AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg er i slutten av tyveårene og min mann i tredveårene. Vi har vært sammen i 10år og gift i 2år. Jeg lurer rett og slett på om dere med lang erfaring har noen tips til oss for at ekteskapet skal vare lenge og bli/være bra? Generelt har vi det sykt bra sammen, elsker hverandre og ikke intr i andre - men vi (vel helst jeg) sliter en goood del ifb med sexlivet vårt. Vi prøver og har prøvd lenge i å få det bedre men det er mye jeg som hindrer det. Ofte får jeg ekstremt vondt ved penetrering, har ikke mye sexlyst (har såklart lyst psykisk sett men kroppen og det fysiske funker sjeldent hos meg) og generelt blir jeg veldig stresset og sliten av å tenke på å ha sex (da samleie ved penetrering). Jeg har prøvd å få hjelp via legen, hos gynekolog og sexolog. Ingenting har fungert noe særlig. Og hverken lege eller gynekolog har tatt dette problemet seriøst. Som par har vi begge tatt initiativ ved at vi prøver å skulle bli vant med å være naken, være intime og nær - så vi prøver jo å forbedre oss. Jeg sliter bare kroppslig å bli tent/få/HA LYST - og det ér så frustrerende, for jeg syns så fryktelig synd på min mann som har vært så snill og tålmodig med meg og prøvd å ikke presse meg.. Jeg har gått på p-piller i over 10år, så sluttet for ikke lenge siden i håp om at sexlysten skulle komme tilbake.. Anonymkode: aec5a...21f 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Hvis penetreringen er problemet, så prøv å ha sex uten penetrering. Dere kan jo gi hverandre orgasmer uansett! Anonymkode: d3629...ba6 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis penetreringen er problemet, så prøv å ha sex uten penetrering. Dere kan jo gi hverandre orgasmer uansett! Anonymkode: d3629...ba6 Ja, og det har jeg gjort flere ganger på han (da han har hatt større behov og lyst enn meg) - men det er jo noe annet med penetrering. Vi begge føler oss veldig nær når vi har gjort det og følelsene vi begge får er liksom «yeesss we did it! A win!» 😂 Høres kanskje teit ut, men vi er liksom én når vi har samleie, så jeg savner det veldig, da.. Anonymkode: aec5a...21f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Sex er viktig i et parforhold, men det er ikke alt. Også viktig å være bestevenner og skape gode minner sammen. Jeg har vært gift med min kone i over 20 år og det fungerer fortsatt supert. Vi har vært bevisste på å gjøre ting som par, uten barn, familie og venner. I mange år har vi et par ganger i året gjort noe bare vi to. Gjort litt forskjellig, som Spa, storbyferie, sydentur eller leid ei hytte et sted. En av våre greier, og som vi har blitt veldig glad i, er å droppe klærne. På hyttetur er vi gjerne nakne hele døgnet, om mulig, både ute og inne. Flere ganger har vi vært på naturistferie/naturisthotell i Syden. Naturisme handler ikke om sex, men når vi er nakne alene, blir det lett sånn at vi blir mer intime. Vi tar litt på hverandre, er nær hverandre og av og til går vi videre til sex. Penetrerende sex er fint, men det er kanskje bare halvparten av gangene det skjer. Angående ditt problem med smerter ved penetrering, finnes en massasjeteknikk kalt "yoni-massage". Jeg og kona har prøvd det, og kona likte det veldig godt og har ønsket seg flere slike massasjer. Nå har ikke hun problemer med smerter i underlivet, men hun nøt det allikevel. Anonymkode: 2f805...44c 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 Er du utredet for vaginisme? Høres nesten sånn ut ut fra hvordan du beskriver dette. men som nevnt over her, det går å være fysiske på andre måter enn penetrering. Og det er så mye som sitter psykisk i oss selv om vi ikke ønsker det, jeg hadde bakteriell vaginose for 2 år siden, og det luktet, og det påpekte mannen, men ikke i vondt mening, men det gjorde at jeg ikke klarte på en god stund å ha lyst fordi jeg var redd for lukt. Det skal liksom så lite til før det kan bli krøll. Kanskje du gruer de til penetrering dersom du vet og forventer det skal gjøre vondt? har du prøvd på egen hånd? Stikke inn en finger, liten dildo el noe? Synd du ikke blir tatt på alvor av gyn. høres ut som dere har det bra ellers. ❤️ Anonymkode: abb53...d6e 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du utredet for vaginisme? Høres nesten sånn ut ut fra hvordan du beskriver dette. men som nevnt over her, det går å være fysiske på andre måter enn penetrering. Og det er så mye som sitter psykisk i oss selv om vi ikke ønsker det, jeg hadde bakteriell vaginose for 2 år siden, og det luktet, og det påpekte mannen, men ikke i vondt mening, men det gjorde at jeg ikke klarte på en god stund å ha lyst fordi jeg var redd for lukt. Det skal liksom så lite til før det kan bli krøll. Kanskje du gruer de til penetrering dersom du vet og forventer det skal gjøre vondt? har du prøvd på egen hånd? Stikke inn en finger, liten dildo el noe? Synd du ikke blir tatt på alvor av gyn. høres ut som dere har det bra ellers. ❤️ Anonymkode: abb53...d6e Ja føler veldig selv dette er vaginisme, så vi har jo kjøpt dilatorer som jeg skal øve meg på. Ellers så sliter jeg også en del med kviser nedentil så det også har stoppet lysten selvfølgelig. Jeg kan og tenke meg at dette sitter veldig psykisk i tillegg, da jeg føler veldig stress og press ang sex 🙈 I tillegg er det sånn ja, jeg føler jeg forventer/venter at det gjør vondt - men jeg prøver jo å skulle være i nuet da, såklart.. Anonymkode: aec5a...21f 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sex er viktig i et parforhold, men det er ikke alt. Også viktig å være bestevenner og skape gode minner sammen. Jeg har vært gift med min kone i over 20 år og det fungerer fortsatt supert. Vi har vært bevisste på å gjøre ting som par, uten barn, familie og venner. I mange år har vi et par ganger i året gjort noe bare vi to. Gjort litt forskjellig, som Spa, storbyferie, sydentur eller leid ei hytte et sted. En av våre greier, og som vi har blitt veldig glad i, er å droppe klærne. På hyttetur er vi gjerne nakne hele døgnet, om mulig, både ute og inne. Flere ganger har vi vært på naturistferie/naturisthotell i Syden. Naturisme handler ikke om sex, men når vi er nakne alene, blir det lett sånn at vi blir mer intime. Vi tar litt på hverandre, er nær hverandre og av og til går vi videre til sex. Penetrerende sex er fint, men det er kanskje bare halvparten av gangene det skjer. Angående ditt problem med smerter ved penetrering, finnes en massasjeteknikk kalt "yoni-massage". Jeg og kona har prøvd det, og kona likte det veldig godt og har ønsket seg flere slike massasjer. Nå har ikke hun problemer med smerter i underlivet, men hun nøt det allikevel. Anonymkode: 2f805...44c Ja er det noe vi ikke er så gode til så er det å gjøre en del ting bare oss to - vi kan gjerne spise ute og gå på kino bare vi to, men f.eks hotell/hytte en helg har vi ikke penger til. Men å prøve å spare opp til noe sånt, ja det burde vi bli flinkere til 🙉 Ellers så prøvde vi faktisk sånn yoni massage - not bad 🤭 Mannen skal kjøpe mer massasje olje så vi kan bruke, må bare bli mye flinkere til dette - å være nær osv 🫶🏻 Tusen takk for tips ang spa og hotell osv 🥰 Anonymkode: aec5a...21f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja er det noe vi ikke er så gode til så er det å gjøre en del ting bare oss to - vi kan gjerne spise ute og gå på kino bare vi to, men f.eks hotell/hytte en helg har vi ikke penger til. Men å prøve å spare opp til noe sånt, ja det burde vi bli flinkere til 🙉 Ellers så prøvde vi faktisk sånn yoni massage - not bad 🤭 Mannen skal kjøpe mer massasje olje så vi kan bruke, må bare bli mye flinkere til dette - å være nær osv 🫶🏻 Tusen takk for tips ang spa og hotell osv 🥰 Anonymkode: aec5a...21f Massasjeolje har de på matbutikken i form av kokosolje. Billig sammenliknet med spesialprodukter, lukter godt og funker knall. Anonymkode: 2f805...44c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja føler veldig selv dette er vaginisme, så vi har jo kjøpt dilatorer som jeg skal øve meg på. Ellers så sliter jeg også en del med kviser nedentil så det også har stoppet lysten selvfølgelig. Jeg kan og tenke meg at dette sitter veldig psykisk i tillegg, da jeg føler veldig stress og press ang sex 🙈 I tillegg er det sånn ja, jeg føler jeg forventer/venter at det gjør vondt - men jeg prøver jo å skulle være i nuet da, såklart.. Anonymkode: aec5a...21f Håper du får enda bedre hjelp, mulig å. bytte gyn kanskje? Anonymkode: abb53...d6e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #10 Skrevet 17. oktober 2022 Kan høres ut som vaginisme som andre har påpekt. Spørr legen din om resept på xylocain gel som du kan smøre på ca 30 min før samleie, den bedøver litt gjør selvfølgelig ikke like godt når du er litt nummen, men når du har gjort det noen ganger blir det lettere å få lyst siden du ikke anspenner deg i frykt for å få vondt. Presser du deg gjennom smertene kan alt bli verre dersom det er vaginisme, gjorde det samme selv da jeg ikke hadde hørt om det før og gikk så langt at han ikke kunne ta på meg en gang uten å få smerter. Men takket være xylocain, tålmodighet og "opptrening", så er jeg nå stort sett smertefri finnes også fysioterapi for vaginisme, fryktelig kleint og ubehagelig for å være ærlig, men hjalp mye! Anonymkode: ab9de...e21 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #11 Skrevet 17. oktober 2022 Stemmer i at dette kan være vaginisme. Og det er sjokkerende dårlig at du ikke har fått hjelp eller diagnose. Har du prøvd fysioterapeut med kompetanse på bekkenbunn? Anonymkode: 5cd25...13d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå