker jo selvsagt litt til og jevner ut der det er synlige porer. Anonymkode: fb9b5...ba3
Djungelvrål Skrevet 16. oktober 2022 #14 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg har aldri likt at de syns, lenge før de var in med porefri hud. Det er også in med blank hud og det går dårlig sammen. Blank hud fremhever jo porer. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #15 Skrevet 16. oktober 2022 Hvis man ikke er god på å bruke foundation/pudder riktig eller har produkter som passer sin hud, er det faktisk finere å gå uten synes jeg. Ikke noe fint når det ligger i "kaker" på ansiktet. Ts Anonymkode: f82e4...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #16 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Porer osv ser jo ikke spesielt pent ut. Man må jo ikke nødvendigvis bruke tykke lag med sminke, men man dekker jo selvsagt litt til og jevner ut der det er synlige porer. Anonymkode: fb9b5...ba3 Er porer heller «ikke spesielt pent» på menn, slik at de også burde sminke vekk sine? Eller er det bare kvinneporer som bør dekkes til og jevnes ut? Anonymkode: 20f46...799 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #17 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Porer osv ser jo ikke spesielt pent ut. Man må jo ikke nødvendigvis bruke tykke lag med sminke, men man dekker jo selvsagt litt til og jevner ut der det er synlige porer. Anonymkode: fb9b5...ba3 Nettopp, det er en ganske rask sak. Bruker godt serum og ansiktskrem. Blander litt foundation og lett krem på en kost, presser inn. Og transparent pudder på en pad over der igjen. Anonymkode: 940fe...16b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #18 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er porer heller «ikke spesielt pent» på menn, slik at de også burde sminke vekk sine? Eller er det bare kvinneporer som bør dekkes til og jevnes ut? Anonymkode: 20f46...799 Mannen min har en helt annen hudtype enn meg, noe menn gjerne har. Han har verken porer, eller slike små blodkar som jeg dessverre også har fått med alderen. Han setter imidlertid pris på god hudpleie, for å slippe tørre flekker og rødhet om vinteren. Utover det har jeg selvfølgelig ingenting i mot menn som velger å bruke sminke, som for kvinner må det jo være et personlig valg. Anonymkode: 940fe...16b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #19 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg har aldri taklet den ekle følelsen av foundation og pudder, og har derfor ikke brukt det. Nå er jeg godt voksen, og selv om huden selvfølgelig har eldes noe (jeg har desverre ikke vært flink nok med solkrem bestandig) synes jeg sminkedukkene ser vesentlig eldre ut i huden enn det jeg selv gjør. Jeg tenker huden ikke har godt av alle disse produktene. Anonymkode: 3a18b...4e1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #20 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min har en helt annen hudtype enn meg, noe menn gjerne har. Han har verken porer, eller slike små blodkar som jeg dessverre også har fått med alderen. Han setter imidlertid pris på god hudpleie, for å slippe tørre flekker og rødhet om vinteren. Utover det har jeg selvfølgelig ingenting i mot menn som velger å bruke sminke, som for kvinner må det jo være et personlig valg. Anonymkode: 940fe...16b Men nå var det ikke det jeg spurte om. (Selvsagt kan menn sminke seg, og selvsagt kan kvinner la vær.) Prøv igjen! Anonymkode: 20f46...799 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå