Gå til innhold

Hvorfor tights til trening?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor bruker egentlig folk tights til trening, om det ikke bare er for å vise frem kroppen? En treningsdress fungerer jo like bra. Men skjuler jo selvsagt formene. 

Anonymkode: 12fbc...90a

Høres ut som du ikke trener...

Nei, de fleste bruker tights fordi:

Joggebukser ofte er laget i bomull, noe som blir tungt å trene i når det blir svett og fuktig.

Det er praktisk og behagelig. 

Og hva så om noen vil vise fram formene? Har det noe å si?

Anonymkode: b1cf7...d81

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er ubehagelig å løpe i joggebukse. Prøv det selv. Man blir soggy og tung.

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, det gjør den ikke. Sklir jo ned hele tida, da de er alt for korte i beina.

Anonymkode: b9ff1...d6a

Har en tights som sklir ned, det er av ett billig merke, og en størrelse for stor. Ellers sitter alle veldig bra. 
Jeans med stretch derimot sklir veldig ned på meg. 

Lengden på beina har aldri påvirket om bukser eller tights sklir ned på meg. Jeg bruker både ankel-lange og 3/4 eller 7/8 lengde. Men om du mener det er lengden som er problemet, hvorfor ikke kjøpe de som er ekstra lang? 

Anonymkode: dc180...e81

Skrevet

Lettere å vise frem cameltoe. 

Anonymkode: 128f2...6a8

• Liker 1
Skrevet

Det er da mye bedre å trene i tettsittende klær med stretch enn flagrende klær, uansett hva du holder på med. Jeg er sjeleglad for at damer trener i tights. Det er fantastisk motiverende for oss menn som trener. 

Anonymkode: 0e954...5bc

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som du ikke trener...

Nei, de fleste bruker tights fordi:

Joggebukser ofte er laget i bomull, noe som blir tungt å trene i når det blir svett og fuktig.

Det er praktisk og behagelig. 

Og hva så om noen vil vise fram formene? Har det noe å si?

Anonymkode: b1cf7...d81

Jeg har flere joggebukser i sånn tights-materiale. 

De er fine, MEN når jeg trener hardt kjenner jeg svetten bokstavelig talt sive ned leggene. 😳 Det skjer aldri med tights, fordi de absorberer svetten. 

Jeg var litt tightsmotstander før men. 🥴

Skrevet

Jeg hater klær som flagrer. Jeg hater løse klær. Så derfor. 

Hater at vektstangen henger seg opp i buksebein, at jeg kjenner tøy som flapper mot huden. 

Anonymkode: c73e8...125

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 15.10):

Nei, det gjør den ikke. Sklir jo ned hele tida, da de er alt for korte i beina.

Anonymkode: b9ff1...d6a

Bara sine sklir ikke i det hele tatt. De er også lange i beina. Med mindre du er over 185 høy da.

Anonymkode: 9b941...40b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 10.27):

Hvorfor bruker egentlig folk tights til trening, om det ikke bare er for å vise frem kroppen? En treningsdress fungerer jo like bra. Men skjuler jo selvsagt formene. 

Treningsdress fungerer ikke bra nei.

En god tights og singlet, luftig t shirt er best. Til løping, og styrke. 

Hva andre mener om min kropp, driter jeg i.

Anonymkode: 9b941...40b

Skrevet

Skifter fra joggebukse til tights når jeg skal ha hjemmeøkt også, og er ikke noen andre å vise seg fram for her enn hunden. Kan faktisk trene i bare truse og sportsBH også her hjemme en gang i blant fordi det er behagelig.  Mye mer behagelig med tights enn en joggebukse som kommer i veien hele tiden. 

Anonymkode: 0abe5...942

• Liker 2
Skrevet (endret)
On 10/16/2022 at 10:27 AM, AnonymBruker said:

Jeg bruker tights fordi den er mest komfortabel for meg å bruke. :)

Endret av Eloise12345
Skrevet

Jeg bruker kort tights fordi jeg blir utrolig varm når jeg trener. Dessuten har jeg en flott rumpe og pene ben, så hvorfor ikke?

Anonymkode: f0fd3...0bd

Skrevet

Du trener åpenbart ikke selv. Tights (eller evt. shorts) er uslåelig når det kommer til bevegelighet. Jeg får også gnagsår på innsiden av lårene dersom jeg bruker noe annet enn tights til løping.

Jeg legger meg selvsagt ikke borti hva du trener i, så hvorfor er det så viktig at andre skjuler formene sine for deg? Dersom det blir for ubehagelig for deg vet jeg av en del land i midtøsten hvor du garantert slipper å bli plaget av naturlige, kvinnelige former.

Anonymkode: fb659...3e2

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg elsker hvordan den fremhever rumpen min. Har skikkelig bubblebutt og ingenting er mer sexy enn å ha yngre gutter stirre på meg, når jeg trener. Har blitt sjekket opp flere ganger og har endt opp med å hooke med noen av dem også. 

Anonymkode: 8864d...79c

Skrevet

Nå nevnte jeg treningsdress, ikke joggebukse i bomull... Jeg bruker treningsdresser i lett og tynn nylon når jeg trener og opplever ikke noe av at buksene strammer over lårene, eller gnagsår fra glidelåser... Men i alle fall noen som innrømmer at de vil bli sett... 😜

• 3 uker senere...
Skrevet

Du har tydeligvis ikke trent så mye... ;) 

Skrevet

Treningsbukse er jo et helvete å trene i.

Lenge leve tights :) Med høyt liv!

Anonymkode: e6a3f...28b

Skrevet

Har hørt at ulempen med tights er når man er veldig sulten. For da glefser rumpehullet etter tightsen. Blir et slags vakuum. Med det resultat at man kan se rumpehullet gjennom tightsen. 

Skrevet

Klassisk "jeg orker ikke å trene fordi trening handler bare om utseendefokus og det å vise seg fram, derfor blir det min moralske unnskyldning for å slippe" 🙄

Jeg er overvektig og trening i tights fordi det er mest funksjonelt. Ja, det finnes mange stramme damer med idealkropp i tights på senteret, men de har ingenting med min trening å gjøre. Jeg er helt nøytral til dem. 

Anonymkode: abbf4...578

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2022 den 11.01):

Lettere å vise frem cameltoe. 

Det har du egentlig rett i. Dessuten, trening handler om kropp, da er det naturlig at du bruker klær som passer til kroppen. Slik er det med alle fysiske aktiviteter/idretter. Når du driver idrett ønsker du å bruke klær som ikke er i veien.

Anonymkode: 0e954...5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...