Gå til innhold

Langdistanse kontakt jeg trodde vi sto på samme side, men tror jeg tok feil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er at jeg kom i kontakt med en mann i 2020 via en dating app. Han bodde i ett land i europa og vi har lik kultur. Vi snakket om å møtes og tiden gikk. Vi skulle ikke møtes før i juni 2022. Da møttes vi endelig en helg og ha fløy hit. Jeg syns han var en hyggelig kar, men det var en deal breaker der at han røykte litt og jeg ikke liker røyk. Jeg testet ut om jeg klarte en helg men syns den røykånden er noe jeg tror vil bli vanskelig å bli vant til. 

Ellers hadde vi en fantastisk helg. Jeg koste meg stort og trodde egentlig da han dro at jeg aldri kom til å høre fra han igjen. Men der tok jeg feil. Han ble enda mer på etter vi møttes og ringte og holdt kontakten veldig bra.  Over lang tid.  Bestandig god morgen og god natt. Og litt kommunikasjon gjennom dagen og vi ringtes ofte. 

Jeg tenkte å gi mannen en sjanse selv om jeg ikke følte like mye som jeg tror han følte for meg. Han var i hvertfall den mannen som har behandlet meg best noen sinne og det betyr litt for meg og. 

Etter møtet snakket vi mye om dette og han ønsket

prøve å få seg jobb her. jeg var jo enig i det. Men nå har jo tiden gått og jeg har fått ett større bilde av han. 

Det jeg ser er at han er en mann som ikke planlegger mye. Tar det som det kommer. Der han bor er det lett å få jobb men vanskelig å finne ett sted å bo for det er dyrt å leie. Han har 3 forhold bak seg som alle gikk ad dundas. Han har ikke barn og ønsker heller ingen. Han er i slutten av 30 årene og jeg er en del år eldre og jeg er i hvertfall ferdig med barn. Hele tiden har han bodd som en sigøyner .Flyttet fra sted til sted og skiftet jobber osv osv.. altså lite stabilitet i livet hans. Jeg syns egentlig oppriktig synd på han. For han er jo en fin mann sånn egentlig utenom at han er litt vimsete i måten å være på. Jeg har rota til livet mitt nok fra før og ønsker litt mer stabilitet i livet mitt og ønsker å bo her jeg bor nå.. 

For ca 2-3 uker siden så begynte han å snakke om at han skulle prøve å få seg jobb her fra nyttår og så gamble på å få seg jobb ved å dra hit.. da kjente jeg at jeg steila innvendig. Det tror jeg blir vanskelig for oss begge. 

Etter han sa dette dalte kommunikasjonen oss i mellom og jeg følte at han trakk seg unna og tenkte i mitt sinn at nå backer han ut noe jeg kan forstå. Men kanskje ikke turte å si til meg for å unngå å såre meg så i kveld tok jeg opp det. Og det ble en veldig vanskelig samtale. Uff jeg er helt sliten av den. 

Han hadde ikke tenkt noe over at det var laber kommunikasjon mellom oss han mente at slik har det vært flere ganger før så det gjorde nå ikke noe for han... jeg sa jeg trodde han hadde skifet mening og ikke turte å si noe.. nei det hadde han ikke. Men så sier jeg hva jeg er bekymret for angående jobb og alt det der. Og at jeg mister interessen når vi har så lite kommunikasjon. Hva føler du spurte jeg.. vet ikke..det var standard svaret til alt jeg spurte om. Han sa han er helt tom i hodet.. Vet jo at mannfolk har "the nothing box". 

Han ble nok tatt helt på senga og da ble det vanskelig og forklare hvorfor jeg tok den samtalen der. Han begynte med skal du på tinder igjen nå da? Jeg har jo ikke tinder. Og hva planen min er nå? Jeg sa jeg har ingen planer, ja men hvorfor spurte du om dette da ? osv osv... Det ble skikkelig ille kjente jeg og hadde mest lyst til å gråte. 

Jeg spurte om vi ikke kan være venner om ikke annet og at han må bare besøke meg hvis han vil det ville være enklest for begge parter og jeg kan også dra og besøke han. Han var forsåvidt enig i det. 

Samtidig så sier han at forhold bare fucker opp livene og når jeg sier at jeg ikke ønsker noe samboer forhold men heller særboer opplegg så tror jeg ikke han skjønte hva jeg mente. For han heller vil jo ikke ha forhold sier han men det er jo det han oppfører seg som han vil ha..så syns detta ble skikkelig vanskelig. Men ja nei det gikk åt skogen og nå føler jeg meg tom. Har grått en skvett og følt meg som en idiot her. 

Men tror samtidig det var greit å få prata litt om ting selv om det er vanskelig. 

Jeg er mer forvirret enn noen gang. Dessverre.  Nå kommer han til å mobbe meg hver dag om jeg er på den eller den appen om jeg har fått knulla som er så kåt osv osv... huff. 

Anonymkode: 43c97...d6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon for deg! Det jeg lurer på, er hva du mente med det siste avsnittet ditt? Du må jo ikke la ham snakke sånn til deg! Hvis han snakker sånn til deg så må du kutte ham ut tvert, hvis ikke er det jo selvskading. Altså at du med viten og vilje utsetter deg selv for smerte, når du har et valg om å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 91edf...d09

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon for deg! Det jeg lurer på, er hva du mente med det siste avsnittet ditt? Du må jo ikke la ham snakke sånn til deg! Hvis han snakker sånn til deg så må du kutte ham ut tvert, hvis ikke er det jo selvskading. Altså at du med viten og vilje utsetter deg selv for smerte, når du har et valg om å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 91edf...d09

Nei er bare noe jeg tror for han tulla med det i sted at .. jaha ser der ja der er du ute på en app allerede du kåte dame. Og så skrev han at han tulla, men jeg velger å overse det for nå for kan hende han også ble litt såra oppi alt og da sier man jo ofte ting man egentlig ikke mener... og etterpå kom det kysse emjoii. Overser er best så får jeg se hvordan det går. Ja det var mentalt tøft jeg er ikke vant til slik seriøs kommunikasjon. Og så når det slår tilbake på en selv så ble det tungt. ja ja sånn er livet. 

Skrevet

Nei herregud, han der bør du fase ut så fort som mulig! 

Anonymkode: 4f0b6...f4d

• Nyttig 1
Skrevet

Veldig merkelig opplegg. 

Anonymkode: 03be2...115

Skrevet

Ekkel fyr 😯

Anonymkode: b341f...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ekkel fyr 😯

Han er egentlig ikke ekkel, men ser jo at det kan sees slik når man leste de om appene. Men er noen såret så vet jeg selv at jeg kan bli ganske så sarkastisk mot den andre. Og da svir det.  Hvis det er noen som gjør meg skikkelig urett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er egentlig ikke ekkel, men ser jo at det kan sees slik når man leste de om appene. Men er noen såret så vet jeg selv at jeg kan bli ganske så sarkastisk mot den andre. Og da svir det.  Hvis det er noen som gjør meg skikkelig urett. 

Så nå skal han få det til å svi hos deg, fordi du har gjort ham urett? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei herregud, han der bør du fase ut så fort som mulig! 

Anonymkode: 4f0b6...f4d

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ekkel fyr 😯

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så nå skal han få det til å svi hos deg, fordi du har gjort ham urett? 

Hva snakker dere om? Pga den ene kommentaren? Det var jo ikke noe alvorlig i det hele tatt.. Bare en usikker person som prøvde på en lekende/humoristisk måte å spørre daten sin om hun dater andre. Det var ikke noe stygt sagt på noen som helst måte, synes jeg.

Anonymkode: af038...b27

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva snakker dere om? Pga den ene kommentaren? Det var jo ikke noe alvorlig i det hele tatt.. Bare en usikker person som prøvde på en lekende/humoristisk måte å spørre daten sin om hun dater andre. Det var ikke noe stygt sagt på noen som helst måte, synes jeg.

Anonymkode: af038...b27

Det er åpenbart en kommentar for å hogge etter henne og er overhodet ikke «lekent» eller «humoristisk». 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

*snip*

Samtidig så sier han at forhold bare fucker opp livene og når jeg sier at jeg ikke ønsker noe samboer forhold men heller særboer opplegg så tror jeg ikke han skjønte hva jeg mente. For han heller vil jo ikke ha forhold sier han men det er jo det han oppfører seg som han vil ha..så syns detta ble skikkelig vanskelig. Men ja nei det gikk åt skogen og nå føler jeg meg tom. Har grått en skvett og følt meg som en idiot her. 

Men tror samtidig det var greit å få prata litt om ting selv om det er vanskelig. 

Jeg er mer forvirret enn noen gang. Dessverre.  Nå kommer han til å mobbe meg hver dag om jeg er på den eller den appen om jeg har fått knulla som er så kåt osv osv... huff. 

Jeg tror han ønsker å utnytte deg. Det er mennesker som er slik: som parasitter, blodigler. Han «skjønner ikke» når du snakker om særboere og han vil flytte sit du er, altså han vil flytte inn til deg, høres det ut som.

Nei, kutt han ut. At han var snill og hyggelig i starten og går over til å skyte ubehagelige kommentarer etter deg når han skjønner at du ikke akter å huse ham, viser mye om hvordan han egentlig er.

vær glad du har kommet deg unna og ikke får mer (negativ) oppmerksomhet fra denne mannen. Blokker ham om ham blir enda mer ubehagelig. 

Skrevet

Reagerer på at han planla å flytte til deg sånn på måfå, uten å ha jobb. Virker litt suspekt, og jeg ser for meg at du ville blitt utnyttet.

Det er nok greit at du finner en annen enn han der.

Anonymkode: 11fab...d96

Skrevet

Typisk eldre damer å utnytte vanskelig stilte utenlandske menn 🤢

Anonymkode: 36b97...24d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Typisk eldre damer å utnytte vanskelig stilte utenlandske menn 🤢

Anonymkode: 36b97...24d

Vanskeligstilte???
Jeg har gjeldsordning selv og jeg har en sårbar økonomi. Jeg er livredd for å fucke opp min egen økonomi. Og hvis det kommer en på måfå og innlosjerer seg til meg uten jobb så går min økonomi til helvete og. Det har jeg ingen interesse av.  Det jeg er redd for som noen sier han at han bare skal flytte inn til meg og så har jeg det gående.  Jeg sa at får han seg jobb her helt greit da kan jeg hjelpe han å finne et sted å bo hvis han har fast inntekt. Han er ikke mer vanskeligstilt enn meg. Han er voksen mann men syns han gjøre mange dårlige valg. Han sier at han er en gambler og er ikke redd for å risikere ting osv osv... akkurat som jeg syns det er noe imponerende. Er ikke det. Enten en vil eller ikke så er økonomien viktig at den er i orden og at begge bidrar ellers går det ikke. Og her er det snakk om enn mann fra europa. I likehet med engelskmann, tysker, franskmann etc. 

Jeg har ikke noen sterke følelser for han. Jeg syns han er hyggelig og den  mannen som jeg har følt har vært mest interessert i meg og ikke fokusert på sex som de fleste andre gjør. Han er introvert og har få venner har jeg skjønt. Men jeg blir jo glad i folk jeg har kontakt med over tid. Og kanskje hadde følelsene kommet hvis det er som det pleier at har man sex over tid med samme mann så vil kvinner utvikle følelser. Det burde jo funke her og da. 

Men der stiller vi likt. Jeg har ingen venninner heller i det virkelige liv. 

Men ja det er litt for mange ting som jeg tenker at ..hm det kan bli vanskelig, det kan bli vanskelig. Og så har du i andre enden at alt faktisk også gå bra. Men da må en ha ett bra utgangspunkt der man bor hver for seg og blir kjent på vanlig måte ved å møtes som vanlig folk gjør. Og ha en jobb. 

Jeg vet ikke om vi hadde passet sammen som samboere, men så er ikke samboer det jeg ser etter i første omgang. Særboer er helt greit da er man samtidig ekslusiv. 

Hvorfor biter en seg merke i sånne småting når det meste var bra ellers? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...