Gå til innhold

Hjelp! Er dette normalt?! Desperat nybakt mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammet min 9 dager gamle baby da det plutselig kom mye i retur. Hun gulvet kanskje 4 ganger. Jeg tror rett var gulp, ikke oppkast. Hvordan ser man forskjell? Er dette normalt? Hun har ikke nedsatt allmenn-tilstand eller endret atferd. 

Anonymkode: 6491c...adb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Dersom ungen ikke har feber, er slapp, ufokusert, dårlig allmenntilstand ville jeg ikke bekymra meg. 

Anonymkode: 992dd...64b

Skrevet

Mener å huske at ungen spiser for mye. Gi barnet litt pause og reise barnet opp og klapse forsiktig på ryggen. 

Anonymkode: 7f403...c35

Skrevet

Høres ut som litt mye mat på en gang bare 😅

Anonymkode: 97c2c...106

Skrevet

Min kan gulpe mye om han har luft i magen. Så lurt med en rapepause i ammestunden :) 

Skrevet

Min yngste gjorde dette, alt i retur, mye. Ingen endring i allmenntilstand og ble med den ene gangen heldigvis. Tror hun bare spiste for mye på en gang.

Anonymkode: c5d0d...503

Skrevet

Normalt

Anonymkode: bef30...e58

Skrevet (endret)

Helt vanlig. De suger i seg mye luft under amming ofte, og i steden for en rap etterpå da, kan det komme en del gulp. Mye melk i retur. 

Som andre nevner i tråden kan det være lurt å stoppe underveis etter litt spising og la barnet rape på skulderen din, før du legger barnet til brystet igjen og lar henne spise mer (om hun vil ha). La barnet rape på nytt når hun er helt ferdig med å spise. Det kan komme melk opp når barnet raper også, det er helt vanlig.

Endret av Million
Skrevet

Normalt men kjen gjerne på lukten. Gulp lukter melk. Oppkast lukter oppkast. 

Anonymkode: f834b...f1b

Skrevet

Ta små pauser,oh rap. Ellers om deter ofte, etter mat, når h ligger etc kan det også være refluks 

Skrevet

Bare vent til den første sprutgulpen 😂

Anonymkode: ac56d...38f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...