Fakse Skrevet 1. desember 2005 #1 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er for seint nå til å få ferdig brød i kveld, så jeg tenkte å prøve meg på å kaldheve over natta slik at jeg kan steike dem i morra tidlig. Er det noen som har prøvd det og vet om det går bra? Jeg har bare prøvd med rundstykker før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #2 Del Skrevet 1. desember 2005 Ingen som har prøvd? Da får jeg være prøvekanin da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 1. desember 2005 #3 Del Skrevet 1. desember 2005 Har bare kaldhevet bagels - og det går utmerket - så det er vel ingen grunn til at det ikke skal gå bra med brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 1. desember 2005 #4 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har prøvd, og det går veldig bra. Bedre enn vanlig varmhev faktisk. Bare bruk bittelitt gjær - 10 gram er nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har prøvd, og det går veldig bra. Bedre enn vanlig varmhev faktisk. Bare bruk bittelitt gjær - 10 gram er nok. ← Kald væske og i kjøleskap? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 1. desember 2005 #6 Del Skrevet 1. desember 2005 Kald væske og i kjøleskap? Eller? ← Kald væske og relativt kjølig, ja. Jeg bruker kjellerboden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 1. desember 2005 Flotte greier, da har jeg ikke gjort så veldig galt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 2. desember 2005 Brødene ble fine, så da vet jeg at det funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 2. desember 2005 #9 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg kaldhever ofte brøddeigen. Det har flere fordeler: -Lang hevetid krever mindre gjær -Deigen kan lages kvelden før, så sparer man tid dagen etter. -Når deigen er kald er den ikke så klissete å jobbe med. Da kan man ha mindre mel i deigen = lettere bakverk Men nå vet du jo av egen erfaring at det funker da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå