Gå til innhold

misunnelig på kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som er misunnelig på kvinner, dere har sminke, sko, neglelakk og så mye kjekke klær å bruke, virker så digg å være kvinne, dere kan gå uten strømper, være barbent i alle settinger som det var den største selvfølge, jeg liker ikke sokker, men må dra på meg dette ekle plagget visst jeg skal ut av døra.Skulle så gjerne ønske at jeg kunne lakke neglene på tærne mine å gå uten strømper.Hvordan skal jeg komme meg over dette, det ødelegger livskvaliteten min.

Anonymkode: 8c1a3...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem stopper deg?

Anonymkode: 76b55...e9c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvem stopper deg?

meg selv, tørr ikke:( 

Skrevet

Jeg er misunnelig på menn som slipper presset. Er så mye mer lettvint.

Anonymkode: bb10b...095

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare gjør det Om du ønsker. Er et fritt land. 

Anonymkode: 32c9d...be8

• Liker 1
Skrevet

Menn som slipper å føle på det presset med sminke og alt det der. Bare øyenbryna er jo en big deal på damer nå, ingen tør å gå utenfor døren hjemme lenger uten å MINST ha stylet og sminket øyenbryna sine! For et press og for et mas.

Anonymkode: 233f1...97f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg gidder ikke det styret der. Er heldigvis et fritt land. Er fritt for deg også. Om du ønsker det styret er det bare å kjøre på. Eneste som stopper deg fra å gjøre det er deg selv. Sjalusi hjelper ingen. Er det noe du ønsker så må du ikke sitte og sutre om det men faktisk utføre det 

Anonymkode: 32c9d...be8

• Liker 4
Skrevet

Begynn med å lakke neglene dine, det er vel bare du som ser dem nå likevel? Også utvider du, litt og litt. 

Anonymkode: 940e7...097

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som om det er på tide at du invistere i neglelakk, om du ikke allerede har det 😁 eller bare slå til å kjøp sminke og klær også? 😊 Prøv deg fram, ha det gøy!💃💅

Kanskje oppsøke andre som har gjort ditt ønske til sin virkelighet? 

Lykke til! 💖

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er misunnelig på menn som slipper presset. Er så mye mer lettvint.

Presset er i all hovedsak skapt av jenter og kvinner, så er det noen du skal rette skyts mot så er det de. 

Anonymkode: 2cc6b...ae6

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er en mann som er misunnelig på kvinner, dere har sminke, sko, neglelakk og så mye kjekke klær å bruke, virker så digg å være kvinne, dere kan gå uten strømper, være barbent i alle settinger som det var den største selvfølge, jeg liker ikke sokker, men må dra på meg dette ekle plagget visst jeg skal ut av døra.Skulle så gjerne ønske at jeg kunne lakke neglene på tærne mine å gå uten strømper.Hvordan skal jeg komme meg over dette, det ødelegger livskvaliteten min.

Det ødelegger livskvaliteten din å gå med sokker? I call…. TROLL!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Presset er i all hovedsak skapt av jenter og kvinner, så er det noen du skal rette skyts mot så er det de. 

Nå stemmer ikke det, men jeg rettet uansett ikke skyts mot noen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det trenger ikke være noe press, det er litt hva man selv gjør det til. Men det har vært tider hvor jeg har gitt i motebutikker og klødd meg i hodet over hvorfor det ikke finnes NOEN klær for kvinner som er praktiske og komfortable. Synes motebildet i dag er litt bedre da. Det er heller ikke alltid kvinner som skaper moter, eller dresskoden hvor kvinner MÅ går i høye heler og sminke. Det er ikke sånn at det alltid er et valg heller (i visse yrker f.eks) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå stemmer ikke det, men jeg rettet uansett ikke skyts mot noen.

Ikke, forklar meg.

Hvilke magasiner, nettsider, artikler om mote, klær, sminke, kropp, fasong, hår, interiør osv følger du? 

Hvem er redaktører, hvem er journalister, hvem publiserer, hvem sitter i styrene til alle disse?

f.eks. Minmote.no - Norges største på disse temaene

Redaktør: Jane Throndsen

Journalister i de første artiklene:

- Malin Gadin

- Emma Louise Fon Mathisen

- Elise Alexandra Gulbrandsen

- Ingeborg Christensen Breivik

Så kan du ta en titt på alle de andre artiklene du kommer over som har med disse temaene å gjøre, hvem er et som står bak disse artiklene... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det trenger ikke være noe press, det er litt hva man selv gjør det til. Men det har vært tider hvor jeg har gitt i motebutikker og klødd meg i hodet over hvorfor det ikke finnes NOEN klær for kvinner som er praktiske og komfortable. Synes motebildet i dag er litt bedre da. Det er heller ikke alltid kvinner som skaper moter, eller dresskoden hvor kvinner MÅ går i høye heler og sminke. Det er ikke sånn at det alltid er et valg heller (i visse yrker f.eks) 

Argumentene til dagens generasjon, og tidligere generasjoner er at de ikke klarer å motstå presset. Da blir det for enkelt å bare si at de ikke skal la seg presse. 

Denne ideen om at det er menn som skaper dette presset er en av de største løgnene som feministene fortsatt står å maler på. Av alle de som jobber med mote, interiør osv osv så er det langt over 90% kvinner. Det er disse kvinnene som forteller hva som er rett for denne årstiden, hva du ikke kan eller bør gjøre. Og følgelig de som skaper dette presset på unge usikre kvinner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke, forklar meg.

Hvilke magasiner, nettsider, artikler om mote, klær, sminke, kropp, fasong, hår, interiør osv følger du? 

Hvem er redaktører, hvem er journalister, hvem publiserer, hvem sitter i styrene til alle disse?

f.eks. Minmote.no - Norges største på disse temaene

Redaktør: Jane Throndsen

Journalister i de første artiklene:

- Malin Gadin

- Emma Louise Fon Mathisen

- Elise Alexandra Gulbrandsen

- Ingeborg Christensen Breivik

Så kan du ta en titt på alle de andre artiklene du kommer over som har med disse temaene å gjøre, hvem er et som står bak disse artiklene... 

Det er i dagens samfunn, mote og skjønnhetspresset er gammelt, å ble skapt av menn. Men ja kvinner idag opprettholder det, men det er ikke fra kunn et hold presset kommer fra. Det er også biologisk å ønske seg attraktiv for dem man måtte være tiltrukket av. Og ja... om menn sier. Æsj hår, hva tror du vil skje? Foreksempel

Skrevet

Fy fader som jeg har misunnet mannfolka, menn bare hoppe inn i all slags klær, ikke tenke på utseende i det hele tatt. Ikke ha hovedrollen i barneskapingen og husarbeidet. 
Ingen blir uglesett for noe av det.

Kvinner er tapere på mange vis

Anonymkode: d2ec2...8e6

• Liker 3
Skrevet

Argumentene til dagens generasjon, og tidligere generasjoner er at de ikke klarer å motstå presset. Da blir det for enkelt å bare si at de ikke skal la seg presse. 

Denne ideen om at det er menn som skaper dette presset er en av de største løgnene som feministene fortsatt står å maler på. Av alle de som jobber med mote, interiør osv osv så er det langt over 90% kvinner. Det er disse kvinnene som forteller hva som er rett for denne årstiden, hva du ikke kan eller bør gjøre. Og følgelig de som skaper dette presset på unge usikre kvinner. 

Vel, jeg kan av og til føle meg styggere uten noe som helst sminke, men jeg føler ikke at jeg MÅ ha det, fordi jeg mener at å være kvinner er noe jeg ikke burde måtte jobbe for, men noe jeg er anvhengi av hvor mye jeg har stæsja meg. Det er en grunnverdi jeg har. Har jeg ikke tid til å sminke meg før jobb, så bryr jeg meg mer om å komme tidsnok enn å se bra ut, og den holdningen putter jeg faktisk stolthet i. Jeg unnskylder meg aldri for å ikke gå med sminke, og jeg unnskylder med ikke for å gjøre det heller. 

• Hjerte 1
Skrevet

Fy fader som jeg har misunnet mannfolka, menn bare hoppe inn i all slags klær, ikke tenke på utseende i det hele tatt. Ikke ha hovedrollen i barneskapingen og husarbeidet. 
Ingen blir uglesett for noe av det.

Anonymkode: d2ec2...8e6

Dette er ikke noe kvinner MÅ tenke på eller gjøre heller hvis man ikke vil.

Anonymkode: 85243...39c

Skrevet

Uansett hvem sin skyld det er at kvinner føler press i dag, så må kvinner selv ta et standpunkt på hva de aksepterer av press, og hva der selv vil. Og sånn er det jo også med menn. Om du ikke vil passe inn i en bås noen har satt til deg, så gjør som du vil, Vi lever faktisk i et ganske så fritt land.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...