AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Har en venninne som virker nærmest hysterisk fordi jeg ved noen få anledninger har latt min baby sove lengre. Vet man helst skal vekke for å gi måltid. Men dersom baby sover lengre, pleier du å vekke? Er det krise om baby sover lengre så lenge han virker tilfreds og ellers spiser godt? Anonymkode: ec067...1a1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Så lenge du ikke har fått beskjed om at du bør vekke så ofte pga dårlig vektoppgang, kan jeg ikke se noen grunn til det. Jeg vekker ikke min baby og har aldri gjort det med de to andre barna mine heller. Anonymkode: b9168...ae8 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har en venninne som virker nærmest hysterisk fordi jeg ved noen få anledninger har latt min baby sove lengre. Vet man helst skal vekke for å gi måltid. Men dersom baby sover lengre, pleier du å vekke? Er det krise om baby sover lengre så lenge han virker tilfreds og ellers spiser godt? Anonymkode: ec067...1a1 Hvorfor blir hun hysterisk? Noen babyer kan fint sove veldig lange dupper. Det er ikke farlig, venninnen din høres helt ærlig veldig dum ut. Bestevenninnen min sin baby, hun kunne fint sove 3t og lengre - fordi hun var en svært aktiv og nyskjerrig baby. Hun brukte mye energi på kort tid, og kom til alle sine milepæler utrolig fort. Alle er forskjellige, babyer også. Be venninnen din holde kjeft. Anonymkode: dcb39...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 Hvorfor skal man det? Med mindre babyen MÅ ha mat på grunn av lav vektoppgang osv så er det da ikke noe poeng i å vekke. Anonymkode: d2511...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 Man skal ikke vekke baby for å gi mat med mindre man har fått beskjed om det. Venninnen din må roe seg litt her. Anonymkode: 2c2f1...543 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg fikk beskjed på HS om å vekke etter 3 timer for å gi mat selvom hun la på seg akkurat som hun skulle…Jeg valgte å ikke vekke henne. Så lenge barnet ditt spiser godt å legger på seg så ser jeg ikke vitsen Anonymkode: 26fd6...566 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg fikk beskjed av både sykehuset og HS om å vekke hver 3. time for mat, selv om hun er en stor jente (3,9 kg). Så gjør som jeg får beskjed om inntil videre, ja. Virker som det er standarden nå. Anonymkode: 7bda9...1bb
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 Ville vekket etter timer om det var på dagtid for å prøve og unngå at de lange duppene er da. Med tanke på dag/natt forvirring som noen babyer har. Anonymkode: c2948...7df
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Virker helt unaturlig for meg. Er ungen frisk og legger fint på seg, fikk jeg beskjed om at det er uproblematisk å la dem sove lengere. Kanskje jeg hadde gjort det de første dagene, om jeg hadde fått råd om å gjøre det, men i alle fall ikke med en baby som er noen uker gammel og alt har vært fint. Anonymkode: fca77...c54 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en venninne som virker nærmest hysterisk fordi jeg ved noen få anledninger har latt min baby sove lengre. Vet man helst skal vekke for å gi måltid. Men dersom baby sover lengre, pleier du å vekke? Er det krise om baby sover lengre så lenge han virker tilfreds og ellers spiser godt? Anonymkode: ec067...1a1 Himmel for et hysteri. La babyer sove og få gode søvnvaner. De våkner naturlig når de er sultne. Nå skjønner jeg hvorfor så mange barn som er født de siste årene sover dårligere. De opparbeider rutine med korte soveøkter. Anonymkode: a1da6...37f 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk beskjed av både sykehuset og HS om å vekke hver 3. time for mat, selv om hun er en stor jente (3,9 kg). Så gjør som jeg får beskjed om inntil videre, ja. Virker som det er standarden nå. Anonymkode: 7bda9...1bb Nei, det er ikke standarden nå. Det der er gammeldags. Anonymkode: 2af23...c88
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei, det er ikke standarden nå. Det der er gammeldags. Anonymkode: 2af23...c88 Jeg fikk den beskjeden både fra hs og sykehuset (Ahus) da jeg fødte forrige søndag. Så er ikke akkurat lenge siden... Anonymkode: 7bda9...1bb
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg vekket ikke mine etter 3 timer, babyen våkner når hun/han er sulten tenker jeg😊 Sønnen min sov 6 t sammenhengende på natta fra han var bare noen måneder og la godt på seg. Anonymkode: 6d9c7...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 Vekker ikke et frisk , sovende barn 🙈 Vi vekket / matet baby hver 5. time de første ukene pga lav vektoppgang, men etter det har vi aldri vekket for å mate. Har sovet natten gjennom siden han var 4-5 uker gammel. Trenger ikke lage mer stress enn nødvendig… Anonymkode: aef74...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #15 Skrevet 15. oktober 2022 Det var aldri noen problemstilling her. Ungen som stort sett 30 min om gangen Eller 2 timer om natta. Anonymkode: a76f0...c07
Anononyma Skrevet 15. oktober 2022 #16 Skrevet 15. oktober 2022 (endret) Vi gjorde det de første 10 dagene, men i utgangspunktet stor baby som spiser godt så vi så ikke noe poeng med å plage han med disse vekkingene. Han er 6 uker nå og har den siste uken sovet 5-6 timer i strekk hver natt. Spiser godt, går opp i vekt og er en rolig, tilfreds baby 😊 Endret 15. oktober 2022 av Anononyma 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #17 Skrevet 15. oktober 2022 Vi måtte vekke de første ukene pga lav vekt. Og vi måtte vekke om den sovnet under mating. Etter at vekten begynte gå fint oppover, har vi latt den sove litt lenger her og der om vi tenker den har fått for lite søvn mellom slagene Ser ikke problemet med en time til og fra. Anonymkode: 884f6...e09
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #18 Skrevet 15. oktober 2022 Kanskje de første dagene/par ukene. Ellers vekker man ikke en frisk baby. Har 4 barn og alle har styrt søvnen sin helt selv fra de var små. Helt overbevist om at det er en av grunnene til det harmoniske og gode søvnmønsteret de har hatt med seg videre i livet. Har aldri stresset med noe. Babyer som blir vekket og presset til ting blir urolige og stresset er min oppfatning. Anonymkode: be7ce...299 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #19 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk den beskjeden både fra hs og sykehuset (Ahus) da jeg fødte forrige søndag. Så er ikke akkurat lenge siden... Anonymkode: 7bda9...1bb det er fortsatt gamle råd Anonymkode: d2511...3d3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #20 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg vekker ikke! Fikk beskjed om det i begynnelsen men droppet det ganske kjapt da han begynte å spise godt. Ble bare styr å vekke uansett og ville da ikke ha noe pupp, så det ble bare mer kaos for alle. Anonymkode: 8fb97...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå