AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Min søster begynte med full sminke som 12 åring, og jeg har vel omtrent ikke sett henne uten de siste 20 årene. Hun bruker iallfall én time for å bli "flawless" på sminke og hår (som hun kaller det), før hun skal ut døren. Får hun ikke tid nok til å ordne hår og sminke, blir hun sur og blir ubehagelig å være med. Min niese på 13 har også blitt hekta på hudpleie og sminke, og bruker altfor mye tid daglig på dette. Jeg har merket at hun blir veldig stresset hvis hun ikke har tid til sminkeregimet sitt før hun skal noe. Feks; i går skulle vi på fjelltur og skulle ut døren i løpet av 20 min, og da fikk hun nesten sammenbrudd fordi 20 minutter var for kort tid å ordne håret, brynene, maskara, concealer/foundation for å gå på fjelltur i vind/yr uten å møte på et menneske. Dette er sykelige tendenser! Anonymkode: 39582...cc8 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Hva har dette med å være sur å gjøre? At sminke gjør de sure? At sure folk er latente til å sminke seg? Jeg syns også det er sykt at de blir indotrinert til å ikke kan gå ut uten lagvis med sminke. Anonymkode: b77b5...a33
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Tenker at dette må hun jo få styre selv, så lenge det ikke går ut over andre. Jeg føler meg mye mer vel om jeg får stelt meg litt, selv om jeg bare skal være hjemme. Står gladelig opp tidlig for å rekke å stelle meg. Og jeg kan ikke huske sist jeg hadde ustelte negler, eller hårete legger. For meg er slikt velvære, og noe jeg gjør for meg selv. For er godt gift, og 40+. Så synes det eneste syklige er at du føler for å henge ut søstera de på denne måten, bare fordi dere er ulike. Og hvem bestemmer at det er feil tidsbruk? De 15 minuttene jeg brukte på badet i dag tidlig gir meg mye mer velvære og glede, enn de 15 jeg nå har brukt på KG. Anonymkode: 1fda5...cba 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 Surere? Nja. Men helt klart større problem med seg selv og å akseptere ansiktet sitt for hva det er. Har nok veldig lav selvtillit. Anonymkode: d3f86...784 2 3
Troyamin Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 Høres ut som om din søster har større problemer enn sminke. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Surere? Nja. Men helt klart større problem med seg selv og å akseptere ansiktet sitt for hva det er. Har nok veldig lav selvtillit. Anonymkode: d3f86...784 Men da snur jeg spørsmålet tilbake til deg; Du farger ikke håret eller får det fikset hos frisør? Fjerner du innimellom hår under armene? Noe som helst egenpleie utover det mest nødvendige? Har litt pene klær, eller smykker? Hvis svaret er ja, betyr det at du har veldig lav selvtillit som ikke bare kan være helt naturlig? Anonymkode: 1fda5...cba 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 Dette bunner jo i usikkerhet. Jeg måtte også sminke meg da jeg var 15 og skulle på fjellet, og det hadde utelukkende med dårlig selvtillit å gjøre. Det går over når man blir eldre. Anonymkode: 79229...e93 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #9 Skrevet 16. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men da snur jeg spørsmålet tilbake til deg; Du farger ikke håret eller får det fikset hos frisør? Fjerner du innimellom hår under armene? Noe som helst egenpleie utover det mest nødvendige? Har litt pene klær, eller smykker? Hvis svaret er ja, betyr det at du har veldig lav selvtillit som ikke bare kan være helt naturlig? Anonymkode: 1fda5...cba Farger ikke håret nei, ikke går jeg til frisøren heller. Men dusjer og holder meg ren selvsagt. Men jeg får heller ikke nervøst sammenbrudd om buksa mi ikke er "pen" nok. Anonymkode: d3f86...784 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 Tenåringer kan ha litt rare prioriteringer. Hadde en gang en tenåring som pasient, hun hadde fått mange nye hull og dårligere munnhygiene siden forrige undersøkelse. Hun skyldte på at hun hadde «dårlig tid» til å pusse tennene, spesielt om morgenen. Faren kommenterte litt syrlig til datteren at hun hadde jo åpenbart tid til å sminke seg og ordne håret i tre kvarter om morgenen… Anonymkode: 37c86...5e5 3 1
flusa Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 Nei?🙄 Men skjønner at man blir sur om man ikke rekker å stelle seg ferdig😅 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 Ja jeg vil tro det. Men det handler ikke om smi Ken. Men det å føle seg perfekt. De som bruker mye tid foran speilet ser den minste ting de tenker er feil, som andre ikke forstår engang. Har et barn som raser om klær ikke føles riktig, kan i siste liten avlyse ting. Fordi føler seg lett stygg, ikke så opptatt sminke , heldigvis. Har blitt mobbet og utfryst endel, som har gått hardt utover selvbildet Anonymkode: 20351...1b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #13 Skrevet 16. oktober 2022 Nå er jo regnestykket enkelt. Dama er 32 år. (begynte å sminke seg da hun var 12 og 20 år uten å vise seg uten sminke) ei tenåring som er grumpy fordi hun må ut uten sminke er normalt. Ei voksen dame på over 30 år som må sminke seg i én time hver dag kan nok heller diskuteres tenker jeg. Men at alle damer som sminker seg er sure? Akkurat dét stemmer ikke, det tror jeg ts vet og, om han tenker seg om. Anonymkode: ab02b...9ea 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #14 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva har dette med å være sur å gjøre? At sminke gjør de sure? At sure folk er latente til å sminke seg? Jeg syns også det er sykt at de blir indotrinert til å ikke kan gå ut uten lagvis med sminke. Anonymkode: b77b5...a33 Ts her. Dårlig overskrift, men mente at jenter som ikke får tid til å stelle seg sånn som de ønsker, blir irritable. Anonymkode: 39582...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #15 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker at dette må hun jo få styre selv, så lenge det ikke går ut over andre. Jeg føler meg mye mer vel om jeg får stelt meg litt, selv om jeg bare skal være hjemme. Står gladelig opp tidlig for å rekke å stelle meg. Og jeg kan ikke huske sist jeg hadde ustelte negler, eller hårete legger. For meg er slikt velvære, og noe jeg gjør for meg selv. For er godt gift, og 40+. Så synes det eneste syklige er at du føler for å henge ut søstera de på denne måten, bare fordi dere er ulike. Og hvem bestemmer at det er feil tidsbruk? De 15 minuttene jeg brukte på badet i dag tidlig gir meg mye mer velvære og glede, enn de 15 jeg nå har brukt på KG. Anonymkode: 1fda5...cba Ts her. Det er ikke tiden de bruker som er problemet, men at de blir stressa og i dårlig humør som går ut over oss andre, hvis de ikke får sminket seg så omstendelig som de ønsker. Anonymkode: 39582...cc8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #16 Skrevet 16. oktober 2022 flusa skrev (1 time siden): Nei?🙄 Men skjønner at man blir sur om man ikke rekker å stelle seg ferdig😅 Hvis "å stelle seg" betyr laaang tid foran speilet og ikke klare å vise seg for familie eller fremmede uten å sminke seg med 8 forskjellige produkter, da har man et problem. Ts Anonymkode: 39582...cc8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #17 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jo regnestykket enkelt. Dama er 32 år. (begynte å sminke seg da hun var 12 og 20 år uten å vise seg uten sminke) ei tenåring som er grumpy fordi hun må ut uten sminke er normalt. Ei voksen dame på over 30 år som må sminke seg i én time hver dag kan nok heller diskuteres tenker jeg. Men at alle damer som sminker seg er sure? Akkurat dét stemmer ikke, det tror jeg ts vet og, om han tenker seg om. Anonymkode: ab02b...9ea Mente ikke at de er sure i utgangspunktet, men hvis de ikke får sminke seg til de er "flawless" som søsteren min sier, og de får kommentar på at de ser fin ut likevel selv uten maskara eller med bare mindre sminke enn hva de selv ønsker, får man kjeft og passet sitt påskrevet som det heter. Ts Anonymkode: 39582...cc8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #18 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts her. Det er ikke tiden de bruker som er problemet, men at de blir stressa og i dårlig humør som går ut over oss andre, hvis de ikke får sminket seg så omstendelig som de ønsker. Anonymkode: 39582...cc8 Men da er det ikke sminke som er problemet. Men at de lar eget humør gå ut over de rundt seg. Da kan du si akkurat det samme om b-mennesker som ikke klarer styre seg, kvinner med pms som ikke klarer å moderere seg, eller de som blir hangry. Man kan rett og slett ikke la indre følelser flyte fritt rundt andre. Anonymkode: 1fda5...cba 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #19 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mente ikke at de er sure i utgangspunktet, men hvis de ikke får sminke seg til de er "flawless" som søsteren min sier, og de får kommentar på at de ser fin ut likevel selv uten maskara eller med bare mindre sminke enn hva de selv ønsker, får man kjeft og passet sitt påskrevet som det heter. Ts Anonymkode: 39582...cc8 Hvorfor terger du, når du vet at du treffer en nerve? Anonymkode: 1fda5...cba
flusa Skrevet 16. oktober 2022 #20 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis "å stelle seg" betyr laaang tid foran speilet og ikke klare å vise seg for familie eller fremmede uten å sminke seg med 8 forskjellige produkter, da har man et problem. Ts Anonymkode: 39582...cc8 noen føler seg kanskje ikke komfortabel med sin egen hud, og jeg ser ikke problemet med å stelle med seg selv. jeg viser meg selv uten sminke,men sminker meg for å føle meg mere fresh/vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå