AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg har akkurat fått en meldingsforespørsel på Facebook fra ei jente som spør om jeg kan få en kompis til å slutte å sende henne nakenbilder. Hun la også til 4 bilder og en video av noe som ser ut som at han runker. Jeg har ikke godtatt meldingen, og ikke trykket på filene. Personen på bildene er kompisen til min lillesøster. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Ble plutselig redd for om dette er noe hacking? Kanskje hun har sendt noe lignende til han, også har hun fått tak i bildene hans? Syns bare det virket utrolig rart at hun skulle sende dette til meg av alle, og i tillegg legge til alle bildene osv. Overtenker jeg? Og hva bør jeg gjøre? Vurderte å sende en melding direkte til han på bildene, men syns så synd på han hvis jeg må fortelle at jeg har mottatt og sett dem på en måte. Har noen her opplevd noe lignende? Anonymkode: a2125...fe8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Tipper hun er drittlei og vil ta igjen eller noe Anonymkode: 3d603...95f 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tipper hun er drittlei og vil ta igjen eller noe Anonymkode: 3d603...95f Syns bare det er veldig rart at hun sender til meg, jeg har jo ingen kontakt med han. Han er heller ikke typen til å gjøre noe sånt utav det blå, og jeg kan ikke finne henne i hans venneliste. Anonymkode: a2125...fe8
AnonymBruker 42 Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Syns bare det er veldig rart at hun sender til meg, jeg har jo ingen kontakt med han. Han er heller ikke typen til å gjøre noe sånt utav det blå, og jeg kan ikke finne henne i hans venneliste. Anonymkode: a2125...fe8 Det er 99.99% sjanse for at noe fanteri på gang her... Du sender selvsagt en melding til duden det er snakk om, eller spør lillesøster om å gjøre det... Endret 15. oktober 2022 av AnonymBruker 42 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 Er du sikker på at det er en ekte profil som sender deg dette? Kan det være noe slags utpressing av han som er på bildene? Anonymkode: 3d603...95f
Narad Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Hun har vel sendt det til noen som hun tror virker oppegående nok til å kunne snakke med den kompisen din. Det er ufattelig mange man ikke skulle tro sendte slike ting, men som gjør det. Så lenge dette stemmer, at din kompis sender slike bilder og videoer til en fremmed jente, så kan hun anmelde han for blotting. Jeg ville tatt en prat med kompisen din og gitt beskjed om at om dette stemmer så gjør han noe som er ulovlig og som er uønsket av vedkommende, om dette ikke stemmer, så er han hacket. I begge tilfeller bør han jo få beskjed, syns du ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 Narad skrev (1 time siden): Hun har vel sendt det til noen som hun tror virker oppegående nok til å kunne snakke med den kompisen din. Det er ufattelig mange man ikke skulle tro sendte slike ting, men som gjør det. Så lenge dette stemmer, at din kompis sender slike bilder og videoer til en fremmed jente, så kan hun anmelde han for blotting. Jeg ville tatt en prat med kompisen din og gitt beskjed om at om dette stemmer så gjør han noe som er ulovlig og som er uønsket av vedkommende, om dette ikke stemmer, så er han hacket. I begge tilfeller bør han jo få beskjed, syns du ikke? Tenkte uansett å si det til søsteren min selvfølgelig! Hun er derimot ute på fest nå, så tenkte å vente til i morgen. Fikk bare litt panikk om jeg burde gjøre noe med en gang, men tror jeg venter til i morgen. Takk for svar uansett! Anonymkode: a2125...fe8
Gjest AprilRyan Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 Nå er det ikke nødvendigvis sånn at man kjenner folk så godt som man tror, så han kan ha gjort det. Mye rart folk driver på med selv om "de ikke er typen til det". Mulig hun har tatt sjansen på at du er en kompis av han eller noe og derfor tenker at du kan si fra om det til han. Eller så kan det være noe lureri av noe slag. Tipper han kommer til å leke uskyldig om du tar det opp med han, uansett i hvilken hensikt han har sendt det, så ikke lett å vite hvem som har rett. Uansett, så slutter han sikkert med det om han får vite at du har sett det.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Det er ikke hacking. Hun har funnet ut at du har nær relasjon kobling til han og det er et rop om hjelp for å få slutt på trakasseringen og lovbruddene han utsetter hun for , og håp at han hører når kjente ber han slutte og ydmyker han når han ikke respekterer at hun ber han slutte. Har gjort det der flere ganger selv, funnet familiemedlemmer og sånn på Facebook profilen og sendt melding til de. De er nødt til å få en lærepenge Anonymkode: 2bbef...e25 1 1
jabx Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har akkurat fått en meldingsforespørsel på Facebook fra ei jente som spør om jeg kan få en kompis til å slutte å sende henne nakenbilder. Hun la også til 4 bilder og en video av noe som ser ut som at han runker. Jeg har ikke godtatt meldingen, og ikke trykket på filene. Personen på bildene er kompisen til min lillesøster. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Ble plutselig redd for om dette er noe hacking? Kanskje hun har sendt noe lignende til han, også har hun fått tak i bildene hans? Syns bare det virket utrolig rart at hun skulle sende dette til meg av alle, og i tillegg legge til alle bildene osv. Overtenker jeg? Og hva bør jeg gjøre? Vurderte å sende en melding direkte til han på bildene, men syns så synd på han hvis jeg må fortelle at jeg har mottatt og sett dem på en måte. Har noen her opplevd noe lignende? Anonymkode: a2125...fe8 Be henne fikse det selv. Du er ikke moren hennes.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 Fikk akkurat en slik melding for noen år siden, med bilder og video og oppfordring til å få en person til å slutte å sende dette. Anonymkode: e0f86...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå