Gå til innhold

Hvorfor er det så mange flere unge som får akne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at det blir bare flere og flere unge og særlig jenter, som ender opp med akne istedenfor litt kviser her og der som er mest vanlig i tenårene.

Er det all denne sminkingen med mye foundation og bruk av skitne svamper / koster, eller er det hormonforstyrrelser skapt av ting vi smører på huden vår eller spiser?

Anonymkode: ad91a...731

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være flere forutsetninger, sminke, usunn mat, ytre miljø, hormonpåvirkning osv osv

Anonymkode: f567a...092

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Prosessert mat og uren luft

Anonymkode: 04afc...608

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel, uansett hva, så trenger vei ikke å gjøre det et stort diskusjonstema.

Det verste er at for mange tar piller mot det som gir andre bivirkninger. Det var det det var snakk om i avvisa. Økningen av folk som tar piller for det. 

Anonymkode: 6ed23...51e

• Nyttig 2
Skrevet

Playstation - Burger King - Playstation - McDonalds - Playstation.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere er unge, i utvikling. Hormonelle ting skjer. Helt naturlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Det er vel helt normalt det?  Husker både kvisetryne og fett hår ja.

Skrevet
Helene skrev (7 minutter siden):

Dere er unge, i utvikling. Hormonelle ting skjer. Helt naturlig. 

Jeg vet da det, men spørsmålet mitt var hvorfor veldig mange flere unge nå får akne og trenger aknemedisin som gir sterke bivirkninger.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet da det, men spørsmålet mitt var hvorfor veldig mange flere unge nå får akne og trenger aknemedisin som gir sterke bivirkninger.

Ts

Verden har blitt mer forfengelig, og folk er redde de kan få arr av kviser og sånt også. Jeg skjønner det, men jeg tror likevel de er for raske på å skrive ut medisiner. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

All den tunge hudpleien som ung og frisk hud på ingen måte trenger. Den trenger rens og fukt, ferdig. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvilken kilde sier det er mer acne nå? 🤔

• Liker 6
Skrevet

Ts her.

Jeg hverken renset, smurte med fuktighetskrem eller sminket huden min da jeg var tenåring på 80 tallet, og hadde nesten ingen kviser og kun litt hudormer på nesen.

Nå begynner jenter med overdreven rensing fra de er 10-12 år, og ser de en bitteliten kvise eller en pore er det enda mer rensing og full foundation og pudder.

Mange er vel ikke flinke til å rense svampen eller kosten heller og tenker ikke over at de påfører bakterier, og at det kan være en grunn hos noen?

• Liker 2
Skrevet
Snabeltann skrev (Akkurat nå):

Hvilken kilde sier det er mer acne nå? 🤔

Avisen som har det fra hudleger og legemiddelfirmaer som produserer aknemedisin

Ts

• Liker 2
Skrevet

Lyftforurensing. Skitnere vann. Corona. 

Anonymkode: 6ef66...18a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Jeg hverken renset, smurte med fuktighetskrem eller sminket huden min da jeg var tenåring på 80 tallet, og hadde nesten ingen kviser og kun litt hudormer på nesen.

Nå begynner jenter med overdreven rensing fra de er 10-12 år, og ser de en bitteliten kvise eller en pore er det enda mer rensing og full foundation og pudder.

Mange er vel ikke flinke til å rense svampen eller kosten heller og tenker ikke over at de påfører bakterier, og at det kan være en grunn hos noen?

Jeg fikk kviser i 13 års alderen på 90 tallet. Brukte ikke sminke overthodet, men det var vel også det samme året hvor jeg fikk mensen. 

• Liker 1
Skrevet

Tja… Jeg har aldri hatt noe særlig annet enn en og annen liten kvise oppigjennom. Ikke mannen min heller. Men vår datter fikk voldsom acne da hun var 12. Kun i ansiktet, men helt forferdelig ille. Brukte ikke sminke. Fikk p-piller og det forsvant heldigvis.

Anonymkode: 496c7...235

• Liker 1
Skrevet
PITTY skrev (4 timer siden):

Playstation - Burger King - Playstation - McDonalds - Playstation.

Man spiser ikke PlayStation..

Anonymkode: 172fe...f22

• Liker 1
Skrevet

Ifølge Medical Medium er akne forårsaket av streptokokker, og disse muterer hele tiden og blir sterkere, særlig med overforbruk av antibiotika, og det vil hjelpe blant annet å fjerne egg og melkeprodukter da de nærer seg av det. Jeg har også sett flere her på forumet som ikke kjenner til MM, men som har fjernet melkeprodukter og blitt bedre. 
Man skal ikke scrolle langt på MM's IG for å finne noen med resultater: https://www.instagram.com/p/CidBQT_uCpl/

https://www.instagram.com/p/CeeA3fiOuGM/

https://www.instagram.com/p/CYpldwsIHWx/

Anonymkode: cd6d3...793

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ifølge Medical Medium er akne forårsaket av streptokokker, og disse muterer hele tiden og blir sterkere, særlig med overforbruk av antibiotika, og det vil hjelpe blant annet å fjerne egg og melkeprodukter da de nærer seg av det. Jeg har også sett flere her på forumet som ikke kjenner til MM, men som har fjernet melkeprodukter og blitt bedre. 
Man skal ikke scrolle langt på MM's IG for å finne noen med resultater: https://www.instagram.com/p/CidBQT_uCpl/

https://www.instagram.com/p/CeeA3fiOuGM/

https://www.instagram.com/p/CYpldwsIHWx/

Anonymkode: cd6d3...793

jeg har googlet denne fyren før. Han har ingen medisink utdannelse. Om du kjenner noen som har blitt bedre av en sykdom fordi de fokuserer på egen helse er dette bra, men å ta legeråd fra en som ikke sitter på relevant konpetande, er ikke lurt

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Dårlig kosthold. Ultraprosessert, unaturlig mat og raske karbohydrater. 

Anonymkode: 0413c...9cf

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...