Fakse Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Det er for seint nå til å få ferdig brød i kveld, så jeg tenkte å prøve meg på å kaldheve over natta slik at jeg kan steike dem i morra tidlig. Er det noen som har prøvd det og vet om det går bra? Jeg har bare prøvd med rundstykker før...
Fakse Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #2 Skrevet 1. desember 2005 Ingen som har prøvd? Da får jeg være prøvekanin da
LilleBille Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 Har bare kaldhevet bagels - og det går utmerket - så det er vel ingen grunn til at det ikke skal gå bra med brød.
Gjest allium Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 Jeg har prøvd, og det går veldig bra. Bedre enn vanlig varmhev faktisk. Bare bruk bittelitt gjær - 10 gram er nok.
Fakse Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2005 Jeg har prøvd, og det går veldig bra. Bedre enn vanlig varmhev faktisk. Bare bruk bittelitt gjær - 10 gram er nok. ← Kald væske og i kjøleskap? Eller?
Gjest allium Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 Kald væske og i kjøleskap? Eller? ← Kald væske og relativt kjølig, ja. Jeg bruker kjellerboden.
Fakse Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2005 Flotte greier, da har jeg ikke gjort så veldig galt .
Fakse Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2005 Brødene ble fine, så da vet jeg at det funker
Lula Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 Jeg kaldhever ofte brøddeigen. Det har flere fordeler: -Lang hevetid krever mindre gjær -Deigen kan lages kvelden før, så sparer man tid dagen etter. -Når deigen er kald er den ikke så klissete å jobbe med. Da kan man ha mindre mel i deigen = lettere bakverk Men nå vet du jo av egen erfaring at det funker da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå