Gå til innhold

Hvorfor så mange kåper med fake lommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått rundt for å finne en kåpe i dag, og har sett på kåper fra lav prisklasse til høy (2000 kr ish). Men alle kåpene jeg har funnet har sett ut som de har lommer, men de er sydd igjen? Jeg skjønner ikke vitsen! På den ene var det til og med en lomme på innsiden, men sydd igjen på midten slik at man ikke kunne bruke den. Er det noe jeg misforstår her? Noen som vet om fine kåper (liker enkle, med rette linjer), som faktisk har lommer?

Anonymkode: 5e434...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sys igjen med et lite sting slik at de skal holde seg pene. Når den er kjøpt og betalt kan du sprette opp stinget, så har du en funksjonell lomme😊

Anonymkode: e314f...bd3

• Liker 25
  • Nyttig 9
Skrevet

man spretter opp lommene etter kjøpet😊

Anonymkode: 9ae7e...643

• Liker 10
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

De er sydd igjen for at de skal se finere ut på hengeren, men det er bare å sprette opp når du har kjøpt den. 

Det har jeg gjort på mange jakker.

Endret av Anonym Brukar0
Skrevet

Det gjøres med alle kåper, dressjakker, og klær som skal ha et fint snitt.

Lommene er ikke sydd igjen, men kun festet med et løst sting, slik at lommene skal holde fasong med plagget.

Slik at plagget henger fint i butikken. Disse løse stingene spretter man opp etter kjøp, og vipps har du en velfungerende lomme :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har gått rundt for å finne en kåpe i dag, og har sett på kåper fra lav prisklasse til høy (2000 kr ish). Men alle kåpene jeg har funnet har sett ut som de har lommer, men de er sydd igjen? Jeg skjønner ikke vitsen! På den ene var det til og med en lomme på innsiden, men sydd igjen på midten slik at man ikke kunne bruke den. Er det noe jeg misforstår her? Noen som vet om fine kåper (liker enkle, med rette linjer), som faktisk har lommer?

Som flere her skriver, så og si alle kåper, blazer og dressjakker kommer slik til butikk. Det er meningen at du skal sprette opp disse sømmene når du har kjøpt den

Anonymkode: 81c93...f9c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Håper du troller?

Anonymkode: 5284a...19d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Håper du troller?

Det er ikke alle som vet eller skjønner sånt. Jeg har sett mange kvinner som ikke engang har sprettet opp stinget/stingene i splitten bak på kåper og jakker. Det ser jo helt ubehjelpelig ut, men skjer oftere enn man skulle tro.

Anonymkode: 48457...82e

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke alle som vet eller skjønner sånt. Jeg har sett mange kvinner som ikke engang har sprettet opp stinget/stingene i splitten bak på kåper og jakker. Det ser jo helt ubehjelpelig ut, men skjer oftere enn man skulle tro.

Hehe. Jeg har dressbukser med baklommer som jeg ikke har giddet å sprette opp. Bruker jo ikke de lommene uansett. Men det er jo ikke så synlig da. 

Anonymkode: b3687...693

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to jakker med lommer som er sydd igjen, og jeg får ikke til å sprette dem opp 😅 De er jo sydd så tight at jeg ødelegger stoffet når jeg bruker spretteren. Så er ikke så fan av dette opplegget 😄 

Anonymkode: 0e6e0...cbf

• Liker 2
Skrevet

Om det er lommer jeg bruker så spretter jeg de opp. Det er ikke noe nytt at lommer kan være sydd igjen.

Anonymkode: 9022e...a15

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper du troller?

Jeg var heller ikke klar over dette. Glad ts spurte, så jeg også fikk med meg dette

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
10 minutter siden, Chanzo said:

Jeg var heller ikke klar over dette. Glad ts spurte, så jeg også fikk med meg dette

Wow!...

• Liker 4
Skrevet
Chanzo skrev (34 minutter siden):

Samme her. Jeg har jo faktisk jakker, kåper, og bukser hvor jeg ikke har ordentlige lommer fordi de enten er sydd altfor stramt igjen slik at det ikke er intuitivt å sprette dem opp  eller at de faktisk mangler lommen på innsiden av plagget

Anonymkode: 1424b...32f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (3 timer siden):

De er sydd igjen for at de skal se finere ut på hengeren, men det er bare å sprette opp når du har kjøpt den. 

Det har jeg gjort på mange jakker.

Når det gjelder dressjakker ser de ikke bare finere ut på hengeren, men på kroppen også. Jeg spretter aldri lommene, det ser jo bare fullstendig retardert ut om man bruker de uansett.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig, men det blir noe helt annet enn lommene og ja, det ser også fullstendig ubehjelpelig ut. At menn ikke vet å kle seg er jo for så vidt ikke noe nytt, men jeg trodde jo dere damer hadde litt mer kontroll på slike ting 😅

Anonymkode: 41b2a...890

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, Chanzo said:

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. Jeg har jo faktisk jakker, kåper, og bukser hvor jeg ikke har ordentlige lommer fordi de enten er sydd altfor stramt igjen slik at det ikke er intuitivt å sprette dem opp  eller at de faktisk mangler lommen på innsiden av plagget

Anonymkode: 1424b...32f

Er dere veldig unge?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dere veldig unge?

Jeg er 23 

• Hjerte 2
Skrevet

Hahahahahha dagens!!!! 😂😂😂😂 beste trolletråden på lenge! 

Anonymkode: 7bdc6...64d

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Chanzo said:

Jeg er 23 

Eldre enn jeg trodde, men fortsatt ung da

Skrevet

Herlighet, ikke alle vet alt. Tror ikke jeg visste dette som ung jente heller. Kan dere ikke bare tenke at det er hyggelig å kunne hjelpe istedenfor å gjøre narr🙄 Er det sånn dere svarer barna deres hvis de spør om noe dere synes de burde visst? Sarkastisk og hånlig??

Anonymkode: b214a...057

• Liker 18
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...