Gå til innhold

Erfaring med å være avlaster for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere erfaring med å være avlaster for barn? Hvordan fungerer det, og hvordan går man eventuelt frem? 

Jeg er i slutten av 30-årene og har alt på stell, er singel og har ikke barn. Har lite erfaring med barn, men tenker at det kommer seg etterhvert.

Tenker at jeg kan bidra med, avhengig av alder på barnet, å dra lekeplass, kino, teater, gå tur, dra på båttur, bake/lage mat, sykkelturer, tegne, perle, dra på stranda, hva som helst egentlig. 

Og selvsagt mye omsorg og kjærlighet. 

Men som sagt er jeg nokså blank på dette, så vil gjerne ha erfaringer fra dere :) 

Anonymkode: 16cdb...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke avlaster, men har er barn med spesielle behov som er på avlastning. Det høres ut som du har mye å gi, både omsorg og aktivitet. Jeg er dypt takknemlig for den hjelpen vi får og omsorgen barnet får av avlaster. Så hvis du har tid og lyst, kan du virkelig gjøre en forskjell for folk!

Anonymkode: 23338...974

• Liker 1
Skrevet

Meg over.. Her får avlaster lønn av kommunen. Vi søkte avlastning. Avlaster meldte seg til kommunen. Du må levere politi attest. Så lager man en avtale.

Anonymkode: 23338...974

Skrevet

Jeg har hatt avlaster til min eldste sønn, og vært avlaster når jeg fikk litt overskudd og barna var litt større. Jeg tok selv kontakt med kommunen. Jeg måtte skaffe vandelsattest og skrive under på taushetserklæring. Opplæring hvis det er noe å t hensyn til får man som regel av foresatte.

Avlasterbarnet hentet jeg i barnehagen fredager etter jobb og leverte hos foresatte søndag kl 16. Jeg vet at av og til så ser kommunene etter avlaste som har førerkort og bil.

Jeg måtte dessverre gi meg etter 2,5 år da jeg ble alene, og avlasterbarnet var mye oppe/våken om natten av div årsaker. Det å være utslitt når man våkner 06 lørdags morgen, og skal gjøre helgen fin for både avlasterbarnet og mine 2 egne ble veldig slitsomt. Lønna er veldig dårlig, men det var ikke derfor jeg meldte meg som avlaster. Har man overskudd og ønsker å hjelpe så er det en ekstra-jobb som jeg likte veldig godt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har noen av dere erfaring med å være avlaster for barn? Hvordan fungerer det, og hvordan går man eventuelt frem? 

Jeg er i slutten av 30-årene og har alt på stell, er singel og har ikke barn. Har lite erfaring med barn, men tenker at det kommer seg etterhvert.

Tenker at jeg kan bidra med, avhengig av alder på barnet, å dra lekeplass, kino, teater, gå tur, dra på båttur, bake/lage mat, sykkelturer, tegne, perle, dra på stranda, hva som helst egentlig. 

Og selvsagt mye omsorg og kjærlighet. 

Men som sagt er jeg nokså blank på dette, så vil gjerne ha erfaringer fra dere :) 

Anonymkode: 16cdb...f67

Jeg vil ha deg som avlaster😅

Så fint at du vil være avlaster, du kan virkelig bidra til å hjelpe barn & foreldre❤️

Anonymkode: 148da...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...