Gå til innhold

Fastlege etter jordmor i helsestasjonen som henviser til ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er fastlegen eller jordmor i helsestasjonen som henviser til ultralyd i uke 12 og 18. Tenkte egentlig bare å kontakte jordmor i helsestasjonen med det første. Må jeg kontakte lege også? Eller så venter jeg med det til etter uke 12..

Anonymkode: 0d963...451

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker.. du kan sikkert høre med jordmor!

Sist så hadde jeg første kontroll hos lege (med blodprøver osv..) også begynte jeg å gå til jordmor etter det. Men det var da legen som henviste til ultralyd 🥰

Anonymkode: da7e9...706

Skrevet

Tror du må til lege første gangen for å få tatt nødvendige blodprøver og få henvisning til ultralyd. Men det er kanskje litt forskjellige rutiner rundt omkring. Ring jordmor og spør du😊

Anonymkode: eb096...182

Skrevet

Jordmor henviste her - både til ultralyder og blodprøver

Anonymkode: 7b1f7...bb7

Skrevet

Begge kan henvise.

Anonymkode: 6e807...3b0

Skrevet

Begge kan henvise. Min første time hos legen var i uke 36 fordi jordmor var syk 

Anonymkode: a982f...524

Skrevet

Begge kan gjøre det. Jeg fikk jm til å gjøre det da det er hun jeg går til for svangerskapskontroller. Hun søkte nipt test, fødeplass osv. Legen har ikke gjort noe. Du kan velge selv:)

Anonymkode: e2618...e0d

Skrevet

Begge :)  Jordmor satte opp time til OU allerede ved første kontroll (dette var før TUL var for alle), så henviste lege meg til UL etter en blødning :) 

Anonymkode: 03396...823

Skrevet

Jordmor henviste til TUL, OUL og ga meg papirer til blodprøver😊

Anonymkode: 652c2...b71

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Begge :)  Jordmor satte opp time til OU allerede ved første kontroll (dette var før TUL var for alle), så henviste lege meg til UL etter en blødning :) 

Anonymkode: 03396...823

Satt deg opp? Hadde hun tilgang til sykehuset? Nysgjerrig altså, syns det er fascinerende hvor ulikt det gjøres 

Anonymkode: a982f...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...