AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg bestilte en kontorstol på kreditt med Klarna fra et firma. De har nettbutikk i Norge, men er et svensk firma og sender fra Sverige. Så leste jeg masse dårlige erfaringer med denne butikken på Trustpilot og angrer litt fordi jeg var for kjapp, skulle sjekket først. Det står at de har 2-5 dagers leveringstid, på DHL står det at varen fortsatt er i varehuset. Og det har bare gått 1 virkedag siden jeg bestilte, så deres frist er uansett ikke ute på de 2-5 dagene. Hvis jeg får varen og jeg angrer må jeg betale returen selv, det er jeg inneforstått med. Går ut ifra at bare jeg får stolen så angrer jeg ikke på kjøpet, det er OM jeg får stolen jeg er usikker på nå. (På trustpilot var det flere som skrev at de hadde ventet i ukesvis og kundeservice svarte ikke på henvendelser) Lurer på hva loven sier om at jeg kan angre før stolen har blitt sendt ut? Kan jeg sende mail til butikken og si at jeg ikke vil ha stolen allikevel, si ifra til Klarna at jeg har angret kjøpet så det blir slettet der? Og så har jeg gjort mitt for å forhindre at de sender ut stolen? Hvis de har så elendig kundeservice som flere mener at de har og de sender stolen allikevel så er det jo greit nok så lenge stolen er så bra som det står i nettbutikken såklart. Greia er at jeg er litt utålmodig og dersom jeg kan annullere kjøpet i nettbutikken kan jeg dra til en fysisk butikk på mandag for å kjøpe ny stol der. Anonymkode: 03812...634
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Nope, du må angre på vanlig måte og returnere. Du kan såklart håpe at kjøpet kan kanselleres ved å sende mail til kundeservice, men det gir deg ingen rettigheter om det ikke skjer. Klarna har ikke noe med angring å gjøre annet enn at de sletter kravet minus frakten når butikken har registrert returen. Den beskjeden må komme fra butikken og ikke fra deg. Anonymkode: 9ce96...895
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Dette står på nettsiden deres: "Hvis du ønsker å kansellere en vare på grunn av en forsinket levering, er dette mulig til varen er gjennomført. " Det betyr vel at jeg kan kansellere hvis de ikke har sendt den fra sitt lager enda? Anonymkode: 03812...634
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette står på nettsiden deres: "Hvis du ønsker å kansellere en vare på grunn av en forsinket levering, er dette mulig til varen er gjennomført. " Det betyr vel at jeg kan kansellere hvis de ikke har sendt den fra sitt lager enda? Anonymkode: 03812...634 Men det er vel ikke en forsinket levering om du bestilte for 1 virkedag siden?.. Anonymkode: f9665...c7a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er vel ikke en forsinket levering om du bestilte for 1 virkedag siden?.. Anonymkode: f9665...c7a Nei, ikke enda. Må bare finne fram tålmodigheten noen dager til og se an. Jeg vil jo i utgangspunktet ha stolen, men jeg vil ikke vente i ukesvis på den. Så jeg tenkte etter 5 virkedager om den fortsatt ikke er sendt fra lageret i Sverige. Anonymkode: 03812...634
Tvist Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 Pussig tekst på siden... Varen er gjennomført? Uansett tviler på at du får stanset forsendelsen, men det er lov å prøve. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Dette står på nettsiden deres: "Hvis du ønsker å kansellere en vare på grunn av en forsinket levering, er dette mulig til varen er gjennomført. " Det betyr vel at jeg kan kansellere hvis de ikke har sendt den fra sitt lager enda? Anonymkode: 03812...634 Ja det betyr det, ta kontakt med de så fort som mulig å hør om det kan kanselleres Anonymkode: c4781...63b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 Tvist skrev (7 timer siden): Pussig tekst på siden... Varen er gjennomført? Uansett tviler på at du får stanset forsendelsen, men det er lov å prøve. Ja, det er flere ting på den siden som er litt pussig formulert. Muligens oversatt dårlig fra svensk til norsk. Jeg venter til i slutten av uka og ser an. Om det fortsatt ikke er noe endring på status på pakkesporingen så sender jeg mail og håper på å få kontakt. Endel av de dårlige erfaringene jeg leste om nettbutikken på Trustpilot var at varen ikke dukket opp og folk hadde ventet i ukesvis, var en som hadde ventet i et par mnd. Og så var det vanskelig å få svar fra kundeservice. Anonymkode: 03812...634
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå