AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Dere med borderline, sliter dere også med å slappe av sammen med andre mennesker? Jeg overtenker alt, lurer på om det jeg sier er bra nok, lurer på hva jeg skal si osv. Føler meg ekstremt usikker, selv om jeg prøver å fremstå rolig og selvsikker fordi jeg er redd for å fremstå usikker og rar 😅 Føler meg liksom utenfor, at jeg ikke hører helt hjemme med noen. Kan snakke mye, men det er fordi pinlig stillhet er ekstremt ubehagelig for meg, så jeg prøver å holde samtalen i gang, men føler på enormt stress. Jeg har den stille typen da, hvor alt går innover. Noen med borderline som kjenner seg igjen? Vet det finnes mange ulike mennesketyper med borderline og jeg tar det ikke for gitt at alle er som meg. Anonymkode: 6a078...759
Purple_Pixiedust Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 (endret) Jeg sliter litt sosialt, men det tror jeg ikke er pga borderline. Jeg har visstnok Asperger også. Men så snart jeg er trygg på en person så bruker jeg lite tid på overtenking. Med min kompis feks eller barndomsvenninne så er jeg bare helt meg selv og helt meg selv er litt rar. Men kanskje på en litt artig måte. Eller jeg har lært meg til å gjøre humor ut av det når jeg tråkker litt i salaten og sier noe litt rart/blondt/whatever. Det har jeg hatt god suksess med. Framfor å bli dritflau også står alle der og tenker "kleint". I stedet ler vi av meg alle sammen. Jeg kan bli flau jeg også, men ikke noe mer enn andre tror jeg. Endret 15. oktober 2022 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Purple_Pixiedust skrev (2 minutter siden): Jeg sliter litt sosialt, men det tror jeg ikke er pga borderline. Jeg har visstnok Asperger også. Men så snart jeg er trygg på en person så bruker jeg lite tid på overtenking. Med min kompis feks eller barndomsvenninne så er jeg bare helt meg selv og helt meg selv er litt rar. Men kanskje på en litt artig måte. Eller jeg har lært meg til å gjøre humor ut av det når jeg tråkker litt i salaten og sier noe litt rart/blondt/whatever. Det har jeg hatt god suksess med. Framfor å bli dritflau også står alle der og tenker "kleint". I stedet ler vi av meg alle sammen. Jeg kan bli flau jeg også, men ikke noe mer enn andre tror jeg. Den ene av mine foreldre har asperger, men jeg har aldri fått diagnosen selv. Men at jeg sikkert har noen trekk, men ikke nok til å fylle en diagnose det tror jeg nok. Jeg bruker lang tid på å bli trygg på folk, og det blir vanskeligere og vanskeligere føler jeg, jo eldre jeg blir Anonymkode: 6a078...759
Purple_Pixiedust Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Den ene av mine foreldre har asperger, men jeg har aldri fått diagnosen selv. Men at jeg sikkert har noen trekk, men ikke nok til å fylle en diagnose det tror jeg nok. Jeg bruker lang tid på å bli trygg på folk, og det blir vanskeligere og vanskeligere føler jeg, jo eldre jeg blir Anonymkode: 6a078...759 Ja jeg synes også det er blitt mer vanskelig. Men tror det har med vonde erfaringer å gjøre snarere enn noen diagnose. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå