AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg bor i et lite rekkehus i tettbygd strøk. Har en liten inngjerdet hage. Jeg har en to år gammel liten hund, og ønsker meg en katt. Kan det fungere? Jeg jobber fulltid, så de måtte ha vært alene på dagtid, men tenkte at vi kan ha katteluke. Det jeg ser på som mest utfordrende er at katter maser en del om natta, og da vil jeg sove. Jeg ser også for meg at hunden kan bjeffe en del på katten, men det vil kanskje gå over når de blir vant til hverandre? Innspill? Anonymkode: 792fe...db6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bor i et lite rekkehus i tettbygd strøk. Har en liten inngjerdet hage. Jeg har en to år gammel liten hund, og ønsker meg en katt. Kan det fungere? Jeg jobber fulltid, så de måtte ha vært alene på dagtid, men tenkte at vi kan ha katteluke. Det jeg ser på som mest utfordrende er at katter maser en del om natta, og da vil jeg sove. Jeg ser også for meg at hunden kan bjeffe en del på katten, men det vil kanskje gå over når de blir vant til hverandre? Innspill? Anonymkode: 792fe...db6 Prøv deg som fosterhjem først, da kan du adoptere katten hvis det går bra, og adoptere vekk hvis det ikke går bra. Er du heldig har db en katt som er vandt med hund fra før eller en kattunge. Les deg opp på katt og hund introdusering først. Denne handler om katter og hunder i samme hjem, med tips til det: https://www.discoveryplus.com/no/show/cat-vs-dog Bjeffing og mjauing på natt er ikke et problem hvis du orker å lese deg opp på hvordan å unngå det og hvordan trene på det hvis det oppstår, men hvis du ikke gjør det kan det selvfølgelig bli et problem. Jeg hadde en katt som maste og vekket meg på natt før men etter jeg leste meg opp på det og gjorde tiltak (aktivisering, rutiner, ignorering, leker tilgjengelig, en kattevenn osv) så sluttet det. Så ingen problemer er et problem så lenge man er villig til å legge inn tid og innsats med litt tålmodighet. Legg gjerne inn litt trenings innsats på hunden før katten kommer. Hvis hunden begynner å springe etter katten bør du ha en kommando som «ligg», «bli» etc slik at hunden faktisk stopper og hører på deg og få opp litt hyller så katten kan komme seg vekk. Ikke problem med rekkehus eller at du er vekke, så lenge du «bygger ut» oppover, med hyller, møbler osv slik at du utvider plassen til katten. Men du bør aldri la de være alene sammen før du er helt sikker på at det går fint, skill de ved bruk av rom først. Anonymkode: 9ead5...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå