Gå til innhold

Ptsd og bo i kollektiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd og vært i ett langt forhold med en giftig mann. Nå er jeg på jakt etter ett nytt hjem og nytt liv. Jeg er snart 34 år og uten barn. Eksen er helt borte og blokket.

Valget mitt nå om en liten hybel/leilighet alene eller bo i kollektiv med andre er veldig vanskelig valg for meg .

Det giftige forholdet isolerte meg og resulterte at jeg mistet mange venner og nettverk. Jeg har lite nettverk nå.

Jeg ønsker derfor å starte ett nytt liv nå og skape ett nytt nettverk. Jeg ønsker å være singel en stund og bygge meg opp igjen, få nye venner, nytt liv. 

Samtidig trenger jeg en del alenetid nå, kroppen er overbelastet og jeg har mistet mensen av stress. Jeg trenger å finne fred og ro og koble av. Jeg er glad i meg selv og har mange hobbyer som jeg trives med for meg selv, jeg er veldig glad i å være alene. Jeg lader meg av å være alene.

Men hvis jeg bor alene, tenker jeg at jeg lett kan isolere meg og ikke få noe nettverk. Jeg kan ende opp ensom på sikt og kun ha en kjæreste som min eneste venn.

Men jeg har samtidig godt av å være alene  nå og koble av, og jeg jobber 100% i en sosial jobb.

Valget mitt er vanskelig. Jeg føler på den ene siden at jeg trenger å pushe meg til å skaffe meg venner, komme meg videre og få nytt nettverk som er bra for meg. 

Jeg stoler ikke så lett på mennesker som før. Ang min diagnose PTSD, så blir jeg kun trigget av folk med giftige trekk og arrogant væremåte. Slike mennesker skal jeg trene meg opp hos psykolog til å klare å forholde meg til uten å bli veldig syk.

Ellers er jeg helt frisk sammen med normale folk, jeg blir glad av å være med folk som er hyggelige og positive.

..«kollektiv eller hybel alene ?»..

Anonymkode: 98d5f...91b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...