Gå til innhold

Bo billig i ISA

Anbefalte innlegg

Gjest Reiseglad
Skrevet

Min mann og jeg var i Barcelona i sommer og på veien hjem var flyene fullbooket. Vi stod frivillig over 4 flyavganger og tjente 16 000 kroner i "travel vouchers" fra SAS!! :D

Nå skal vi planlegge neste sommers ferie. Før vi fikk disse vourchers'ene, hadde vi egentlig tenkt å ta en billig ferie, men må nesten utnytte disse med å reise langt bort. Automatisk tenker vi da på USA, og kanskje spesielt Los Angeles eller New York. Jeg har sjekket litt priser på hotell, og det blir enormt dyrt hvis vi skal være der 14 dager (må nesten være der noen dager også når en først reiser...). De billigste hotellene ligger på rundt 700 kr. Da må vi betale nesten 10 000 kroner bare for å bo der, og da har vi ikke en gang tenkt på leiebil...

Mitt spørsmål er derfor, noen som har alternativer løsninger på å få en billig ferie i USA. F.eks. leiligheter som en kan leie for en billig penge....?

Evt. hvor ville dere reist med 16 000 kroner i "flykassen", men resten av ferien må være billig?

Setter stor pris på alle tips!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bor i California og mener absolutt at du kan faa overnatting til mindre enn 700 kr per natt. Det er mange moteller der du kan faa rom for to personer for ca 40-50 dollar, saa lenge du ikke krever luksus, men grei standard med reine rom. Sjekk hoteller paa expedia.com

Sjekk noen av disse billigere motell kjedene:

http://www.econolodge.com/

http://www.super8.com/Super8/control/home

http://www.motel6.com

Ellers har mange moteller AAA rabatt som er tilsvarende NAF medlemskap saa du kan hore om norsk NAF medlemskap funker som rabatt.

Naar du kommer til USA kan du gaa paa turist informasjon eller Denny's restaurant og de har alltid hefter med "coupons" for billigere overnatting.

Ikke sats paa overnatting paa de storste turist stedene som Santa Monica og like ved Disneyland, men bo 20-30 min kjoring unna og du vil kunne bo mye billigere.

Ellers er det jo alltid mulighet og ta med seg sovepose og telt og overnatte paa camping plass det er nok av dem langs California kysten. Og camping i Sor California er ti ganger bedre enn hjemme for du er garantert at det ikke vil regne:-)

LYKKE TIL!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

LOS ANGELES:

http://www.hostelweb.com/losangeles/los_angeles.htm

Bodde på dette supre ungdomsherberge for 2 år siden.Ser ikke så veldig fint ut,men er rent,stort og fint inni.Finner masse informasjon og oppslagstavler der, og utflukter blir arranger thver dag fra ung.herberget.

Ligger PERFEKT til like ved stranden,Santa Monica beack,og Venice beach(pacific blue inspillingene-stranden osv.)"sentrum" og alt det der. Vi synes beliggenheten var perfekt. Reiste med en veninne da,men neste gang jeg evt. skal til Los Angelses med samboeren synes jeg det ikke gjør NOENTING å bo på et ungdomsherberge(ikke bare ungdomer...folk i alle aldre)sammen med andre.Vi bodde kun jeg og veninna mi på et 8 manns-rom. Kom ingen flere inn der heller,selv om sjansene er der.

Supert å ligge på stranden og kose og sole seg..

SAN FRANSISCO:

http://www.google.com/search?q=Fort+mason+...l&num=100&hl=en

Bodde på Fort Mason Youth Hostel i San Fransisco. Var helt greit her. Rolig og fin beliggenhet. Mange av hotellene og hostelene ligger midt i by'n.Er nok tryggest og aller best og bo her. Ble anbefalt av søskenbarnet mitt som bodde mange år i San Fransisco å bo her, samtidig som vi spurte en taxi sjåfør hva det beste og tryggeste osv. ung. herberget var.Fort Mason fikk vi til svar.

Er et stort plenområde utenfor ,lå ofte der og leste bøker.Ellers så ligger de VELDIG sentralt til. Utsikt over sjøen,Alcatraz,kort spasertur/sykkelvei fra hostelet til broen(den kjente).Ja NYDELIG BELIGGENHET. Skal en til sentrum kan en gå,eller ta de berømtetrikken som går opp og ned gatene.. Busser går hele tiden også.

Anbefaler viskelig å bo på Fort Mason Youth Hostel.(er veldig populært så anbefaler å bestille litt i forveien).

San Fransisco er forskjellig fra Los Angelses.

I Los Angeles er det MASSE og se osv. samtidig som man har NYDELIGE strender og syden varmt vær. I san Fransisco er det og masse og se,selv om strendene glimter med sitt fravær og det alltid er 10 grader

mindre enn i Los Angeles.( Vi kunne ligge på stranda i L.A ,men var litt kaldere i San F. Var der i november)

Har en veninne som elsker San Fransisco,men skulle jeg valgt mellom San Fransisco og Los Angeles hadde jeg valgt Los Angeles.

Men jeg var altså begge plassser. Tar bare noen timer med buss fra San. F. til L.A. Så hvorfor ikke fly inn til San.F,og et par dager sener ta buss til L.A ??

Tror ikke norske fly flyr direkte til San. F. de må mellomlande i NEW York.Så hva med å bli der noen dager også,før san.F. og L.A????

Kristin

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg var i usa i fjor sommer. Vi gikk inn på en side på nettet som jeg tror heter priceline.com, der du skriver hvor mye du er villig til å betale, og så får du tilbud på hotell. Vi var tre som bodde på samme hotell i Washington DC, og vi betalte 45 dollar tilsammen pr. natt, altså kun litt over hundre kroner pr. pers. Viktig å huske at når du først har bestilt, får du ikke penger tilbake hvis du angrer deg.

Du får selv velge hvilket område i de forskjellige byene du vil bo i, og det er ikke dårligere enn 3-stjerners hotell. Det vi bodde på var iallefall kjempebra, m/ tv, PC, playstation, basseng osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...