Gå til innhold

Hvor kan man få hjelp til å finne riktig yrke?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! Kikket på en tråd her ang. å misstrives i jobben. Jeg har litt det samme problemet, dvs jeg stortrives egentlig sosialt oo frimaet jeg jobber, men er dritt lei av jobben, og da i den grad at jeg er blitt mer og mer sikker på at jeg har bommet på yrkesvalg. Har tenkt veldig på hva jeg skal finne på i det siste. Var ferdig med 3 års studier for 3 år siden, og har jobbet siden. Men nå føler jeg at jeg må finne på noe annet. Men hva? Jeg er så innmari forvirret. Jeg er avhengig av en viss inntekt pga lån jeg også som så mange andre. Så det er ikke bare å ta et år fri for å prøve litt andre ting heller. Sukk!! Er det noen som vet hvor man kan få hjelp til å finne ut hvilke yrker som passer for meg?? Ikke si Aetat, for de har virkelig ikke peiling!!

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest petra

Følg med på ledige stillinger og søk hvis en/flere virker intresanne.Med å prøve seg litt frem i arbeidslivet så finner du nokk den perfekte jobb og det ferfekte yrke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei!

Før jeg gikk igang med høyere utdanning gikk jeg til en studieveileder i Drammen.

Hos han gikk jeg gjennom en omfattende test, og vi hadde en lang samtale. Ut ifra testen og samtalen (tror jeg var hos han i ca 3 timer), kom han med anbefalinger om hvilken retning jeg burde peile meg inn på.

Jeg var veldig fornøyd med veiledningen, og har ikke angret på, det jeg vil kalle en investering.

Kjempesynd å bomme på yrkesvalg.

Tror jeg betalte 2500 kr, og det inkluderte nye veiledningstimer dersom man følte behov for det. Jeg var tilbake til han etter ca. 2 år, da jeg var i ferd med å velge spesialiseringsfelt.

Kommer ikke på navnet hans akkurat nå, men dersom du er interessert skal jeg finne det for deg.

Uansett - Lykke til icon_smile.gif

Hilsen Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har vært i kontakt med Merkesdal. Men det er så dyrt siden jeg er yrkesaktiv nå, over 4000. Vet ikke om jeg har råd til det nå, da blir det i hvert fall dårlig med ferie. men han virket skikkelig seriøs og flink, så jeg tar meg kanskje råd til det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...