Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere andre for å få dusjet?

Pappaen nekter å passe baby mens jeg dusjer fordi han mener jeg dusjer for lenge (ca 30 min) og sier jeg får finne ut av det selv.

Har vurdert å dusje når baby sover, men han er så liten enda så er helt uforutsigbart om han sover 5 min eller 3 timer. Er redd han skal våkne når jeg står med såpe og sjampo i alle retninger og ikke får hjulpet han.

Burde jeg sette baby i vippestolen på badet mens jeg dusjer?

Sånn det er nå får jeg overalt pappaen til å passe baby så jeg får dusjet toppen 1 gang i uken og det begynner å bli ubehagelig å alltid gå rundt med fett hår :( 

Dette er ikke en diskusjon om pappaen, men rent praktisk hvordan jeg skal få dusjet og samtidig ivareta baby?

Anonymkode: c384a...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vippestolen ja.

Anonymkode: 15d64...486

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vippestolen ja.

Anonymkode: 15d64...486

Men han kommer jo sannsynligvis til å begynne å gråte oppi der, går jeg da ut av dusjen eller skyndter jeg meg å bli ferdig og lar han gråte så lenge?

Skrevet

Legg babyen naken på et håndkle/stellematte på gulvet. Regner med dere har det varmt på badet. De fleste babyer elsker å få ligge naken og sprelle litt. Så kan du følge med babyen samtidig. 

Anonymkode: 9fac9...18b

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Du dusjer kortere tid. Baby utenfor.

Var aldri et problem da jeg var alene med en nyfødt. 

Anonymkode: ceaf5...350

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må nok forresten spare de lange dusjene til barnet blir større. Du klarer å vaske deg på under 30 min. Vi mødre må overleve litt på kattevasker i starten. Så går det seg til mer og mer. 

Anonymkode: 9fac9...18b

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men han kommer jo sannsynligvis til å begynne å gråte oppi der, går jeg da ut av dusjen eller skyndter jeg meg å bli ferdig og lar han gråte så lenge?

Da dusjer du så fort du kan. Er du heldig så sovner babyen av lyden av dusjen. 

Anonymkode: 572a4...1a7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du, det er ikke farlig om baby gråter så lenge han er mett og ikke har vondt. Regner med du ikke skal ha fult spa og la kuren virke, men grunnleggende kjapp hygiene tar hva da, fire minutter 😅 

Du kan jo kanskje få baby til å sove i vogndelen og ta med den inn på badet og skynde deg 💕 det er snakk om veldig kort tid ☺️

Anonymkode: 89530...38a

• Liker 8
Skrevet

Eh... far gidder ikke passe babyen i 30 minutter for at du dusjer for lenge??? 😳

Hva om du skal ut,handle eller sove da...gidder han ikke ta vare på sitt eget barn?

Og ja 30 minutter er lenge...jeg har alltid dusjet med barna når de var små..5-10 minutter så var jeg ferdig. Vippestol eller på håndkle 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Takk for alle gode tips! Da skal jeg være så kjapp det går :) baby trives veldig godt med å sprelle på badet så å gi han en liten sprellestund samtidig var en god ide! :) 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Du trenger virkelig ikke dusje i 30 minutter. Men faren til gutten er dust. 

Anonymkode: 6d179...44f

• Liker 36
  • Nyttig 4
Skrevet

Enig. Gå og dusj. Si til far at sånn snakker vi ikke til hverandre. Vi er jo respektfulle og elskelige mot hverandre. 

Ellers.. jeg hadde Stokke baby stolen. Den som passer på trip trappen. La baby oppi den når baby var nyfødt. Satt hele bøtta på gulvet. Da satt/lå baby stødig og trygt. 

Senere ble det babygym. Kunne se baby gjennom dørsprekken. Ble aldri grining. Muligens litt flaks det da. Men du kan også ta babygym på baderomsgulvet. 

Vippestol går også bra, men kanskje ikke for nyfødt? De er litt sterkere når de passerer 6 uker. Men en nyfødt er jo litt vinglete i halsen 😅. Så ville passet på at baby får nok støtte. 

Et annet alternativ er å legge baby på gulvet med sånn håndduk pølse rundt som støtte. Nyfødte liker ikke å ligge uten noe støtte. Iallfall likte ikke mine det. 

Anonymkode: e9554...4eb

• Liker 4
Skrevet

1. dusj kortete. 30 min hver dusj?! Altså hva i alle verdens dager holder du på med der inne?!

2. far tar SIN EGEN baby, ferdig snakka

3. legg ungen på gulvet og la hen sprelle fra seg der. Den devver ikke av å gråte litt mens du skyller ut siste rest av balsamen.

jeg blir helt matt av voksne folk som ikke evner å tenke rasjonelt og logisk. Hvor er den sunne fornuften deres egentlig???

• Liker 27
  • Nyttig 9
Skrevet

Du dusjer mens babyen sover. Det får nå være måte på også 🙄

Anonymkode: b8aa7...953

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke nødvendig å dusje i 30 minutter. Når om dagen er det også strømbesparende å kutte ned på tida i dusjen. 
Bruk tørrsjampo mellom hårvaskene. 
Angående barnefar høres det ikke ut som om du har skutt gullfuglen. Gidder ikke se etter barnet sitt for at du skal få dekket grunnbehov som hygiene? Ta en seriøs prat om dette- eller kvitt deg med han. Leser om så mange udugelige menn/fedre her at man blir helt matt. 
Rent praktisk bruker du enten vippestol eller legge barnet på et teppe utenfor. Du kan holde øyekontakt med barnet og synge til det. Når barnet kan sitte selv kan det bli med i dusjen.

Anonymkode: 8364b...90c

• Liker 9
Skrevet

Legg barnet på stellematten og dusj. 

Skrevet

Jeg la baby i babynestet på gulvet. Deretter brukte jeg vippestolen, den kunne legges helt ned, så passa fint for nyfødt. Når baby ble litt større, la jeg babyen på et tykt håndkle med noen biteleker rundt.

Dusjet aldri mer enn fire-fem minutter, baby rakk ikke våkne om den sov. 30-minutters dusjer må du nesten unngå.

Anonymkode: 507cc...189

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...