Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre? 17-åring som ignorerer en grense

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er fullt klar over at hun snart et myndig og de fleste valg bør være egne.

Men, hun har en bekjent i omgangskretsen som har peilet seg inn på min datter og vil ha henne som en nær venn.

Jeg vet mye om denne jenta som er ett år eldre. Delvis gjennom andre sine erfaringer og delvis gjennom jobb. Denne jenta er svært manipulerende og ødelegger de rundt seg. Hun er lystløgner og i opprør med alle voksne. Hun er rett og slett en fare for sine omgivelser.

Jeg har sagt til min datter at jeg håper hun ikke blir nær venn med henne. Dette tror jeg denne venninnen har fått med seg, og har startet en krig mot meg og blitt helt besatt på min datter. Nå er hun hver helg hos denne jenta og det går bare utfor med vårt forhold. 
Jeg prøver å si at hun må være forsiktig og ber henne komme hjem og sove her. Men hun gir blaffen. Helt ulikt henne. Nå har hun igjen reist til venninnen.

Hva gjør jeg?

Vil bare legge til at min datter ellers har hatt stor frihet og vi har hatt et godt forhold. Jeg er ikke en streng mor som ikke vil slippe taket. Men nå er jeg oppriktig bekymret.

Anonymkode: 52796...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det nytter ikke å sette grenser i forhold til dette. Du må prøve å appellere til din datters fornuft. 

Du kan sette noen grenser i forhold til hvor mye hun må være hjemme, men hvem hun er sammen med når hun er ute av huset får du ikke styrt. 

Jeg håper din datter snart ser hvordan denne venninna er, før det får konsekvenser for henne selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mindre du prøver å forhindre dette, jo fortere går det over. La datteren din finne ut av ting selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Jo mindre du prøver å forhindre dette, jo fortere går det over. La datteren din finne ut av ting selv. 

Utfordringen er at omgivelsene til denne jenta finner deg ikke ut før det er for seint. 

Anonymkode: 52796...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...