AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg føler at grunnen til at menn ønsker seg kjæreste er 1. At de ønsker seg jevnlig sex 2. De trenger en slag omsorgsperson I realiteten trenger de ikke å være så interessert i dama så lenge hun utfyller disse tingene. Tar jeg feil? Anonymkode: ded6f...b97 15 2
Helene Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Kan bare si, jeg har fått god sex. velger å ikke være mamma. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Tro det eller ei, men menn har like kompliserte tanker og følelser som deg. Er det kun 1-2 grunner til at kvinner flest vil være sammen med en mann? Nei. Likeså for menn. Anonymkode: 64283...7cf 9 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tro det eller ei, men menn har like kompliserte tanker og følelser som deg. Er det kun 1-2 grunner til at kvinner flest vil være sammen med en mann? Nei. Likeså for menn. Anonymkode: 64283...7cf Hva er grunnen din da? Opplys meg. Anonymkode: ded6f...b97 5
Ænema Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 de trenger også noen til å gjøre husarbeide. 4 2 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Ænema skrev (2 minutter siden): de trenger også noen til å gjøre husarbeide. Ja, jeg tenkte at det også går under at de trenger en omsorgsperson Anonymkode: ded6f...b97 6
Ænema Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg tenkte at det også går under at de trenger en omsorgsperson Anonymkode: ded6f...b97 ja det er vel kanskje det 😛 mamma f.eks 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er grunnen din da? Opplys meg. Anonymkode: ded6f...b97 Hvorfor skriver du fremdeles "grunnen"? Det er, som jeg sa, mange grunner. Stort sett er det de samme grunnene som kvinner har. Er ikke interessert i å skrive en avhandling, men noen stikkord er nærhet, intimitet, samtaler, kjærlighet, noen å dele livets gode sider med, noen å takle livets motgang sammen med. Å se et smil i hverdagen. En av de få forskjellene på menn og kvinner på dette området er at mange kvinner har et behov for "trygghet" - typisk utsagn som kommer fra en kvinne og ikke fra en mann er "jeg føler meg trygg med deg". Det er jo greit, for mange menn liker å føle at de beskytter noen de har kjær. At en del menn ikke gjør sin del av husarbeidet har lite å gjøre med hva de egentlig ønsker og søker etter i en partner. Klart det er mer behagelig at en annen gjør de kjedelige tingene. Dette er ting de fint ville ha gjort selv hvis kvinnen ikke føyde seg og tok på seg martyrrollen, som noen kvinner dessverre gjør. Sosialisering spiller også inn her - en del menn har ikke blitt opplært av foreldrene til å ta seg av hus og hjem i samme grad som kvinner. Det betyr ikke at de ikke kan hvis de har en partner som ikke lar dem slippe unna med det. Sex liker da begge kjønn. Anonymkode: 64283...7cf 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #9 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skriver du fremdeles "grunnen"? Det er, som jeg sa, mange grunner. Stort sett er det de samme grunnene som kvinner har. Er ikke interessert i å skrive en avhandling, men noen stikkord er nærhet, intimitet, samtaler, kjærlighet, noen å dele livets gode sider med, noen å takle livets motgang sammen med. Å se et smil i hverdagen. En av de få forskjellene på menn og kvinner på dette området er at mange kvinner har et behov for "trygghet" - typisk utsagn som kommer fra en kvinne og ikke fra en mann er "jeg føler meg trygg med deg". Det er jo greit, for mange menn liker å føle at de beskytter noen de har kjær. At en del menn ikke gjør sin del av husarbeidet har lite å gjøre med hva de egentlig ønsker og søker etter i en partner. Klart det er mer behagelig at en annen gjør de kjedelige tingene. Dette er ting de fint ville ha gjort selv hvis kvinnen ikke føyde seg og tok på seg martyrrollen, som noen kvinner dessverre gjør. Sosialisering spiller også inn her - en del menn har ikke blitt opplært av foreldrene til å ta seg av hus og hjem i samme grad som kvinner. Det betyr ikke at de ikke kan hvis de har en partner som ikke lar dem slippe unna med det. Sex liker da begge kjønn. Anonymkode: 64283...7cf Jeg tror kvinner derimot ønsker seg partner av genuin interesse av HAN som person og genuin forelskelse, ikke på grunn av praktiske ting. Når menn klager over at kvinner er krisene så handler det om at de leter etter han ene som de er villige til å leve med. Men menn ser på det på en helt annen måten i min mening. Anonymkode: ded6f...b97 5 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 Ekteskap PLEIDE å være en institusjon der kjønnene hadde forskjellige roller å fylle. I dagens samfunn så er forhold bassert veldig mye på forelskelsen. Men det virker som at menn fortsatt vil holde fast i de gamle mønstrene. Anonymkode: ded6f...b97 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 Føler tråden viser mye av det stereotypiske vi har lært om menn og kvinner. Kvinner vil ha omsorg, klem og kyss fra en mann de elsker. Mens menn vil ha en "Mamma Nr.2" som de i tillegg kan ha sex med når enn de vil. Menn og kvinner er ikke to ulike arter, så det der er ganske gammeldags. Noen menn og noen kvinner vil heller ha sex og noen som tar seg av de "vanskelige" tingene i livet (jobb, rydding, matlaging osv.) Noen andre vil ha en såkalt sjelevenn som de kan dra på tur og ferier med, snakke og dele opplevelser med. Å kunne ha en spesiell person som kjenner deg bedre enn noen andre, og som du kan dele alt med, er jo koselig å komme hjem til! Mange menn velger heller å skaffe seg en hund enn å bruke tid med dama si 😕 Anonymkode: 3d45c...d8e 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 om du tar feil? ja og atter ja nå til dags har pussy blitt like "cheap" som dick, en mann trenger ikke knytte seg til deg å tåle din galskap bare for få sex. vil han ha det går han annen sted. menn er stålsikre enn kvinner. behovet for omsorg er ganske begrenset hos menn. en mann kan leve fint uten det når en mann vil være sammen med deg er det fordi han liker deg. hvordan du ser ut, hvordan er, hvordan du oppfører deg og verdiene du har. noen ganger bare matcher du hans livsstil. det må han få lov til uten fordommer. eller hva? Anonymkode: e2045...9cb 1 1
Helene1982 Skrevet 16. oktober 2022 #13 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): om du tar feil? ja og atter ja nå til dags har pussy blitt like "cheap" som dick, en mann trenger ikke knytte seg til deg å tåle din galskap bare for få sex. vil han ha det går han annen sted. menn er stålsikre enn kvinner. behovet for omsorg er ganske begrenset hos menn. en mann kan leve fint uten det når en mann vil være sammen med deg er det fordi han liker deg. hvordan du ser ut, hvordan er, hvordan du oppfører deg og verdiene du har. noen ganger bare matcher du hans livsstil. det må han få lov til uten fordommer. eller hva? Anonymkode: e2045...9cb Jeg synes det er en fin ting at folk velger hverandre i større grad enn før. menn blir ikke i et forhold fordi de ikke evner å smøre en brødskive og kvinner blir ikke fordi de trenger at en mann som forsørger dem. (generelt sett) Om noen velger forhold der begge ønsker en arbeidsfordeling som minner om et ekteskap på 50-tallet kan alle voksne mennesker selv velge hvordan de ønsker å leve livet sitt. Jeg liker folk som er ærlige og tydelige. man kan ha et forhold med noen som er monogamt, med forpliktelser om å kun ligge med hverandre, og man kan ha en relasjon som gjør at det er ok at man også har sex med andre. Som vanlig legger jeg meg ikke meg bort i hva andre gjør, eller hvordan de lever, men man kommer som regel langt med sannheten. 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #14 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): menn er stålsikre enn kvinner. behovet for omsorg er ganske begrenset hos menn. en mann kan leve fint uten det Tja. Ugifte menn over 50 år har i dag nesten dobbelt så høy sannsynlighet for å dø –hvert år – sammenlignet med gifte menn på akkurat samme alder. https://forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170 Anonymkode: 28046...8a5 5 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #15 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg føler at grunnen til at menn ønsker seg kjæreste er 1. At de ønsker seg jevnlig sex 2. De trenger en slag omsorgsperson I realiteten trenger de ikke å være så interessert i dama så lenge hun utfyller disse tingene. Tar jeg feil? Anonymkode: ded6f...b97 Ja, det er like mange grunner til at en mann ønsker seg en kjæreste som en kvinne. 1. Du tror ikke en mann ønsker seg en samtalepartner? 2. Du tror ikke en mann ønsker å dele fine øyeblikk og opplevelser uten sex? Synes det er litt trist at du fremstiller menn kun som et kåt dyr med kun ett behov. Kanskje du har noen dårlige erfaringer? Uansett, dersom en ikke er interessert i dama utenom disse tingene vil hun merke det og kjæresteperioden vil være svært kort (dersom hun har noe selvrespekt). Anonymkode: 64184...f86 4
tussi680 Skrevet 16. oktober 2022 #16 Skrevet 16. oktober 2022 Egentlig er vi jo "dyr", så er naturens måte å formere seg rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #17 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ekteskap PLEIDE å være en institusjon der kjønnene hadde forskjellige roller å fylle. I dagens samfunn så er forhold bassert veldig mye på forelskelsen. Men det virker som at menn fortsatt vil holde fast i de gamle mønstrene. Anonymkode: ded6f...b97 Der det passer dem ja. Må skal plutselig kvinnen forsørge seg og ungene, og rydde opp etter barna, og det voksne barnet (mannen). Det voksne barnet kan ikke bidra nei, for han dkal ha sportsbil, og gå på fotballkamp. Anonymkode: 87e35...209 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #18 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg føler at grunnen til at menn ønsker seg kjæreste er 1. At de ønsker seg jevnlig sex 2. De trenger en slag omsorgsperson I realiteten trenger de ikke å være så interessert i dama så lenge hun utfyller disse tingene. Tar jeg feil? Anonymkode: ded6f...b97 Er du selv som velger dette da. Hva folk krever av deg kan du bestemme selv. Anonymkode: fdec5...2ad
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #19 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ekteskap PLEIDE å være en institusjon der kjønnene hadde forskjellige roller å fylle. I dagens samfunn så er forhold bassert veldig mye på forelskelsen. Men det virker som at menn fortsatt vil holde fast i de gamle mønstrene. Anonymkode: ded6f...b97 Rollene til mannen og kvinnen i dag er helt ødelagt, derfor er det få forhold som fungerer. Før hadde man naturlige roller. Anonymkode: fdec5...2ad
Isambard Skrevet 16. oktober 2022 #20 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg tror menn har samme grunner som kvinner. Forelskelse, sex, vennskap og kanskje familie. Jeg stusser litt på den med "omsorgsperson". Jeg synes det er et rart ordvalg. Kvinner vil også bli hørt, sett og få støtte når de trenger det. Er ikke det også å søke en en slags omsorg? Uansett ser jeg ikke noe galt å forvente det av en partner. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå