AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Fødte for en drøy uke siden. Har heldigvis fått til amming og har godt med melk. Ei på barselhotellet mente jeg burde amme fra begge bryst under samme sekvens + håndmelke 10 min fra hvert bryst etterpå for å stimulere. Er dette absolutt nødvendig? Jeg synes det er bedre å la barnet spise seg mett ved ett bryst ved ett måltid og deretter ta neste bryst ved neste måltid. Anonymkode: 967ad...1bc
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Nei, hvis hun er fornøyd etter ammingen med ett bryst, så begynner jeg bare på det andre neste gang Melka renner fra begge bryst likevel! Anonymkode: c8893...5ab 1
LilleMy1989 Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fødte for en drøy uke siden. Har heldigvis fått til amming og har godt med melk. Ei på barselhotellet mente jeg burde amme fra begge bryst under samme sekvens + håndmelke 10 min fra hvert bryst etterpå for å stimulere. Er dette absolutt nødvendig? Jeg synes det er bedre å la barnet spise seg mett ved ett bryst ved ett måltid og deretter ta neste bryst ved neste måltid. Anonymkode: 967ad...1bc Dersom du har nok melk nå så er det der oppskriften på en heftig overproduksjon 😬 La baby styre showet så går det nok bra 😊 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 Det er viktig at babyen får den fettrike melka som kommer litt senere ut i måltidet (den første melka som kommer er tynnere og med høyere sukkerinnhold). Det er ikke sikkert babyen får den fettrike ettermelka hvis du kobler av babyen for tidlig for å få gitt fra begge sidene, hvis du egentlig har nok på én side til at baby skal bli mett. Jeg måtte alltid gi fra begge sider for at det skulle bli nok melk, men jeg produserte aldri særlig mye melk, bare såvidt nok. Hvis babyen legger fint på seg og er fornøyd, så funker det du gjør, og da ville jeg ikke endret på deg. Anonymkode: c0d07...5b5 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 Endret på *det Anonymkode: c0d07...5b5
Anononyma Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 La babyen din styre! Jeg fikk så mange råd, tips og allverdens innblanding fra helsepersonell like etter sønnen min kom til verden. Han har veldig godt sugetak og melkeproduksjonen min kom fint i gang, så vet du, etterhvert begynte jeg å mate kun på babyens initiativ og det fungerer så fint! Dersom han virker tilfreds etter ett bryst, avslutter vi, men han er ganske tydelig når han ikke er fornøyd og da flytter jeg han over på det andre brystet. Noen ganger ammer jeg tilogmed på det samme brystet to ammeøkter på rad, rett og slett fordi det hender det ene brystet er mer praktisk. Går fint det og! Husk at det kan/vil komme økedøgn også! På døgn 8 ville ikke gutten min annet enn å spise, jeg telte 12 brystbytter på et tidspunkt der før jeg kom ut av tellingen 😅
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fødte for en drøy uke siden. Har heldigvis fått til amming og har godt med melk. Ei på barselhotellet mente jeg burde amme fra begge bryst under samme sekvens + håndmelke 10 min fra hvert bryst etterpå for å stimulere. Er dette absolutt nødvendig? Jeg synes det er bedre å la barnet spise seg mett ved ett bryst ved ett måltid og deretter ta neste bryst ved neste måltid. Anonymkode: 967ad...1bc Nei det er ikke nødvendig. La babyen spise til det er tomt på det ene brystet og så hvis baby vil ha mer, kan du bytte bryst. Når baby bruker lang tid på ett bryst kommer hn helt inn til den fete melken. En annen ting, hyppig bytte og stimulering vil føre til økt melkeproduksjon. Det kan være en fordel dersom du har lite melk, men for noen fungerer det bedre å la baby og melkemengden synkroniseres ved å bruke annethvert bryst til hver amming. Anonymkode: b76dd...925
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 Gir kun en pupp til hvert måltid. Har også hatt rikelig melk, samt overproduksjon med første ungen. Anonymkode: be1fe...673
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Ammet periodevis fra begge og periodevis kun fra ene. Babyen bestemmer. Tilbyr alltid andre brystet bare for sikkerhets skyld. Anonymkode: 2a22a...b4c
Regnbuefisk Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 Har fullammet to tjukke, friske babyer ved å kun gi ett bryst per måltid. Bare en sjelden gang har de vært uvanlig sultne og fått fra begge. Andre ammer fra begge brystene hver gang. Du må prøve litt og finne ut hva som passer for dere
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg ammet fra ett bryst per måltid, så annenhver gang Anonymkode: dcba3...c02
mingus Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 Annenhvert for annenhver gang. Nå som jeg har begynt å jobbe igjen må jeg gi fra begge, alt hun klarer å drikke, så jeg slipper spreng før ammefri midt på dagen 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #13 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg ammet alltid fra ett bryst pr. måltid på dagtid. Mens på kvelden har begge babyene hatt typisk "kveldsuro" hvor de ville spise og spise og spise og samtidig aldri ble helt fornøyd med det brystet de holdt på med. Og da byttet jeg frem og tilbake og frem og tilbake, så akkurat kveldsmaten bestod av 15 halve pupper, føltes det som. Anonymkode: c3966...654
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #14 Skrevet 16. oktober 2022 Her har det holdt med ett bryst hele veien. En sjelden gang i løpet av 1 år har hun fått begge ☺️ Hun ammer veldig raskt og effektivt, så bekymret meg i starten for at ett bryst var for lite. Men ingen grunn til bekymring her. Stor, frisk og fin baby! Anonymkode: 0e2e7...717
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #15 Skrevet 16. oktober 2022 La barnet styre. Jeg har i all hovedsak ammet fra et bryst om gangen, men av og til har jeg brukt begge brystene. I så fall er babyen tydelig misfornøyd/ikke mett etter å ha diet ved det ene brystet. Les mer hos ammehjelpen. Anonymkode: 17883...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå