AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Barnefar har ikke sett jenteungen på 2 måneder etter han fikk ny kjæreste. Etter 5 dager etter de ble sammen ser jeg hun legger ut bilder hvor eksen min holder barnet hennes osv, og at de leker familie! Han spør ikke etter sin egen og viser ingen interesse. Hva gjør jeg her? Har nå fulltid, men trist han ikke bryr seg! Datteren vår er forresten 1 år, og på 2 mnd har hun sikkert glemt han! Hva gjør jeg visst han plutselig en dag dukker opp og kommer og går som han vil? Anonymkode: 95606...9da
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Ikke så mye du får gjort. Faren til sønnen min var rusmisbruker. Jeg snakket mye positivt om far, passet på at de hadde så mye kontakt som mulig selv om det til tider var sporadisk kontakt. Vis bilder v han og snakk om han. Snakk med far. Ikke så mye annet å gjøre. Anonymkode: 93d2f...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Du kan ikke fremtvinge noe. Barnet vil jo ikke huske noe av disse årene, så det er vanlig at en forelder har hovedomsorgen. Det er jo litt av realiteten når man går fra hverandre med spedbarn. Det kan evt. justeres når barnet er større. Og slutt å følge hans nye kjæreste på sosiale medier, det bringer ingenting med seg. Anonymkode: bd87f...30d 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Slutt å følge han på sosiale medier. Søk om bidrag via nav. Lev livet med barnet ditt. Han kommer ikke plutselig til å bli en superpappa så ikke bruk krefter på å håpe på noe som ikke finnes. Anonymkode: 7d90e...fea
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 Er ikke så mye du får gjort. Han vet jo veldig godt at han har et barn, men velger å droppe det. Anonymkode: ee4cc...93e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 Ikke utsett ditt barn for faren som ikke bryr seg. Det er nitrist med disse ungene som tvinges til å gjennomføre samvær hos fedre (er ofte fedre), som egentlig bare har samvær for at bidraget skal bli mindre. Selv reiser de rundt med nye damer, jobb og kompiser. Ungene blir overlatt til farmor, tanter, naboer, og kanskje enda verre nye dama. Stakkars unger som skal føle seg i veien, eller nedprioritert. Anonymkode: d6679...f6f
skruf Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg forstår meg ikke på folk som velger bort sitt eget kjøtt og blod, det er så trist! Men når det først ble som det ble så er det kanskje liksågreit at hun er så liten at hun ikke husker noe annet. Vil tro det ville vært verre for et barn fra 3-årsalderen og oppover om faren plutselig hadde droppet all kontakt. Barnet ditt ts vil ikke huske samværene med faren, det er deg det er sårest for siden du ser at han er pappa for stebarn og dropper sitt eget. Så skån deg selv og slett han fra alle sosiale medier. Ikke send han meldinger og mase om samvær. Han er ett voksent menneske og tar beviste valg. Og når ny dame med barn der han skal imponere nydama med sine pappaevner går foran sutt eget barn så sier det alt om han som menneske Ta kontakt med familiekontoret og be om time ang samvær. Ikke sikkert far dukker opp, men da har du bevis på at du har forsøkt å få til ei løsning. Og du har også dokumentasjon ovenfor Nav iht endring av bidrag. Noter ned dato for hvert brutte samvær. Kontakt Nav og søk om bidragsendring med 0 samvær. Få Nav innkreving til å ta seg av den biten, da går det automatisk og du trenger ikke ha kontakt med han pga det økonomiske. Selv om han fysisk har valgt bort barnet så har han fortsatt forsørgeransvar på lik linje med deg, og barnet har krav på bidrag fra far. Har du kontakt med barnets farmor og farfar? Selv om far har kuttet ut barnet sitt så er det ikke sikkert at de er enige og kanskje de savner barnet. Har du dialog med de så tilby de kontakt med barnebarnet. Det er mange besteforeldre som savner barnebarna sine pga valg barnas foreldre tar. Så vil de ha kontakt så ikke vær den som frarøver de barnebarnet Han har tatt sitt valg, så nå er det viktig at du bygger et godt og stabilt liv for deg og barnet. Ha rutiner, skap tradisjoner og gode minner. Og nei; far kan ikke bare dukke opp igjen hvis det blir slutt mellom han og nydama og forlange at samvær plutselig skal gå som før igjen. Ikke med et så ungt barn. For barnet vil far etter ei stund bli en fremmed, og man sender ikke et barn avgårde til en fremmed ei helg. Melder han interesse igjen etter ei stund så må samvær bygges opp igjen på barnets premisser. Dvs man begynner i det små med f.eks besøk hjemme hos deg der barnet er i sine trygge og vante omgivelser for så å trappe opp Og for å gjenta meg selv; slett han fra snap, Facebook, Instagram 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå