Gå til innhold

Hvordan visste du at du måtte skilles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder dere med felles barn.

Anonymkode: fefc1...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

TS

Skrevet

Da min 14-årige datter kom til meg da jeg satt alene på rommet og sa «har han slått deg nå?» Da skjønte jeg at hun fikk med seg en god del mer enn det jeg trodde og at jeg ikke beskyttet barna ved å bli. 

Anonymkode: 628b1...9df

• Liker 3
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Så fryktelig å høre💔

TS

Skrevet

Da det gikk opp for meg at jeg var gladere når han ikke var hjemme, og at jeg ble irritert over å se lykkelige forelskede par på tv. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Da mannen brukte 70 000 kr på garasjen istedenfor å skifte vindu i huset, fra 1973. Vi har ikke små barn. Han tjener dobbelt så mye som meg. Jeg satt i huset og frøs. Han oppgraderte garasje. Helt nytt elanlegg, varmepumpe, maling, nye lys, flislagt gulv. I huset, har malt 3 vegger. Nok er nok. Jeg bor ikke i garasjen. 

• Liker 7
Skrevet

Når jeg gikk og håpet at noe hadde skjedd sånn at han aldri kom hjem. 

Anonymkode: 9ea8c...f0c

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Helene skrev (6 minutter siden):

Da mannen brukte 70 000 kr på garasjen istedenfor å skifte vindu i huset, fra 1973. Vi har ikke små barn. Han tjener dobbelt så mye som meg. Jeg satt i huset og frøs. Han oppgraderte garasje. Helt nytt elanlegg, varmepumpe, maling, nye lys, flislagt gulv. I huset, har malt 3 vegger. Nok er nok. Jeg bor ikke i garasjen. 

Føler litt jeg er i samme båt; jeg reagerer på prioriteringene😩

TS

Skrevet

Og tjener mye mindre

TS

Skrevet

Prioriteringer. Vanskelig sak. Da vi kjøpte huset lovet han gull og grønne skoger. Til syvende og sist, han prioriterte sine interesser. Etter mange år, jeg kan ikke leve med det. Nå er det sånn, han tjener dobbelt så mye som meg. Samtidig, jeg eier mere enn han. Jeg har EK, han null. Så har aldri vært redd for å gå eller stå alene. Jeg greier meg. Det som er vanskelig er det følelsesmessige. Jeg trodde dette var et menneske som så meg. Skuffelsen, har ikke ord for det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber 80%, han 100. Jeg har fulgt opp barna 100% hele veien,  gjør 100% i huset. Han tjener mer enn meg, uavh av stillingsprosent, og har en hobby som tar flere timer daglig. Vi har to barn, et som trenger MYE ekstra oppfølging, i det siste har barnet fått en alvorlig diagnose. Jeg orker snart ikke mer. Vi har i stor grad separat økonomi. Ingen felles konto e.l. Går igjennom kvitteringer etter dagligvarehandling for å regne ut hvem som skal betale hva. Er dette normalt? 

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan huske at en venninne snakket om deling av pensjon og skatt. Hun jobbet 80 % i mange år, tok ekstra oppfølging av barn. De var begge helt bevisste på dette, og enig. De er fortsatt gift i dag. 

Jeg tenker at altfor mange ganger ryker forhold da ingen snakker økonomi. Egentlig, åpenhet er nøkkelen til alt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg jobber 80%, han 100. Jeg har fulgt opp barna 100% hele veien,  gjør 100% i huset. Han tjener mer enn meg, uavh av stillingsprosent, og har en hobby som tar flere timer daglig. Vi har to barn, et som trenger MYE ekstra oppfølging, i det siste har barnet fått en alvorlig diagnose. Jeg orker snart ikke mer. Vi har i stor grad separat økonomi. Ingen felles konto e.l. Går igjennom kvitteringer etter dagligvarehandling for å regne ut hvem som skal betale hva. Er dette normalt? 

TS

Er nok vanligere med en felles konto til felles utgifter, det går jo for det samme men er mye mer lettvint!

Anonymkode: bfaa5...9af

Skrevet

Dytter

Skrevet

ingen følelser, ingen intimitet, ingen sjalusi, ingen interesse, da var tiden inne for å fri henne fra ekteskapet.

Anonymkode: 7dc14...c18

• Liker 1
Skrevet

Prioriteringene hans, han skulle ha mer og mer ting, ble aldri fornøyd. Jeg gjorde alt husarbeid. Matlaging og handling. Hadde aldri penger til overs. Mens han kastet penger rundt. Ikke fordi han hadde så god råd, men fordi han er en tosk. 

Nå eier jeg en splitter ny bolig, har penger på konto og er lykkeligere en ever😜🥰 Og jeg slipper å dele mine goder ( rent og pent hus) med han. 

Han derimot sliter med å betale regningene sine. Kjøpt seg oppussings objekt, med alt det som følger med. Gått på veggen har han også. Lenge leve karma

Anonymkode: 3c6ef...405

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Møtte en annen. 

Anonymkode: b8d1d...f2d

• Liker 1
Skrevet

Da hun hadde bodd i hybelen i huset vårt i 6 måneder. 

Hun er en stolt person, og jeg måtte alltid komme løpende til henne. Vi kunne ikke møtes på noe.

Jeg har det bedre etter vi ble skilt, men jeg tror dessverre ikke hun har det.

Anonymkode: 0cfcd...23d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prioriteringene hans, han skulle ha mer og mer ting, ble aldri fornøyd. Jeg gjorde alt husarbeid. Matlaging og handling. Hadde aldri penger til overs. Mens han kastet penger rundt. Ikke fordi han hadde så god råd, men fordi han er en tosk. 

Nå eier jeg en splitter ny bolig, har penger på konto og er lykkeligere en ever😜🥰 Og jeg slipper å dele mine goder ( rent og pent hus) med han. 

Han derimot sliter med å betale regningene sine. Kjøpt seg oppussings objekt, med alt det som følger med. Gått på veggen har han også. Lenge leve karma

Anonymkode: 3c6ef...405

Lenge leve karma. Er i samme situasjon. Bare at x en leier. Alt han får fra overskudd kommer han til å kjøpe bil for. Jeg har lite huslån, kommer til å forsvinne neste år. Jeg er ikke vant med å ha overskudd, så lurer på hva jeg skal bruke det til. Jeg har hatt det ok de siste årene. Kunne kjøpt det pålegget jeg ville ha, frukt og bær. Sambo kommer til å slite. Økonomisk disaster. Det verste er, jeg har kommet så tett på ene bonusungen min. Hun er skikkelig datter for meg. Så når jeg vet at faren ikke kan hjelpe henne, så vil jeg hjelpe. Ble skikkelig sint her for 2 år siden. Hun hadde ikke kjøleskap. Sambo satt på Finn og lurte på hvordan få i kjøleskap. Jeg tok affære, dro på butikken, med henne, velg deg ut et kjøleskap. Vi hadde råd til det. Hun er ikke storforlangende. Plukket ut et kombiskap. Ikke det billigste, men nesten. 

Det er mulig at jeg er unormal. Jeg har ikke fått hjelp av mine foreldre i voksen alder. Alt jeg eier har jeg betalt for selv. Foreldrene mine er gode for flere millioner. 

Jeg har da blitt helt motsatt. Jeg deler det jeg har. Betaler studielån til datteren, støtter de rundt meg. Lever fortsatt på uføre, men vant til å klare meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ingen?

TS

Vel min eks er narcisisst og han jobbet for å trygge meg så langt ned som han kunne. Jeg måtte gå. Hadde mareritt om at jeg hadde sår i ansiktet mens han stod å stirret på meg uten å gjøre noe. At han kjørte oss i sjøen. Alltid måtte jeg kjempe for å stå støtt alene, jeg var alenemor uansett. Han var ikke hjemme, og når han var det så var han så sur på meg, for grunner som ; felles rot, regninger, jobben sin, at jeg var der, at vi ikke hadde sex, at noe skjedde på jobben, at moren hans var plagsom, osv... 

Det var grusomt. Jeg var veldig deprimert. 

Jeg har nå egen bolig og synes det er fantastisk å bare sitte å se ut i hagen min. Selv om det regner og er kaldt. Jeg har det veldig bra, endelig, etter ti år med han. Jeg har også ny kjæreste. Det som er tungt nå, er at vårt felles barn ikke har lyst å dra til pappaen..

Anonymkode: 90840...b5e

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...