AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg har fagbrev og jobber i dag som en vanlig ansatt med fagbrev, men har også en god del ekstra ansvar som går ut på å opplære og veilede andre da jeg er blant de som har lengst erfaring med det vi driver med. Jeg jobber blant annet tett opp mot ledere og planleggere med tanke på å rapportere fremdrift, og diskutere løsninger hvis det blir noen ekstra utfordringer osv. Likevel har jeg bare samme lønn som andre kolleger med fagbrev. Jeg holder på med videre utdanning på kveldstid, og vil da opparbeide meg litt og litt studiepoeng for hvert semester. Men selvsagt ikke ha noe konkret å vise til før studiet er fullført og bestått. Utdanningen er relevant for jobben, og jeg ser for meg å bli en del av prosjektledelsen når studiene er fullført. Men inntil da, kan jeg bruke delvis fullført utdanning og det ekstra ansvaret jeg har utover å være en "vanlig ansatt" som argumenter for å øke i lønn? Anonymkode: 02b49...407
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har fagbrev og jobber i dag som en vanlig ansatt med fagbrev, men har også en god del ekstra ansvar som går ut på å opplære og veilede andre da jeg er blant de som har lengst erfaring med det vi driver med. Jeg jobber blant annet tett opp mot ledere og planleggere med tanke på å rapportere fremdrift, og diskutere løsninger hvis det blir noen ekstra utfordringer osv. Likevel har jeg bare samme lønn som andre kolleger med fagbrev. Jeg holder på med videre utdanning på kveldstid, og vil da opparbeide meg litt og litt studiepoeng for hvert semester. Men selvsagt ikke ha noe konkret å vise til før studiet er fullført og bestått. Utdanningen er relevant for jobben, og jeg ser for meg å bli en del av prosjektledelsen når studiene er fullført. Men inntil da, kan jeg bruke delvis fullført utdanning og det ekstra ansvaret jeg har utover å være en "vanlig ansatt" som argumenter for å øke i lønn? Anonymkode: 02b49...407 Har leder sagt seg enig i at denne v. utdanningen er relevant og noe de ønsker å betale deg mer for? Anonymkode: b7167...75d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Du kan prøve. Dersom dette gjelder helse eller oppvekst (dvs. ks), så er det vanskelig. Er det statlig eller privat, så har du en god mulighet. Anonymkode: 62b01...2b9
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 Absolutt verdt å prøve, hvis utdanningen er relevant for jobben. Anonymkode: 63ebf...697
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå