AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg har hatt en lang tenkeperiode og jeg vil gå ifra mannen min og far til barna våre. Vi er blitt veldig forskjellige, og basicly setter han seg og sitt foran alt. Dette har vart i mange år, men nå har det bare blitt mye... Jeg orker ikke diskutere med ham lenger. I dag har han kommet med to nye forespørsler. Først ville han at jeg skulle gå inn for å gi ham mer oralsex for han ville vite hva som var grunnen til at jeg ikke ville. Jeg synes det er nasty og moralsk feil, og sa det var det. Han sa det ikke var det, men ville ikke tvinge meg til noe. Jeg sa ok, for jeg orket ikke at han skulle få nedtur resten av dagen siden det er helg. Og så har han fått et sånt treningsabonnoment, så han går på noe slossgreier to ganger i uken, og så ville han joine en annen slossgreie også to ganger i uken så han blir borte da fire ganger i uken rundt middag og barnas leggetid. Fra ca 17 til 2030 blir han borte med reiseveim Han har nettopp sagt at han ikke kjenner noen andre par hvor mannen må spørre om han "får lov" til å gjøre ting, og at jeg alltid skal lage kvalme før han drar på noe. Jeg har slitt med dårlig samvittighet for det har vært noen ganger at jeg har sagt nei fordi jeg har hatt behov for hjelp hjemme. Men det er kanskje 3 av 10 ganger, for jeg vet at han blir så sur hvis jeg hindrer ham. Han sier alt han gjør er jobb og hjem, men det stemmer ikke. Han har bilfiksing, trening, gå på do, han drar til butikken og er mye ute, han gjør sin del hjemme når han er hjemme. I går gikk jeg tur for meg selv. Jeg sa jeg skulle være borte en halvtime, men jeg glemte klokka siden jeg snakket med mamma på tlf så da jeg hadde vært borte en time ringte ham tre ganger og sendte mld jeg må komme hjem nå fordi han trengte meg.. Da jeg kom hjem satt eldste i trappa og gråt, og yngste nektet å slippe meg av syne. Mannen satt helt paralysert i sofaen fordi barna hadde vært "vanskelige". Han var sur på meg for at jeg var så lenge borte og han hadde ikke rukket å dra til treningen.. Han snakket ikke med meg hele kvelden selvom jeg sa unnskyld. Jeg har en sånn gåtur én gang i uken hvor jeg hører på podcast og får beveget meg,, men siden han ikke kan passe barna, så må jeg vel droppe det eller ta det når yngste skal sove og eldste er i bhg. Idag skulle vi være sammen vi fire, jeg har feber som vanlig fordi jeg er konstant syk når det er under 20 grader, men han dro på trening fordi han ikke fikk dratt dit i går. Det er strålende vær ute og pga meg må barna være inne.. Han er sur fordi jeg ikke ville dra til Sverige å handle for x gang denne mnd og barna hater det, forståelig nok. Jeg vet, av erfaring etter ti års ekteskap, at jeg sier ifra så blir hele helgen ødelagt av surmuling. Dette her er bare småting, men noe av det større bildet. Jeg må bare spørre, er dette her egentlig vanlig bare at jeg er ekstra hjelpesløs? Er det ikke vanlig at mennene spør om de kan bruke tid på ting eller samarbeider med kona, eller tenker seg til hva som er fornuftig før de evt tar en avgjørelse? Han blir borte tre timer fire kvelder i uka, synes egentlig det er mye.. Må man bli enig om hvor viktig årsaken er til at man ikke vil ha oralsex? Anonymkode: 6f6f0...575 1 1
Gjest vilkåret Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Han vil presse deg til oralsex selv om du sier det er feil for deg. Han reiser på trening og prioriterer seg selv. Han blir sur når han må en sjelden gang passe egne barn 1 time. Og når han ikke får viljen sin blir han mer snurt enn til og med barna dine blir når de ikke får sin vilje. Han gir også faen når du er syk og nede for telling Hva var det som var bra med denne mannen? Hva har han gjort for deg disse 10 årene?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Han har barn han og, så forventer 50% av tiden, tar han de. Nå er han jo bare i veien. Nei, mange menn spør ikke om lov til å stikke hjemmefra som de vil. Og derfor har vi en veldig høy skilsmissestatistikk også. Dette er 2022, det skal være likt. Anonymkode: 0200f...1e5 11 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 vilkåret skrev (1 minutt siden): Han vil presse deg til oralsex selv om du sier det er feil for deg. Han reiser på trening og prioriterer seg selv. Han blir sur når han må en sjelden gang passe egne barn 1 time. Og når han ikke får viljen sin blir han mer snurt enn til og med barna dine blir når de ikke får sin vilje. Han gir også faen når du er syk og nede for telling Hva var det som var bra med denne mannen? Hva har han gjort for deg disse 10 årene? Ja si det.. Vi har vært enig i mye, særlig at han så ut til å være en familiemann, forsørget oss (hans initiativ, hans glede) så lenge jeg vil, han vil ikke at jeg skal jobbe feks.. Han er pratsom, morsom, kjekk, han lager deilig mat. Jeg har ikke hatt noe imot å ta meg av alt hjemme, jeg fikser det. Men når han er hjemme hadde jrg satt pris på om han kan se til barna mens jeg vasker klær fordi det er i kjelleren og jeg orker ikke bære.. Men han er alltid opptatt med sitt og sitter på do i 30 min av gangen.. Men han har forandret seg veldig og nå har vi to forskjellige liv.vi sover ikke engang sammen tilfelle yngste våkner i løpet av natta. Vi samsover, så det er egentlig praktisk. Så ja.. Ting har forandret seg veldig. Anonymkode: 6f6f0...575 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har barn han og, så forventer 50% av tiden, tar han de. Nå er han jo bare i veien. Nei, mange menn spør ikke om lov til å stikke hjemmefra som de vil. Og derfor har vi en veldig høy skilsmissestatistikk også. Dette er 2022, det skal være likt. Anonymkode: 0200f...1e5 Føler det. Alt skal på en måte planlegges rundt hans timeplan. Skal jeg gjøre som jeg vil, kan jeg ikke regne med at han blir med, så jeg gjør det jeg kan. Tar med yngste i åpen bhg, lekeplass, cafe date, turer i skogen frem til vi henter eldste, så tar jeg med de to ut og koser oss så mye jeg kan.. Men jeg er mye syk som sagt pga været nå, så pga det blir vi bare hjemme.. Han tar de med en gang i blant, men orker ikke begge samtidig.. Samtidig han er sliten av en elr annen grunn. Han er langtidssykemeldt, så er bare hjemme. Anonymkode: 6f6f0...575 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Hva får du ut av dette forholdet? Hva er det han er/gjør som gleder deg? Jeg skjønner at man ser seg blind på eget liv og forhold, har vært der selv, men dette hørtes bare stusselig ut. Du hadde fått det såååå mye bedre uten han. Anonymkode: 8815c...4ee 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 La han gå på trening de 4 dagene i uken. Og så har han ansvar for oppfølging av ungene, kvelds, legging etc de 3 andre dagene. De dagene har han ansvaret. Og du velger på de 3 dagene om du vil være sammen med han og barna, eller om du vil stikke på tur i skogen. 3 timer om du vil. Kanskje stikke på besøk til en venninne. Han trenger litt trening i å ha ungene alene til du får fingeren ut og forlater denne byrden din. Anonymkode: ac875...ccc 10 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 For meg høres det ikke ut som dere passer sammen. Dere har sluttet å samarbeide. Han: Presser deg til seksuelle handlinger. Greier ikke å ta seg av barna (selv om jeg isolert sett kan forstå at han ble sur da du ikke kom hjem slik at han fikk dratt på trening, men det høres ut som han har nok alenetid!) Jo, det er normalt å sjekke med partner om det er greit å ha fire(4) kvelder borte fra familien. Du: Hvis du får feber hvis utetemperaturen er under 20 gr. er du jo sykelig og alvorlig hemmet i livsutfoldelse. Vil nesten si det så sterkt at du ikke bør bo i Norge. Er det derfor du ikke jobber? Kan se for meg at det er tøft å leve et slikt liv, for dere begge to… Anonymkode: 87731...c5d 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja si det.. Vi har vært enig i mye, særlig at han så ut til å være en familiemann, forsørget oss (hans initiativ, hans glede) så lenge jeg vil, han vil ikke at jeg skal jobbe feks.. Han er pratsom, morsom, kjekk, han lager deilig mat. Jeg har ikke hatt noe imot å ta meg av alt hjemme, jeg fikser det. Men når han er hjemme hadde jrg satt pris på om han kan se til barna mens jeg vasker klær fordi det er i kjelleren og jeg orker ikke bære.. Men han er alltid opptatt med sitt og sitter på do i 30 min av gangen.. Men han har forandret seg veldig og nå har vi to forskjellige liv.vi sover ikke engang sammen tilfelle yngste våkner i løpet av natta. Vi samsover, så det er egentlig praktisk. Så ja.. Ting har forandret seg veldig. Anonymkode: 6f6f0...575 Det er overhodet ikke noe positivt med at han ikke vil du skal jobbe. Det er en måte å kontrollere deg på og å sette deg i en vanskelig situasjon om du ønsker deg ut. Basert på det du skriver - også det «positive» (btw - han er ingen familiemann) så hadde jeg ikke orket et sekund mer med denne mannen. Anonymkode: cfaf1...b96 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 Du kan jo ikke få feber hvis temperaturen er under 20 grader?? Da er du jo nesten ufør. Tipper denne saken har flere sider enn din, og at du kanskje er litt hjelpeløs. Orker ikke bære klærne fra kjelleren? Og glemmer tiden på turen akkurat den dagen mannen skal på trening? Ut over dette høres jo mannen også helt dust ut. Skjønner han ble sur den kvelden du gikk tur hvis han gikk glipp av en avtale, men han kan jo ikke la det gå ut over ungene.. Anonymkode: 23e77...a9a 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan jo ikke få feber hvis temperaturen er under 20 grader?? Da er du jo nesten ufør. Tipper denne saken har flere sider enn din, og at du kanskje er litt hjelpeløs. Orker ikke bære klærne fra kjelleren? Og glemmer tiden på turen akkurat den dagen mannen skal på trening? Ut over dette høres jo mannen også helt dust ut. Skjønner han ble sur den kvelden du gikk tur hvis han gikk glipp av en avtale, men han kan jo ikke la det gå ut over ungene.. Anonymkode: 23e77...a9a Ts har ikke sagt hun ikke orker å bære klær fra kjelleren, les på nytt du Anonymkode: cfaf1...b96 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts har ikke sagt hun ikke orker å bære klær fra kjelleren, les på nytt du Anonymkode: cfaf1...b96 Det står at det er i kjelleren og hun ikke orker å bære. Så vet ikke jeg. Er det sin egen baby hun ikke orker å bære til kjelleren og opp igjen? Sorry, dette sier jeg sjelden, men det er i så fall weak! Evt kan hun gjøre alt arbeidet der nede og få mannen til å bære det opp. Anonymkode: 23e77...a9a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 Først vil jeg si at jeg mistenker dette er trolling. Hvis det ikke er trolling så synes jeg dere høres vanskelige og kranglete ut begge to. Du virker kontrollerende og virker til å ha lite respekt for ham og hans interesser. Du virker også til å ha lite selvinnsikt i, og å vifte bort, de feilene du gjør (som f.eks å være borte en time i stedet for en halvtime). Men nå har du jo bestemt deg for å gå fra ham, så da har det ingenting å si om han trener fire ganger i uka. Anonymkode: a54b9...b73 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 Det første du bør gjøre dersom minste er over 10 mnd er å komme deg i jobb. Deretter skaffer du deg egen leilighet og kommer deg vekk fra denne mannen. Jeg har vært i et ganske likt forhold. Der alle hans behov kom først. Han virket snill og sjarmerende i starten, før han sakte men sikkert fokuserte mer og mer på seg selv. Han skulle jobbe og tjene penger for oss, noe som var greit i starten. Men det førte til at jeg ikke hadde egne penger og han satte flere og flere regler for hva pengene skulle brukes til. Og brukte pengene som et maktmiddel for å få viljen sin både i senga og ellers. Men det skjedde så gradvis at jeg ikke merket det før jeg satt i saksa. I 11 år hadde jeg det sånn før jeg til slutt fikk nok av utroskapen hans, som han nesten sluttet å skjule. Skulle ønske jeg aldri fikk barn med den mannen for i dag sitter jeg her med 2 gutter som er prikk lik sin far. Jeg har prøvd så godt jeg kan å lære dem å være empatiske, men arvelige egenskaper har dessverre vært sterkere enn miljø. De tenker kun på seg og sitt konstant. Driter i hvem de tråkker på eller sårer så lenge de får det som de vil. Jeg har en sønn til fra tidligere forhold (storebroren til disse to siste) som er en snill og empatisk mann. Eneste rådet jeg har til deg ts er å komme deg ut av dette. Ikke tenk at det at han vil du skal gå hjemme er en positiv ting. Det er en måte å kontrollere deg på! Anonymkode: c7330...4c6 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #15 Skrevet 15. oktober 2022 Når jeg leste overskriften, tenkte jeg at dere er nok tette begge to. Så leste hovedinnlegget, var fortsatt enig med meg selv, dere er tette begge to. Anonymkode: eb5f2...4ce 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #16 Skrevet 15. oktober 2022 Du er syk omtrent halve året? Anonymkode: eb5f2...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #17 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det står at det er i kjelleren og hun ikke orker å bære. Så vet ikke jeg. Er det sin egen baby hun ikke orker å bære til kjelleren og opp igjen? Sorry, dette sier jeg sjelden, men det er i så fall weak! Evt kan hun gjøre alt arbeidet der nede og få mannen til å bære det opp. Anonymkode: 23e77...a9a Det er tungt å bære en 13 kg tung baby og klesvask som er våt og skal henges opp samtidig. Jeg klarer det helt fint, men det er definitivt lettere om mannen ser til ungen de 5 minuttene det tar. Jeg er jo alene mesyeparten av tiden så det går jo bra. Men er jeg ikke alene vil jeg helst slippe. Elr at han henter vasken sjøl. Anonymkode: 6f6f0...575 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #18 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er syk omtrent halve året? Anonymkode: eb5f2...4ce Er en overdrivelse, men ja, er syk minst en gang i mnd fra august og utover. Skal til legen neste uke og sjekke vitaminer. Anonymkode: 6f6f0...575 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #19 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det første du bør gjøre dersom minste er over 10 mnd er å komme deg i jobb. Deretter skaffer du deg egen leilighet og kommer deg vekk fra denne mannen. Jeg har vært i et ganske likt forhold. Der alle hans behov kom først. Han virket snill og sjarmerende i starten, før han sakte men sikkert fokuserte mer og mer på seg selv. Han skulle jobbe og tjene penger for oss, noe som var greit i starten. Men det førte til at jeg ikke hadde egne penger og han satte flere og flere regler for hva pengene skulle brukes til. Og brukte pengene som et maktmiddel for å få viljen sin både i senga og ellers. Men det skjedde så gradvis at jeg ikke merket det før jeg satt i saksa. I 11 år hadde jeg det sånn før jeg til slutt fikk nok av utroskapen hans, som han nesten sluttet å skjule. Skulle ønske jeg aldri fikk barn med den mannen for i dag sitter jeg her med 2 gutter som er prikk lik sin far. Jeg har prøvd så godt jeg kan å lære dem å være empatiske, men arvelige egenskaper har dessverre vært sterkere enn miljø. De tenker kun på seg og sitt konstant. Driter i hvem de tråkker på eller sårer så lenge de får det som de vil. Jeg har en sønn til fra tidligere forhold (storebroren til disse to siste) som er en snill og empatisk mann. Eneste rådet jeg har til deg ts er å komme deg ut av dette. Ikke tenk at det at han vil du skal gå hjemme er en positiv ting. Det er en måte å kontrollere deg på! Anonymkode: c7330...4c6 Tusen takk for at du deler dette, så bra at du har klart å ta kontroll over ditt eget liv 💕❤️ Anonymkode: 6f6f0...575
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #20 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Først vil jeg si at jeg mistenker dette er trolling. Hvis det ikke er trolling så synes jeg dere høres vanskelige og kranglete ut begge to. Du virker kontrollerende og virker til å ha lite respekt for ham og hans interesser. Du virker også til å ha lite selvinnsikt i, og å vifte bort, de feilene du gjør (som f.eks å være borte en time i stedet for en halvtime). Men nå har du jo bestemt deg for å gå fra ham, så da har det ingenting å si om han trener fire ganger i uka. Anonymkode: a54b9...b73 Altså ja, det var dumt at jeg glemte tiden, det har aldri skjedd før og jeg sa unnskyld til ham. Jeg kom hjem med en eneste gang han ringte, jeg var fem minutter unna.. Mulig jeg misforstår deg, men du mener jeg burde bare la ham gjøre som han vil for å vise respekt? Anonymkode: 6f6f0...575 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå