Gå til innhold

ME og årlige blodprøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med ME diagnose? Ferdig utredet i fjor for ME. Hvor ofte tar dere blodprøver for kontroll av helsen? Er et år siden alle prøver ble tatt og alt var bra her. Men helsen har blitt betydelig dårligere og lurer på om det er normalt å få tatt en kontroll litt jevnlig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke blodprøver tenkte du på? Selv om du har ME kan du jo få andre sykdommer, så burde absolutt kontakte lege om du får flere eller verre symptomer (selv om det er en mulighet at det kun er forverring av me)

Anonymkode: 4f04a...989

Skrevet

Jeg tar blodprøver hvert halvår. Har et par andre ting å følge med på (flere kroniske sykdommer), og så sjekker jeg at b12, d-vitamin og jern holder seg stabilt og høyt nok.

Er helse din blitt dårligere bør du snakke med legen. Andre ting kan skje, at du har ME utelukker absolutt ikke andre sykdommer. Er du heldig kan det være noe som kan gjøres noe med :)

Anonymkode: fbbe1...5c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg tar blodprøver hvert halvår. Har et par andre ting å følge med på (flere kroniske sykdommer), og så sjekker jeg at b12, d-vitamin og jern holder seg stabilt og høyt nok.

Er helse din blitt dårligere bør du snakke med legen. Andre ting kan skje, at du har ME utelukker absolutt ikke andre sykdommer. Er du heldig kan det være noe som kan gjøres noe med :)

Sjekker du mineralnivå også, eller er det bare vitaminer?

Anonymkode: f02bf...069

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takk for tilbakemelding! 
Har du også ME diagnose? 
I fjor høst sjekket vi alt som va mulig å sjekke. Vitaminer, B12,jern, flått. 
Vi har ikke snakket om hvor ofte det er lurt å ta disse prøvene. Men nå er det ca ett år siden og formen er betydelig dårligere…

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvilke blodprøver tenkte du på? Selv om du har ME kan du jo få andre sykdommer, så burde absolutt kontakte lege om du får flere eller verre symptomer (selv om det er en mulighet at det kun er forverring av me)

Alle vitaminer etc. jern, b12… Betydelig dårligere form ila ett år. Sterkere symptomer og konstant sløv. Men som du sier kan det også være en forverring av me. Men det burde sjekkes jevnlig synes jeg også når man har en slik symptomdignose. 

Skrevet

Jeg ville bare bestilt time hos fastlegen, så forteller du om de nye symptomene. Så kan fastlegen avgjøre hvilke blodprøver som eventuelt trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...