Gå til innhold

Har jeg det kjipere enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne i tidlig 30-årene som bor i egen leilighet. Vært singel i 2 år. Ingen barn. Har fast jobb og mastergrad. Tjener over gjennomsnittet. Har venner, men har isolert meg endel i det siste grunnet angst. Mindre hell på datingmarkedet nå enn tidligere. Føler alle andre er mer vellykket enn meg, fordi de er i forhold, er ofte sosials, reiser, gjør kule ting. Har vært mye alene i det siste. Har følt meg mye dårlig, hodepine, kvalme, brystsmerter, sliten. Så orker ikke å gjøre så mye annet enn jobb. 

I det siste har jeg syntes synd på meg selv. Fordi jeg er singel og er så mye alene. Er det synd i meg? Eller må jeg ta meg sammen?

TS

Anonymkode: e07fe...a91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du trenger hjelp for angsten.

• Liker 1
Skrevet

Om det er synd på deg gjør det noen forskjell? Man må leve det livet man har og gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: 0fcb6...842

• Liker 2
Skrevet

Tja, jeg som er 40+, singel og barnløs med sykdommer som gjør at jeg ikke kan jobbe og som legger store begrensninger på hva jeg orker av sosialt liv og andre aktiviteter, synes jo ikke du har det spesielt kjipt. Men hvorvidt andre har det bedre eller verre er egentlig irrelevant - det som er viktig er hvordan en selv har det. Er du ikke tilfreds med tilværelsen din, er det bare du som kan gjøre noe med det. Søk hjelp for angsten og ta tak i det sosiale - du har jo et bedre utgangspunkt enn mange andre med utdannelse, jobb og ordnet økonomi.

• Liker 4
Skrevet

Har du fortalt vennene dine om angsten? Om du ikke har det, kanskje åpenheten sprekker isolasjons boblen din litt, og noen støttende ord kan få deg litt ut igjen? 😊

Isolasjon og ensomhet er en bi**h 😔 Men bra du har noe å gå til og noe å mestre i, prøv så godt du kan å holde på det, ikke for å være velykket, men for å ikke bli helt isolert, da kan det bli enda vanskeligere å komme ut av det, om det er målet. Men selfølgelig, trenger du ro, så trenger du ro.

Men ja, håper du får det bedre med tiden 😊💖

Og har du gått til legen med helsen din? Er det angsten som gir deg disse symptomene? Angst og uoppfyllte forventninger til livet er kjipt, føler med deg 😔

• Liker 1
Skrevet

Det ene utelukker vel ikke det andre? Jeg synes ikke det å "synes synd" på seg selv eller andre hjelper noen, og materielt sett står det tilsynelatende bra til. Samtidig virker det som en føler det mangler noe, og det er jo synd, så det kan likevel være et område en bør "ta seg sammen" og jobbe for å oppnå det en føler betyr noe. 

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare du selv som bestemmer hvor kjipt eller bra du kan ha det. De fleste problemer kan løses, og det er stor forskjell på å ha det litt kjipt og ha det helt jævlig. Synes det virker som du fokuserer på mye negativt.

Anonymkode: 1b5f8...039

• Liker 2
Skrevet

39 og alenemor uten mulighet for avlastning her. Altså ikke en gang mulighet til å date. Og om jeg skulle fått det til er ikke akkurat ca. 40 år gamle alenemødre særlig attraktive. Skulle gjerne byttet. 

Anonymkode: 60d58...541

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

39 og alenemor uten mulighet for avlastning her. Altså ikke en gang mulighet til å date. Og om jeg skulle fått det til er ikke akkurat ca. 40 år gamle alenemødre særlig attraktive. Skulle gjerne byttet. 

Samme situasjon her. Ingen avlasting. Hvor gammel er barnet ditt? 

Anonymkode: 7d5bb...112

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme situasjon her. Ingen avlasting. Hvor gammel er barnet ditt? 

Anonymkode: 7d5bb...112

3, så ikke mulighet til å gå fra før jeg er over 50 😅 

Skrevet

Ingenting av det du skriver er grunn til å syntes synd på deg selv hvertfall og du har det definitivt ikke kjipere enn andre. Du er privilegert som eier egen bolig, du tjener over gjennomsnittet og har dermed frihet til å gjøre masse givende og oppbyggelig som folk som tjener mindre enn deg ikke kan. Du har venner du kan velge å være med. Og å vært singel i to år er ikke lenge. 

Anonymkode: d831f...69f

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes ikke det er synd på deg. Men det er synd du plages med angst. Jeg tror at hvis man synes synd på seg selv kan man havne i en ond sirkel som forsterker det negative synet på en selv. Jeg har også angst, og det er noe dritt. Jeg prøver å tenke på hva jeg klarer, og hva jeg er god til, i stedet for å tenke jeg er «mislykket». Tenker på hva jeg har, i stedet for hva jeg ikke har. Prøver å finne på noe som gir meg lyspunkter og mestringsfølelse. Man må rett og slett gjøre den jobben selv. Men en psykolog kan hjelpe en å komme i gang.

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du har et bra utgangspunkt. Men at du nå sliter, og ikke har det bra. Kanskje det hadde vært lurt å få hjelp med angsten. Så gjøre det du kan, for å få det bedre. 

Anonymkode: 9cbf5...482

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinne i tidlig 30-årene som bor i egen leilighet. Vært singel i 2 år. Ingen barn. Har fast jobb og mastergrad. Tjener over gjennomsnittet. Har venner, men har isolert meg endel i det siste grunnet angst. Mindre hell på datingmarkedet nå enn tidligere. Føler alle andre er mer vellykket enn meg, fordi de er i forhold, er ofte sosials, reiser, gjør kule ting. Har vært mye alene i det siste. Har følt meg mye dårlig, hodepine, kvalme, brystsmerter, sliten. Så orker ikke å gjøre så mye annet enn jobb. 

I det siste har jeg syntes synd på meg selv. Fordi jeg er singel og er så mye alene. Er det synd i meg? Eller må jeg ta meg sammen?

TS

Anonymkode: e07fe...a91

Slutter du å gnage på denne angsten din og heller bruke tiden din på noe fornuftig så vil det nok ordne seg for deg også skal du se.

Ingenting er mer usexy enn kvinner som gnåler og gneldrer om hvor vanskelig de har det, til enhver tid.. Kom deg ut av den spiralen der. 

Anonymkode: 0eb45...fda

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slutter du å gnage på denne angsten din og heller bruke tiden din på noe fornuftig så vil det nok ordne seg for deg også skal du se.

Ingenting er mer usexy enn kvinner som gnåler og gneldrer om hvor vanskelig de har det, til enhver tid.. Kom deg ut av den spiralen der. 

Ditto. Menn holder på sånn de også.

Anonymkode: 0fcb6...842

• Liker 3
Skrevet

Nei du har det ikke ille. Det bare virker som alle gjør mer spennende ting  men det er ikke slik. Angst er tøft å leve med, håper du blir bedre. 

Anonymkode: 50bc9...a90

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Huff. Så forferdelig uempatisk å si. Hvis man er sterkt plaget med angst, er det få som forstår hvor ødeleggende og altoppslukende det er for helsa. Den onde sirkelen er at man ikke tør å gjøre ting som man kanskje vet kunne gjort en bedre. Så blir man til slutt deprimert osv. 

Ts, man kan ikke måle hvor vondt noen har det ut i fra materielle goder. Har man det vondt, så har man det vondt. Det finnes mange dypt deprimerte som er rike og tar selvmord også. Det er mange ting som spiller inn. Nå vet ikke vi noe heller om oppveksten og bakgrunnen din. 

Anbefaler deg å søke hjelp til å få det bedre med angsten. Det er full mulig. Du har gode muligheter mtp din utdannelse og økonomi. Ville gått til privat psykolog. Start så fort som mulig! Jeg hadde så mye angst at jeg ble utbrent, for det sliter på kroppen å ha angst. Og du vil ikke havne der 😅

Anonymkode: bb056...5fd

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som et helt vanlig liv spør du meg.

Anonymkode: 104a9...469

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tenker at gi deg litt rom til å syntes synd på deg selv. Alle kan trenge litt selvmedlidenhet en gang innimellom. Men så er det tid for å ta grep, for selv om selvmedlidenheten kan være nødvendig innimellom så endrer den ikke situasjonen og hjelper deg jo ikke. Selvmedfølelse derimot har vi alle godt av, å snakke fint til oss selv og støtte oss i vanskelige følelser. 

Du føler det du føler, og det kan du gi plass til. Du er sliten, har mye symptomer på stress, og føler deg motløs, det er klart det kjennes tungt. Hva kan du gjøre for å endre situasjonen? Akseptere at det er sånn det er, samtidig handle for å endre det. Gjøre det som tar deg nærmere det livet du ønsker deg. Det er mye mestring og styrke-følelser i å innse at man har makt til å gjøre endringer i eget liv, for eget beste. ❤️ 

Hva tror du angsten handler om? En del får angst som symptom på utmattelse. 

Det er helt sant at mange er mer "vellykkede" enn deg, og det er også sant at du er mer "vellykket" enn mange. Men til syvende og sist lever man bare sitt eget liv, og hva andre gjør endrer ikke hvor tilfreds man er. Finn ut hva du trenger, og gi deg selv det. Du fortjener å ha deg selv på laget. Heier på deg! 

Skrevet

ta deg sammen ja.

livsfakta at det er vansklig å komme i forhold og ha en løpende "hule menn" etter seg når man litt eldre. gjelder både menn og kvinner, men menn kan gli gjennom litt enklere i noen tilfeller.

er det ubehaget du føler pga mangel på forhold. er det du må jobbe for. vanskligheter med å få det til? da må du bytte måten du opptrer på og synet på å gå frem

noen punkter som kan hjelpe deg

1. utseende må du ha i det minimale kravet. du er i en alder hvor menn i din alder tar kontakt. utseende i den aldersgruppen er ikke på topps (menn og kvinner). er du ute etter six-pack hos en mann i 30 årenere?

2. power boyfriend. show hos venninner er langt forbi og er også en ting du er nødt å se bort ifra

så ellers tror jeg det kommer til å gå bra med deg

all lykke! :)

Anonymkode: abf31...8ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...