Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere panikk? Eller følte dere ro? 
Jeg fødte ved ankomsten inn på sykehuset, altså rett etter at jeg kom inn døra. Da hadde jeg hatt pressrier en stund og prøvd å holde igjen. Hadde ikke panikk, men ville helst få det overstått inne i sykehuset med personell rundt. Det rakk jeg jo, men var veldig usikker på om det kom til å gå. Opplevde at jo roligere jeg var, jo mer kontroll hadde jeg også.. vet ikke om det var noe jeg innbilte meg. 

forøvrig ringte jeg føden med en gang første seriøse rie var i gang og opplyste at jeg hadde hatt styrtfødsel første gang og var andregangs. Men jordmoren på føden sa at jeg kom til å bli sendt tilbake hvis jeg kom da og fikk kjeft for at jeg ville inn på fødeavdelingen allerede. 
40 min senere var barnet ute. 

Anonymkode: bed5c...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nummer to kom nesten i bilen. Følte bare ro. Barnefar var ikke klar over at jeg presset. Fødte rett etter ankomst.

Nummer fem kom til verden på toalettet på sykehuset. Tok imot hodet selv. Jm rakk å ta imot kroppen. Rolig da også.

Anonymkode: 732d8...123

Skrevet

Norsk fødselsomsorg er en vits. 

❤️

Anonymkode: 70294...c1f

• Liker 2
Skrevet

Hadde pressrier i bilen med andre, h*n er født 21 minutter etter ankomst på sykehuset, så ikke like raskt som en del andre riktignok, men raskt nok 🙃

Var rolig, visste jo hvor langt unna sykehuset vi var, ble mest stressa over at de mente far skulle parkere i parkeringshuset og så komme til fødestua, da hadde han ikke rukket det (Ahus).

Skrevet

Fødte på et undersøkelsesrom på Ullevål med minimalt tilsyn (kun en sykepleier, verken jordmor eller lege rakk å få med seg at jeg hadde kommet før ungen var ute) med nr. 2. 

Selve fødselen gikk helt greit, selv om det var ubehagelig å ligge på en benk som på ingen måte var tiltekt en fødsel, men er mer skremt av at det var så vidt at jeg slapp inn til tross for at jeg sa at jeg tydelig følte at babyens hode var på vei ut. Selv hadde jeg ikke panikk der og da, men jeg var sint og frustrert fordi de ville sende meg ut til bilen, og der ville jeg jo ikke føde. 

Anonymkode: 40063...7ce

Skrevet

Jeg fødte så og si rett i det vi kom inn på legevakta (fødte på natta og da må vi gå via legevaktinngangen). Eller de rakk å lose meg inn på ett rom der. Jeg har hatt styrtfødsler tidligere, så vi dro så fort barnevakten kom, har 10/15 min til sykehuset. Var rolig tross pressrier, men jeg får pressrier allerede ved 5/6 cm så trodde jeg hadde litt bedre tid enn hva vi hadde 😉 Fra første murring til ungen var ute tok det 30/35 min. 

Anonymkode: 7a193...c69

Skrevet

Rakk aldri sykehuset. Fødte hjemme. Jeg var rolig. Det kan ikke sies om samboer. 

Anonymkode: f54c6...1ce

Skrevet

Jeg fødte på en ambulansebåre 3 minuttet etter at jeg kom inn på sykehuset. Holdt igjen pressrier så godt jeg kunne 😅var ikke stresset. Det eneste jeg tenkte på var at nå besvimer jeg av smerte snart 😳men det gjorde jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg fødte så og si rett i det vi kom inn på legevakta (fødte på natta og da må vi gå via legevaktinngangen). Eller de rakk å lose meg inn på ett rom der. Jeg har hatt styrtfødsler tidligere, så vi dro så fort barnevakten kom, har 10/15 min til sykehuset. Var rolig tross pressrier, men jeg får pressrier allerede ved 5/6 cm så trodde jeg hadde litt bedre tid enn hva vi hadde 😉 Fra første murring til ungen var ute tok det 30/35 min. 

Anonymkode: 7a193...c69

Er du meg? 😂 Nesten samme historie. Fødte rett etter jeg kom inn på legevakta, må også gjennom legevaktinngangen på natta. Har 20 min til sykehuset, bruke ca 15. Fikk pressrier et par minutter unna sykehuset, men klarte å holde igjen til vi kom innafor døra. Rakk ikke ta av buksa engang. Var helt rolig, men tror mannen var glad han slapp å ta imot ungen. 

Anonymkode: 65c8d...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...