Gå til innhold

Kattungen tror den kan bruke beina mine som klorestativ.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 775a8...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klorer han på deg på samme måte som han faktisk ville gjort på et klorestativ? eller klorer han som i at han leker? Har han egne klorestativ? 

Anonymkode: d5a58...c37

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Klorer han på deg på samme måte som han faktisk ville gjort på et klorestativ? eller klorer han som i at han leker? Har han egne klorestativ? 

Ja, det er på samme måte som klorestative og den har klorestativ, bruker det også,men beina mine i tilegg.

Skrevet

Gå vekk.

Anonymkode: 06876...f75

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gå vekk.

Anonymkode: 06876...f75

Hjelper ikke.

Skrevet

Ta tak i pus å si nei? Alternativt spray buksebeina med Anti-Scratch Spray/vekkspray til pus skjønner tegninga? 

Anonymkode: dff64...855

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, det er på samme måte som klorestative og den har klorestativ, bruker det også,men beina mine i tilegg.

Egentlig så er det et slags kompliment fordi katter klorer til dels for at de har luktutslippere der slik at når de klorer så setter de lukten sin igjen på ting, derfor de ofte klorer på sofaer og lignende, for det lukter menneskene sine og de sier litt sånn «heyy min lukt skal også være her, jeg bor også i dette hjemmet» Så katten er nok bare veldig glad i deg og ønsker å legge igjen sin lukt på deg. 

Kjøp inn litt flere klorestativ? I flere former, pass på at du har ett der katten kan strekke hele kroppen sin ut på. Spray klorestativ med feliway eller catnip. Hver gang katten klorer på deg så løfter du katten bort til klorestolpen, hver gang katten bruker klorestolpen så gir du en godbit og ros. Du trenger ikke si noe når du løfter katten bort, best å bare gi minst mulig oppmerksomhet på «dårlig atferd», det er litt sånn med katter at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Men hvis du MÅ si noe så holder det med et enkelt «nei». 

Ikke straff, kjeft, «ta tak i», spray vann eller lignende, det fungerer dårlig og straffer bare atferden uten å løse problemet. 

Mange kattunger kjeder seg litt for de har mye energi og ofte så undervurderer man hvor mye de faktisk må aktiviseres, så det kan faktisk hjelpe om du leker litt mer med katten, får en kattevenn til katten, eller googler litt forskjellige tips til aktivisering (jackson galaxy på youtube feks) 

Skrevet

Enten trekker deg unna og lager lyd som om det gjør vondt. Eller så freser slik katter gjør. Katter forstår sosiale signaler, men du må uttrykke deg konsistent og tydelig.

Anonymkode: 29f62...a68

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten trekker deg unna og lager lyd som om det gjør vondt. Eller så freser slik katter gjør. Katter forstår sosiale signaler, men du må uttrykke deg konsistent og tydelig.

Anonymkode: 29f62...a68

Katter forstår også at vi ikke er katter. Når katten klorer på deg for at han vil sette igjen lukt på deg fordi du er «katten sin» og han er glad i deg så er det litt unødvendig å frese tilbake. Det holder i massevis å flytte han til et klorestativ hver gang han gjør det og gi ros og godbiter ved bruk av klorestativ. Da går det ganske fort før han skjønner at det ikke er vits å klore på eier, så kan eier gi katten litt ekstra kos for å «blande lukter» så har alle fått det som de vil, på en grei måte.

Skrevet

Hyl når katten begynner og slutt når den gir seg, fortsett slik. Så skjønner den at du får vondt tilslutt

Anonymkode: 282fb...905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...