Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker kun svar på spørsmål, jeg er fullstendig klar over hvilket yrke jeg har valgt, og at kveldsvakter er en del av det.

På arbeidsplassen min skal vi i gang med årsturnus, det blir første gang jeg i noen grad har mulighet til å påvirke min turnus. Jeg startet i et vikariat hvor jeg kun hadde 6 kveldsvakter på 6 uker, hvor av to av disse kom etter hverandre på helg. Så jeg hadde rene dagtidsuker. I det vikariatet hadde jeg veldig lite sykefravær, og følte meg veldig bra. Så gikk jeg over i fast stilling med noen flere kveldsvakter, 10 på 6 uker, og alle disse overgangene som kommer gjør virkelig noe med immunforsvaret mitt, og jeg har hatt langt flere sykedager etter det, samt at jeg er helt totalt utslitt i hverdagen, og klarer å konsentrere meg dårligere på jobb. 
Hørte så vidt med enhetsleder om det var mulig å gjøre noe med overgangene, samt kanskje ha mindre kveld. Hun nevnte på at rene kveldsuker var en mulighet, noe jeg også ser for meg er bedre enn overgang, men med 3 små lar det seg ikke gjøre så lett. 

Er det mulig å få en legeerklæring som støtter dette, og som vil kunne vektlegges når en slik turnus skal legges? Jeg har selv jobbet i turnusgruppe så vet hvilken tidkrevende jobb det er å lage turnus, og at det er mange behov som skal ses. Samtidig som det vil lønne seg å sette opp en turnus de ansatte klarer å gå i.

Anonymkode: 1fc73...d0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forøvrig ikke enhetsleder, men noen utenfra som skal sette opp årsturnus.

Anonymkode: 1fc73...d0d

Skrevet

Vil tru at legeerklæring vil 'presse' dei litt meir til å lage ein turnus som passar deg. Veit fleire på arb.plassen min som har legeerklæring på at dei ikkje kan gå natt. Er jo verdt å prøve 🤷‍♀️ Men om du får vekk alle seinvakter vil eg tru blir vanskeleg, då dei skal få alle turnusane til å gå opp. Veit dei har meir fokus no på turnus som følgjer døgnet, som då vil unngå mest mulig bytte mellom vaktene på ei veke, men det vil jo alltids vere nokre bytter uansett.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...