AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Noen som har koll på anbefalingene som råder? Blir ikke helt klok på de. Noen steder står det 18 mnd mellom hver gang man blir gravid, og andre steder 18 mnd fra første fødsel til man blir gravid på nytt, og andre steder igjen 18 mnd fra fødsel til neste gang man blir gravid. Noen som vet hvilken anbefaling som gjelder? fødte i november i fjor, og ønsker å prøve på nr to nå. Dersom det skulle gå i boks på første forsøk vil det bare ha gått 11 mnd mellom fødsel og neste gravidet, men 20 mnd mellom første og andre fødsel 🤷♀️ Anonymkode: 777ae...3c4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 * ble rot der 😅🫣 og andre steder igjen 18 mnd fra fødsel til neste gang man føder skulle det stå Anonymkode: 777ae...3c4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): * ble rot der 😅🫣 og andre steder igjen 18 mnd fra fødsel til neste gang man føder skulle det stå Anonymkode: 777ae...3c4 Den siste varianten blir jo i grunn ca det samme som 18 mnd mellom gravid til gravid🙈 Anonymkode: 8a9e4...e99
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den siste varianten blir jo i grunn ca det samme som 18 mnd mellom gravid til gravid🙈 Anonymkode: 8a9e4...e99 Haha, ja går helt i ball for meg dette tydeligvis 😅🫣 Anonymkode: 777ae...3c4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg prøver igjen, denne gangen litt tydeligere håper jeg 😅 Betyr 18 mnd mellom hvert svangerskap 18 mnd mellom første fødsel og til dag en i nesten graviditet (regner jo med at det er det det betyr selvsagt) eller 18 mnd fra første fødsel til neste gang man skal føde (som er det jeg håååper det betyr 😅) Anonymkode: 777ae...3c4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Hvis det er WHO-anbefalingene du tenker på så er det intervall mellom fødsel og neste graviditet de mener, altså at forrige barn er fylt 18 måneder ved neste graviditet. Men må legge til at det er svært vanlig å ha kortere intervall mellom fødsler også, samt at Norge har en bedre svangerskapskontroll enn mange andre land, og WHO uttaler seg jo generelt. Har du hatt et komplikasjonsfritt svangerskap og fødsel uten større inngrep og selv føler at kroppen er «klar», altså at du ikke sliter med fysiske senvirkninger av graviditeten, så tror jeg ikke at det har noe å si. Er du likevel i tvil så kan du jo ta kontakt med lege. Anonymkode: 54585...c6c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå