Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget plutselig en liten "kul"/ujevnhet som stikker ut i bakhodet på babyen min som er en drøy uke gammel. Det er ikke noe markant, og jeg oppdaget det ved en tilfeldighet. Er dette normalt/kan det skyldes at skallen ikke har vokst sammen ennå? Er så redd for at det er noe vi har påført babyen uten at vi har skjønt det selv... 

Anonymkode: dd909...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn hadde også det. Et hematom med ordentlig kul i bakhodet. Han var stjernekikker og hadde stått lenge i bekkenet stakkar, for så å bli dratt tilbake og ut gjennom ks. 

Slikt hematom er ikke uvanlig. Her gikk det fra kul som vedvarte i flere mnd. Til å bli et lite søkk når han vokste til. 

Anonymkode: e9e86...6ec

Skrevet

Snakk med helsesykepleier. 

Anonymkode: 2cc64...a1e

Skrevet

Ta det opp på helsestasjonen. Vanskelig å si not ut fra bare beskrivelsen din, og generelt vanskelig å si noe over nettet. Snakk med dem som ser mange babyer og nyfødte hver eneste dag.

Anonymkode: d516d...6c3

Skrevet

Hadde babyen elektrode på hodet under fødselen? Min hadde ikke antydning til noe merke etter elektroden sin før han var ca. en uke gammel. Kom først et lite rødt merke før det kort tid senere ble en kul. Siste tegn på blåmerke/kul forsvant da han var 3 måneder gammel.

Ble ikke advart om dette på sykehuset, men både jordmor og helsesøster sa ifra om at det etterhvert ville komme en kul da de var på hjemmebesøk. :)

Anonymkode: 610c7...807

Skrevet

Vår hadde det nederst mot nakken, fikk beskjed om at det enten var en hoven lymfeknute eller skallen som ikke var ferdigvokst (var visst helt ufarlig men sjekk med helsestasjonen på neste kontroll :) ) 

Anonymkode: 87bbd...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...