AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg har 3 barn, og har derfor i alle år hatt minst ett barnesete i bilen. For meg har det vært helt naturlig at setene ikke har blitt tatt inn og ut av bilen basert på hvem som skulle sitte på, og det har derfor skjedd iblant at enten barna mine eller venner har måttet sitte i barnesete selv etter at de egentlig slutta. Jeg har likevel passet på at de ikke overgikk høyde/vektgrensa, og har derfor passet på at den minste i bilen satt i barneseter. Dette har alltid gått bra, men denne uken fikk jeg skikkelig kjeft av moren til kompisen til yngste fordi han hadde måttet sitte i barnesete, og at det var skikkelig ydmykende for han. Synes dere hun overreagerer eller er hun inne på noe? Anonymkode: 93672...d5d
Sofakona Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Hvor gammel var barnet? Var det fremover eller bakover vendt sete?
Hjerte Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg tenker at han overlevde helt fint og at det er skikkelig synd i han på sikt om dette er det verste han opplever i løpet av en uke. Jeg opplever av og til at obsternasige unger under 135 ikke vil sitte i stol fordi foreldrene lar dem slippe. Da gir jeg klar beskjed om at i min bil gjelder mine regler. Jeg har tilgode å oppleve klager fra foreldrene, men jeg håper å kunne havne i slikt klammeri en dag. Det er mye jeg brenner inne med om dette temaet. 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 ♥ skrev (43 minutter siden): Jeg tenker at han overlevde helt fint og at det er skikkelig synd i han på sikt om dette er det verste han opplever i løpet av en uke. Jeg opplever av og til at obsternasige unger under 135 ikke vil sitte i stol fordi foreldrene lar dem slippe. Da gir jeg klar beskjed om at i min bil gjelder mine regler. Jeg har tilgode å oppleve klager fra foreldrene, men jeg håper å kunne havne i slikt klammeri en dag. Det er mye jeg brenner inne med om dette temaet. Han er 12,5 men under 140. Setet passer opp til 150, så det burde ikke være noe problem Sofakona skrev (44 minutter siden): Hvor gammel var barnet? Var det fremover eller bakover vendt sete? Fremover Anonymkode: 93672...d5d 1
Sofakona Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er 12,5 men under 140. Setet passer opp til 150, så det burde ikke være noe problem Fremover Anonymkode: 93672...d5d Da ser jeg ikke noe problem:)
GammelKaktus Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Sikkerhet først, bedre å bli kjeftet på fordi du passer på enn at han dør i en ulykke fordi han ikke var sikret skikkelig. Skjønner dog at han synes det er dritt å måtte sitte på setet når han er så stor men sånn er livet. 1
Hensatt Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 (endret) 12 år er altfor stort til å sitte i bilstol. Skjønner godt at det var ydmykende. Er du sikker på at han faktisk passet i setet og at ikke beltet kom for lavt? Skal ligge ca midt mellom skulder og hals. Endret 15. oktober 2022 av Blizz1 3
Hensatt Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 Blizz1 skrev (1 minutt siden): 12 år er altfor stort til å sitte i bilstol. Skjønner godt at det var ydmykende. Er du sikker på at han faktisk passet i setet og at ikke beltet kom for lavt? Skal ligge ca midt mellom skulder og hals. Men ikke ydmykende nok til at moren skulle reagere. Sikkerhet først uansett såklart 😊
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Sikkerhet først, bedre å bli kjeftet på fordi du passer på enn at han dør i en ulykke fordi han ikke var sikret skikkelig. Skjønner dog at han synes det er dritt å måtte sitte på setet når han er så stor men sånn er livet. Her handlet det ikke om sikkerhet, men at ts ikke gadd i ta vekk setet. Anonymkode: ac979...d18 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Han er 12,5 men under 140. Setet passer opp til 150, så det burde ikke være noe problem Fremover Anonymkode: 93672...d5d 12 år er altfor gammelt for å sitte i barnesete, det er ydmykende for han Anonymkode: 1a948...7a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 Blizz1 skrev (4 minutter siden): 12 år er altfor stort til å sitte i bilstol. Skjønner godt at det var ydmykende. Er du sikker på at han faktisk passet i setet og at ikke beltet kom for lavt? Skal ligge ca midt mellom skulder og hals. Nei det er det ikke. Passer man sitter man i det Anonymkode: bdfa4...de3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 12 år er altfor gammelt for å sitte i barnesete, det er ydmykende for han Anonymkode: 1a948...7a8 Må dere kutte ut Anonymkode: bdfa4...de3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 Min bil, mine regler. De må gjerne gå om de ikke vil følge regler Anonymkode: bdfa4...de3
GammelKaktus Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her handlet det ikke om sikkerhet, men at ts ikke gadd i ta vekk setet. Anonymkode: ac979...d18 Jaja, uansett, så er man rimelig hårsår både som voksen og barn om man klager på det. Hadde guttungen min kommentert at han måtte sitte på et sete fordi mora til Hans er lat og ikke gadd å ta det vekk så hadde han synes det var morsomt... Det hadde ikke blitt noen sure miner... Virker som om man må leite etter ting å bli sur for. 3 1
Maleficenta Skrevet 15. oktober 2022 #15 Skrevet 15. oktober 2022 (endret) Blizz1 skrev (6 minutter siden): 12 år er altfor stort til å sitte i bilstol. Skjønner godt at det var ydmykende. Er du sikker på at han faktisk passet i setet og at ikke beltet kom for lavt? Skal ligge ca midt mellom skulder og hals. det kommer vel an på høyde og vekt og ikke alder... Det sagt vet jeg ikke om noen ørsmå syltynne gamle damer som sitter i bilstol... Endret 15. oktober 2022 av Maleficenta 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #16 Skrevet 15. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Må dere kutte ut Anonymkode: bdfa4...de3 Det er jo det, det bare understreker hvor lav han er. Det er ikke noe moro for han, er på grensen til mobbing Anonymkode: 1a948...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #17 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo det, det bare understreker hvor lav han er. Det er ikke noe moro for han, er på grensen til mobbing Anonymkode: 1a948...7a8 Nei, det er å følge sikkerhet. Herregud Anonymkode: bdfa4...de3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #18 Skrevet 15. oktober 2022 Hun er definitivt inne på noe, og jeg skjønner ikke at ikke din yngste satt i det setet som må være hans/hennes. Du hadde altså 4 barn med deg, og kunne ikke slenge det setet bak? Og ditt barn satt vanlig, mens kameraten måtte sitte i barnestol? Ble ikke ditt barn sur på deg? Kompisen (7-klassingen) ble tvunget? Er man under 140 som 12,5-åring, er man langt lavere enn alt som er normalt (under nederste oercentulkurve), og det er regelrett mobbing av deg. Anonymkode: b7e98...21c 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #19 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er definitivt inne på noe, og jeg skjønner ikke at ikke din yngste satt i det setet som må være hans/hennes. Du hadde altså 4 barn med deg, og kunne ikke slenge det setet bak? Og ditt barn satt vanlig, mens kameraten måtte sitte i barnestol? Ble ikke ditt barn sur på deg? Kompisen (7-klassingen) ble tvunget? Er man under 140 som 12,5-åring, er man langt lavere enn alt som er normalt (under nederste oercentulkurve), og det er regelrett mobbing av deg. Anonymkode: b7e98...21c Mei , les deg opp om mobbing. Jeez Anonymkode: bdfa4...de3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #20 Skrevet 15. oktober 2022 Men, hvorfor var det kompisen og ikke ditt barn som satt i barnesetet? Anonymkode: bdae5...4b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå